Strategija za postavljanje praktičnog proračuna za SEO

Kompanije koje se bave poslovanjem između poduzeća i softvera kao usluge, globalne divove e-trgovine i regionalni maloprodajni lanci imaju jednu zajedničku stvar: ulažu u optimizaciju tražilica.


Prilagođeni SEO rad vredniji je nego ikad. Ali početak rada sa SEO-om postavlja više pitanja nego odgovora. Za mnoge marketinške menadžere prvo pitanje je 'Koliko bih trebao potrošiti na SEO?'

Srećom, postoji nekoliko strategija za određivanje SEO potrošnje koje možete koristiti kao početnu točku. Evo pogleda na pet promišljenih načina za postizanje praktičnog proračuna za SEO.

Odredite svoj idealni ROI: SEO ili PPC?

Digitalni trgovci često uspoređuju kampanje za organsko pretraživanje s kampanjama plaćanja po kliku, a neki odlučuju uložiti u jednu umjesto u drugu. Oba imaju svoje prednosti i nedostatke.

Organski SEO je dugoročna strategija. Iskorištava strategije izgradnje poveznica izgrađene oko visokokvalitetnog sadržaja, kao i tehnička poboljšanja na web-mjestu, kako bi se poboljšala prirodna izvedba stranica tijekom vremena kako bi Google i druge tražilice rangirale stranicu više na stranicama s rezultatima tražilice. Ovi rezultati, iako nisu trenutni, nadživljavaju SEO potrošnju i ne nose isti trošak stjecanja kupaca koji dolazi s PPC-om.

PPC kampanje dobro funkcioniraju kratkoročno. Daju brze rezultate koji traju samo onoliko koliko traje vaš proračun. No PPC može pomoći mladim markama da odmah poboljšaju svoju vidljivost ili pomoći postojećim robnim markama da stave nove ponude izravno pred svoju najvredniju publiku. PPC kampanje dolaze sa znatno višim CAC-om, a prema mom iskustvu, rezultati, koliko god bili brzi, gotovo su uvijek inferiorni u odnosu na prednosti organskog SEO-a, sa znatno nižim ROI-jem.

Dok vam PPC može pomoći da brzo pokrenete novu marku ili proizvod, gotovo uvijek ćete vidjeti veće stope klikanja s organskim SEO-om koji daje prioritet izgradnji veza i visokokvalitetnom sadržaju. Vidjet ćete najbolje rezultate koristeći organski SEO i PPC u tandemu. Kako se vaša SEO strategija razvija, možete upotrijebiti PPC da pokrenete svoj brend.

Izračunajte potrošnju za SEO koristeći doživotnu vrijednost kupca i CAC

Određivanje doživotne vrijednosti kupca i CAC-a solidno je mjesto za početak kada odlučujete koliko ćete potrošiti na SEO.

Pomnožite svoj CLV sa svojom stopom konverzije kako biste odredili vrijednost svakog posjetitelja stranice. Zatim primijenite ovu brojku na svoj mjesečni promet i izračunajte koliko svaka stranica vrijedi na temelju broja posjetitelja.

Usporedite svoju točku pokrića profita s cijenom prijedloga SEO agencije. Zatim se zapitajte: 'Je li ovo ROI koji moj brend treba da napreduje?'

Dajte prioritet svojim stranicama koje ostvaruju najviše konverzija i donose prihod

Povećanje povrata ulaganja znači ciljanje SEO napora i trošenje na stranice koje najviše znače vašem poslovanju.

Stranice na kojima se nalazi vaš obrazac za pretplatu na newsletter ili proizvodi e-trgovine su mjesta na kojima vidite konverzije i prihode, stoga biste se trebali usredotočiti na to da te stranice rangiraju kako biste postigli rezultate. To je puno učinkovitije od pokušaja poboljšanja cijele vaše stranice.

No dobivanje povratnih poveznica na te stranice, osobito stranice proizvoda, može biti prilično izazovno. Odredite najpovoljnije ključne riječi i povežite ih sa svojim prioritetnim odredišnim stranicama. Izgradnja robusnog profila povratne veze ključna je za pomoć vašim vitalnim stranicama u boljem rangiranju radi povećanja CTR-ova, konverzija i prihoda. U isto vrijeme, ovaj rad dovodi do bolje vidljivosti i autoriteta za vaš brend.

Koristite asimetričan pristup za prestizanje većih konkurenata

Možete uzeti taktiku o kojoj sam upravo govorio i okrenuti je naopako kako biste ciljali na stranice koje su važne vašim većim konkurentima.

Ako stranice većih robnih marki imaju značajnu organsku vrijednost, možete usmjeriti svoju potrošnju na SEO na svoje konkurentske stranice kako biste izgradili vlastitu digitalnu prisutnost, a istovremeno odvlačili pažnju od vidljivijih marki. Postoji nekoliko različitih konkurentnih istraživačkih alata koji vam mogu pomoći u procjeni vrijednosti organskog prometa pretraživanja.

U najmanju ruku, možete natjerati konkurenciju da usmjeri marketinšku potrošnju na te stranice kako bi ponovno uhvatili organski promet koji su prethodno imali uz male ili nikakve troškove.

Postoji još jedan način da iskoristite tu istu procijenjenu vrijednost organskog prometa vaših konkurenata: odredite koliko biste trebali izdvojiti u proračunu za SEO da povećate svoju vrijednost organskog prometa na istu razinu.

Uključite SEO potrošnju kao dio svog proračuna za digitalni marketing

Budući da otprilike polovica cjelokupnog prometa web stranice dolazi od organskog pretraživanja, mogli biste jednostavno posvetiti 50% svog proračuna za digitalni marketing SEO-u i završiti s tim.

Ako analiza prometa na vašoj web-lokaciji nije dobra u usporedbi s prosjekom industrije ili vašim željenim omjerima, dodijelite potrošnju svojim manjkavim kanalima kako biste potaknuli rast.

Pretpostavimo da vaš promet prema izvoru izgleda ovako:
Izravno: 60%
Organsko pretraživanje: 21%
E-pošta: 7%
Društvene mreže: 7%
Plaćeno oglašavanje: 5%

Kao što vidite, ima dosta prostora za rast vašeg organskog prometa pretraživanja.

Usmjeravanje većeg dijela vaše digitalne potrošnje prema SEO-u može pomoći u usklađivanju razina vašeg organskog prometa s vašim KPI ciljevima ili industrijskim standardima.

Ništa poduzeto, ništa dobiveno

Ako vas SEO čini zbunjujućim, niste prvi. Osmišljavanje i uspješna implementacija SEO strategija koje donose izvanredan ROI može biti izazovno, ali rezultati za vaše poslovanje vrijedni su truda. SEO je daleko najvažnija investicija koju možete učiniti kako biste podigli svoje konverzije i prihod na višu razinu.
Blog post

Kompanije koje se bave poslovanjem između poduzeća i softvera kao usluge, globalne divove e-trgovine i regionalni maloprodajni lanci imaju jednu zajedničku stvar: ulažu u optimizaciju tražilica.

Blog post

U ovom okruženju digitalnog marketinga koji se brzo razvija, otkrio sam da je ključ uspjeha ostati informiran o promjenama koje slijede. Budući da optimizacija za tražilice (SEO) još uvijek drži titulu u podizanju online vidljivosti i pokretanju organskog prometa, uspon umjetne inteligencije (AI) postao je prekretnica u industriji.

Blog post

Tehnički SEO je dobro izvedena strategija koja uzima u obzir različite signale rangiranja na stranici i izvan nje kako bi se vaša web stranica rangirala više u SERP-ovima. Svaka SEO taktika igra veliku ulogu u poboljšanju ranga vaše stranice osiguravajući da alati za indeksiranje weba mogu lako indeksirati i rangirati vašu web stranicu.

Blog post

U 2022. tržište e-trgovine vrijedilo je više od 5 trilijuna dolara, a internetska prodaja brzo se povećala.