Web aplikacija ili web stranica, kako prepoznati razliku?

Za vlasnike web stranice, poznavanje razlika može biti od velike pomoći.


Za vlasnike web stranice, poznavanje razlika može biti od velike pomoći. Razumijevanje da li imate web aplikaciju ili web stranicu može vam pomoći da bolje razumijete svoje potrebe i učinkovitije komunicirate s klijentima.
Ukratko, web aplikacije interaktivne su prirode. Web stranice pružaju samo statične informacije. Web stranice su sjajne za predstavljanje sadržaja, članaka i podataka o kontaktima i aktualnim informacijama, ali za veću iskoristivost weba možda će vam trebati web aplikacija.

Očito je da mnoge web platforme sadrže i statički i interaktivni sadržaj, ovisno o tome koji dio web stranice posjećujete. Iz tog razloga, crta između to dvoje može postati nejasna, posebno na modernom webu. U ovom ćemo članku usporediti web aplikacije i web stranice, prikazati neke ključne razlike, a zatim razgovarati o tome kako odabrati onu koja je najprikladnija za vas. Započnimo!

Web aplikacije ? web stranica: što je što i kako se razlikuju?

Istina je da za krajnjeg korisnika i web aplikacije i web stranice mogu izgledati isto, a većina povremenih korisnika sve naziva "web stranicom".

U cjelini, korisnici kliknu na URL i usmjeravaju se na stranicu. Međutim, odatle se iskustvo može razlikovati ovisno o tome jesu li stigli do web aplikacije ili web stranice.

Web aplikacije su interaktivne

Web-aplikacija u određenom obliku odgovara posjetiteljima. Dobar primjer koji praktički svi na internetu koriste je Google. Kada nešto upišete u Google i kliknete Google pretraživanje, on će odgovoriti u obliku rezultata pretraživanja. Ovo je značajka koju Google pruža. Na taj način pruža interaktivni uslužni program koji je više od samo informacija. U stvari, gotovo sve Googleove usluge su web aplikacije - Gmail, Google Analytics, Google Docs i još mnogo toga.

Web aplikacije se obično pišu korištenjem dodatnih jezika u HTML-u. Na primjer, oni također mogu koristiti CSS, PHP, JavaScript i druge kako bi pružili dinamičnije mogućnosti. Neke od ovih funkcija uključuju trake za pretraživanje, interaktivne oblike obrazaca ili imati svojstva e-trgovine.

Ako posjetitelji mogu postaviti neke vrste zahtjeva i dobiti odgovor, to je vjerojatno web aplikacija. Uz to, ako možete postaviti ponude ili platiti za proizvode, to je više od obične web stranice.

Web stranice su informativnog karaktera

Suprotno tome, web stranice su informativne prirode. To znači da ne sadrže elemente koji se mijenjaju na temelju radnji korisnika. Za ilustraciju, mnoge web stranice restorana smještaju se u ovu kategoriju.

Obično će sadržavati puno podataka, uključujući adresu restorana i njegov jelovnik. Pored toga, iako ima podatke za kontakt, one su samo u obliku telefonskog broja ili adrese e-pošte. Ništa više od toga. Dakle samo pružaju informacije, bez da ih posjetitelj na bilo koji način može mijenjati ili utjecati na njih.

Blogovi, web stranice sa vijestima i stranice s receptima sve su primjeri web stranica. Tipična web stranica za blog nudi korisnicima čitljiv sadržaj koji mogu pregledavati - a može uključivati ​​i veze do drugih postova, kao i slike i video zapise - ali na drugi način ne sadrži ništa interaktivno. Ako nema elementa koji djeluje na korisnika, a koji će rezultirati odgovorom, to je web stranica, a ne web aplikacija. Promatramo li pobliže, web stranice sa vijestima poput Jutarnjeg, 24 sata, Dnevnog ili nekih drugih tehnički gledano nisu ništa više nego blog stranice koje generiraju gomilu sadržaja dnevno sa vijestima. Web stranice su izvrsne za prikazivanje kontaktnih podataka, rasporeda događaja i opisa usluga. Predstavljaju sadržaj, ali ne mogu zaprimati doprinose od korisnika niti korisnik može utjecati na njih.

Kako web aplikacije i web stranice rade zajedno

U ovom trenutku ste možda shvatili da nije uvijek lako razlikovati web aplikaciju i web stranicu. U stvarnosti se dosta preklapaju i mnoge web stranice uključuju elemente web aplikacija (i obrnuto). Iz tog razloga se ne želite previše zaokupljati u fokusiranju na razlike između web stranica i web aplikacija.

Na primjer, WordPress je savršeno sposoban za pokretanje statičkih web stranica, ali njegov stražnji dio (backend) pruža visoko prilagodljiv i opsežan sustav upravljanja sadržajem (CMS). Dakle, iako web stranica možda ne sadrži interaktivne elemente, njime se upravlja pomoću web aplikacije iz administrativnog sučelja.

Drugi primjer bi mogla biti poslovna web stranica neke tvrtke koja pruža informacije, ali također se nadovezuje na internetsku trgovinu tvrtke.

Općenito, web aplikacije i web stranice kombiniraju se kada vlasnik web stranice želi dodatnu funkcionalnost. Za ilustraciju, ako je vlasnik restorana o kojem smo gore pisali tražio način za povećanje online poslovanja, mogao bi proširiti svoju web stranicu tako da uključi online sustav naručivanja. To bi tada postalo web aplikacija, iako će osnovna funkcionalnost i značajke web stranice ostati iste.

Web aplikacija ? web stranica: kako odabrati što je najprikladnije za vas

Mnoga mala poduzeća započinju stvaranjem jednostavne web stranice, no kako rastu, otkrije se da im je potrebna veća funkcionalnost kako bi zadovoljili potrebe svojih kupaca ili ostvarili potencijalni rast i širenje. Možda bi željeli da kupci mogu izravno naručiti proizvode sa svoje web stranice, skupljati povratne informacije pregledom kupaca ili čak jednostavno pojačati angažman s nečim zabavnim i interaktivnim.

Na primjer, web trgovina automobilima može povećati promet na svojim web stranicama pomoću web aplikacije koja omogućuje odabir palete boja i pregled kako će izgledati vaš automobil u boji koju vi odredite. Ovo značajka dodavanjem vrijednosti kojom upravlja posjetitelj weba, web stranicu pretvara u web aplikaciju. Npr. web direktorij Domovi za starije je aplikacija jer omogućava interaktivnu mapu i registraciju klijenata koji samostalno uređuju svoje objave.

Pa ipak, nekima će možda biti korisna jednostavnost njihove web stranice. Značajke web aplikacije mogu zakomplicirati vaše poslovanje, poput internetske trgovine koja prihvaća kreditne kartice. U tom slučaju osim sigurnosnih zahtjeva morate voditi brigu i o zaštiti osobnih podataka svojih kupaca.

Unatoč ovim potencijalnim problemima, mnogi biraju web aplikacije umjesto web stranica - na primjer, većina trgovina na internetu su web aplikacije. Često pružaju važan program za zadovoljavanje potreba korisnika - a bez njih Internet može biti daleko manje zanimljiv. E-commerce je važna gospodarska grana a mnoge tvrtke posluju samo zahvaljujući internetu.

Sve u svemu, ako tek počinjete, možda će vam trebati samo jednostavna informativna web stranica. Međutim, ako vaši dugoročni ciljevi upućuju na to da vam je potrebna web aplikacija, to je nešto što za sada možete započeti s planiranjem.

Backend administracija WordPressa. Statičnu web stranicu izgrađenu na WordPress platformi možete pretvoriti u dinamičnu web aplikaciju raznim proširenjima!

S platformom kao što je WordPress možete započeti izradom jednostavne statične web stranice ili pokretanjem bloga. Zadržavate fleksibilnost za kasnije dodavanje funkcionalnosti interaktivnim web aplikacijama, poput web stranice koja uključuje članstvo ili  e-trgovinu.

Zaključak

Na prvi pogled, web aplikacije u odnosu na web stranice možda ne izgledaju toliko drastično različito. Međutim, razumijevanje njihovih razlika može vam pomoći u planiranju budućnosti i boljoj komunikaciji s vašim poslovnim timom. ?
S jedne strane, web stranice su izvrsne za prikaz usluga ili kontaktnih podataka i ne zahtijevaju interakciju i uplitanje krajnjeg korisnika za dobivanje rezultata. S druge strane, web aplikacije omogućuju posjetiteljima da postavljaju zahtjeve i primaju odgovore, utječu na rezultat informacija koje zahtjevaju. Što god odabrali ovisit će o vašim osobnim potrebama i potrebama vaših kupaca i posjetitelja.

Općenito, na modernom webu linija između web stranica i web aplikacija je sve tanja. Iako je korisno razumjeti razlike, također je važno imati na umu da vaša web straniaca može imati statičke i interaktivne elemente i to je sasvim u redu.

Bez obzira trebate li statičnu ili dinamičnu web stranicu, web aplikaciju ili web trgovinu tu smo.
Kontaktirajte nas!
Blog post

Kompanije koje se bave poslovanjem između poduzeća i softvera kao usluge, globalne divove e-trgovine i regionalni maloprodajni lanci imaju jednu zajedničku stvar: ulažu u optimizaciju tražilica.

Blog post

U ovom okruženju digitalnog marketinga koji se brzo razvija, otkrio sam da je ključ uspjeha ostati informiran o promjenama koje slijede. Budući da optimizacija za tražilice (SEO) još uvijek drži titulu u podizanju online vidljivosti i pokretanju organskog prometa, uspon umjetne inteligencije (AI) postao je prekretnica u industriji.

Blog post

Tehnički SEO je dobro izvedena strategija koja uzima u obzir različite signale rangiranja na stranici i izvan nje kako bi se vaša web stranica rangirala više u SERP-ovima. Svaka SEO taktika igra veliku ulogu u poboljšanju ranga vaše stranice osiguravajući da alati za indeksiranje weba mogu lako indeksirati i rangirati vašu web stranicu.

Blog post

U 2022. tržište e-trgovine vrijedilo je više od 5 trilijuna dolara, a internetska prodaja brzo se povećala.