SEO za pametne telefone – Smartphone SEO

Mobilni pametni telefoni postali su sastavni dio naše svakodnevice. Kad god trebate pronaći odgovor na neko pitanje ili dobiti više informacija o određenoj temi ili proizvodu, izvadite telefon, otvorite preglednik i brzo pretražite.


Mobilni pametni telefoni postali su sastavni dio naše svakodnevice. Kad god trebate pronaći odgovor na neko pitanje ili dobiti više informacija o određenoj temi ili proizvodu, izvadite telefon, otvorite preglednik i brzo pretražite.
Googleovo istraživanje pokazalo je da korisnici koji proizvode traže putem mobilnog pretraživanja češće kupuju - to znači da je vjerovatnost da će korisnici koji pretražuju na mobilnom uređaju kupiti mnogo više od korisnika koji pretražuju putem desktop računala.

Zvuči kao da su to korisnici koje želite ciljati, zar ne?

Ako želite pretvoriti takve posjetitelje u kupce, morate biti sigurni da je vaša web stranica vidljiva na ispravan način dok korisnici mobilnih uređaja pretražuju svoje interese. U prošlosti je Googleov indeks izgrađen kako bi bio prilagođen prikazu za stolna računala - pa čak i ako ste pretraživali na svom mobilnom uređaju, rezultati su se temeljili na onome što je Google indeksirao na verziji za stolna računala.

Google je sada prešao na prvi mobilni indeks, što znači da njihovi pauci (Google spider) indeksira mobilne verzije web stranica. Kada pretražujete na laptopu ili desktop računalu, rezultati se temelje na Googleovom indeksu za mobilne uređaje. Zato je SEO za pametne telefone postao ključan čimbenik za daljnji uspjeh vašeg poslovanja.

U ovom ćete vodiču saznati kako prilagoditi svoju web stranicu mobilnom pretraživanju tako što ćete koristiti ključne aspekte mobilnog SEO-a: od sadržaja do UX-a (User Experience - Korisničkog iskustva) do tehničkih karakteristika i unapređenja brzine vaše web stranice.

1. Mobilni SEO ? Desktop SEO: Sličnosti i razlike

Mobilni SEO i desktop SEO imaju slične pristupe, a ciljevi su obično isti. Sadržaj je glavni fokus za obje vrste - nećete biti dobro rangirani za ključne riječi ako nemate relevantan, koristan sadržaj vezan za tu ključnu riječ. Korisničko iskustvo je također važno u obje vrste SEO-a - morate biti sigurni da korisnici mogu lako pregledavati vaš sadržaj i brzo pronaći ono što im treba.

Odnos konverzije posjetitelj/kupac je vrlo važan - nitko od vas neće ništa kupiti ako se vaše web stranice učitavaju sporo, a dizajn je kao iz 1995. godine.

Vodič za uspješan SEO za pametne telefone

SEO fokusiran isključivo na stolna računala, obično se uglavnom usredotočuje široj publici. Optimizirate web stranicu za određene ključne riječi bez geografskog fokusa. Mobilni SEO suprotno tome se obično fokusira na lokalno pretraživanje, jer su mobilna pretraživanja svojstvenija lokaciji, vašem trenutnom mjestu, geolokaciji na kojoj se nalazite. Ima logike. Tražite li frizerski salon u svojoj blizini a nalazite se u Zagrebu, u zadanom trenutku pretraživanja ne zanimaju vas frizerski saloni u Splitu. Nećete putovati iz Zagreba u Split samo kako biste se ošišali. Google zna lokaciju vaših klijenata kada pretražuju, a s mobilnim uređajima pokušavate ih pridobiti u pravom trenutku na pravoj lokaciji.

2. Odzivno mjesto pretraživanja i sadržaj

Važna je vrsta i izvedba web stranice za prikaz na mobilnim uređajima. Potrebna vam je takva web stranica na kojoj će se Google pauci dobro zabavljati i često navraćati. Google preporučuje responzivnu web stranicu - a to je definitivno najispravniji način.

Prilagodljiva (responzivna) web stranica znači da je kôd napisan tako da je struktura web stranice fluidna. Iako se radi samo o jednoj web stranici neophodno je prilagoditi kod tako da se njezin sadržaj na jedan način prikazuje na mobilnim telefonima, a na drugi način na stolnim računalima i prijenosnicima. Budući da imate samo jednu web stranicu, jedan sadržaj, ne morate raditi nikakve dodatne SEO akcije ili brinuti o nedostajućem sadržaju na mobilnoj verziji vaše web stranice. Samo je način prikaza tog sadržaja na pametnim telefonima ključan.

No ipak, svi dizajniraju svoje stranice za korisnike desktop računala - bilo da govorimo o izgledu, grafikama, videozapisima ili pisanom sadržaju - i ne razmišljaju se o tome kako stranica izgleda na zaslonu pametnog telefona.

Potreban je zaokret u glavi za 180 stupnjeva. Prvo razmišljajte i prilagođavajte web mobilnom izgledu! Kada dizajnirate sadržaj za svoju web stranicu, trebali biste biti sigurni da to izgleda dobro na zaslonima mobilnih uređaja.

Provjerite svoj Google Analytics - gotovo svaka web lokacija dobiva više prometa putem mobilnog pretraživanja (do 80%) od pretraživanja na stolnim računalima i prijenosnicima. A ako najveći dio vašeg prometa dolazi od korisnika mobitela, to znači da se većina vaših konverzija događa na mobilnom uređaju.

Umjesto da se jednostavno oslanjate na responzivni kôd da biste preuredili sadržaj za vas, naučite CSS. To uopće nije teško - tako ćete bolje razumjeti kako funkcionira responzivni kôd i možete jednostavno napraviti fluidni prikaz sadržaja.

3. Tehnički aspekti SEO za pametne telefone

Pogledajmo sada tehničke aspekte mobilnog SEO-a. Kada optimizirate SEO elemente na stranici, trebali biste početi s naslovnim oznakama, H1 naslovima, sadržajem, alt oznakama slika, URL-ovima i meta opisima, baš kao što bi radili standardni SEO za prikaz na desktop računalima. Obratite posebnu pozornost na naslovne oznake i meta opise.

Stranice rezultata pretraživanja za mobilne uređaje ne prikazuju toliko informacija kao SERP-ovi na desktopu, tako da će vaši naslovi i opisi biti skraćeni na nešto kraću dužinu Koristite te marketinške vještine za pisanje kraćih, uvjerljivijih naslova i opisa. Tako ćete ostvariti bolji dojam kada se pojavite u rezultatima mobilnih pretraživanja. Presudno je da ne blokirate CSS ili JavaScript. Stariji uređaji nisu podržavali CSS ili JavaScript, pa je bila uobičajena praksa blokirati ih - manje koda osiguravalo je veće brzine učitavanja.

Sada, Googleovi pauci žele pretraživati ​​vašu web lokaciju onako kako je ljudi vide. A ako su CSS i JavaScript blokirani, Google ne može vidjeti kako vaša stranica zapravo izgleda, pa biste mogli imati problema sa vidljivošću. Provjerite da nemate skočnih prozora na vašoj web stranici za mobilne uređaje - nevjerojatno su iritantni. Razmislite o tome što radite dok pregledavate web. Kad dođete na neku web stranicu i pojavi se ogromni popup, brzo se frustrirate i odmah zatvorite komapletnu stranicu. Vaši kupci čine isto to. Obavezno koristite oznaku sheme. Ionako biste trebali koristiti shemu, ali još je važnije kada se uzme u obzir veličina zaslona mobilnih uređaja. A ako uspijete dobiti bogat isječak u rezultatima pretraživanja, još je vjerojatnije da ćete se istaknuti kada vas ljudi pretražuju.

I konačno, nikad, nikad ne upotrebljavajte Flash na svojoj web stranici! Ako želite da vaša web stranica ima animacije ili posebne efekte, umjesto toga koristite HTML5.

4. Korisničko iskustvo (UX)

Pogodnije je pretraživati ​​na mobilnom uređaju, ali zbog tog faktora praktičnosti korisničko je iskustvo presudno za uspjeh. Stoga razgovarajmo o stvarima koje biste trebali optimizirati kako bi pružili vašim klijentima savršeno korisničko iskustvo. Jedno od najvažnijih problema sa UX-om na mobilnim web stranicama je veličina linkova i menija.

Bilo da se radi o gumbu izbornika ili elementu na koji se može kliknuti, morate osigurati da je površina na kojoj je moguće kliknuti dovoljno velika za dodir prstima. Uz istu liniju obratite pažnju na udaljenost između linkova. Ako su vaša područja na koja se može kliknuti preblizu jedno drugome, posjetitelji će se onesvijestiti od muke kad ne mogu kliknuti ono što pokušavaju kliknuti. Frustrirani korisnici su loši za posao - frustrirani korisnici su loši kupci - frustrirani korisnici neće ništa kupiti od vas. Ne frustrirajte svoje korisnike 😉

Provjerite je li vaš telefonski broj lako vidljiv i je li kodiran vezom kad se klikne na njega za poziv. Prečesto vidimo web stranice s brojevima telefona koji se ne mogu kliknuti.
Zašto imate svoj broj na web mjestu?
Jer želite da vas kupci pozovu!
Stoga im olakšajte stvari - dodajte vezu za klik za poziv.
< a href="tel:+385953854465" >+385 95 385 4465< /a >

Provjerite je li vaš mobilni izbornik jednostavan za kretanje. Ako ste gomilu gumba ugurali u svoj izbornik, oni će se vertikalno slagati na mobilnom zaslonu i možda neće stati na jedan ekran - korisnici će ga morati pomicati da pronađu što ih zanima. Ako je korisnicima previše teško da pronađu ono što traže, oni će odustati i pronaći odgovor ili proizvod na drugom mjestu.

Još jedna velika UX glavobolja na pametnih telefonima su obrasci. Većina vlasnika tvrtki i trgovaca ne razmišlja mnogo o svojim obrascima na mobitelima, misleći kako responzivna web stranica sve rješava. Obrasci se moraju dobro uklopiti na zaslon i trebaju biti jednostavni za upotrebu. Ako su polja premala, teško je kliknuti na njih odabirati ih i ispunjavati.

Ali najveći problem svih je tipkovnica koju koristite za svoje obrasce. Na raspolaganju je nekoliko mobilnih tipkovnica, a važno je spojiti pravu tipkovnicu na svako polje. Ako korisnik mora upisati njegovo ime, tada je u redu standardna tipkovnica. Kad korisnik treba upisati telefonski broj, postavite to polje da povuče brojčanu tipkovnicu umjesto uobičajene tipkovnice sa slovima. To je jednostavna promjena koda koja će drastično utjecati na broj ispunjavanja obrazaca na mobilnom uređaju.

Važna je i veličina fonta. Pogledajte svoju web stranicu na telefonu - je li lako čitljiva? Ima li dovoljno prostora između linija teksta? Ne pokušavajte koristiti manji font da biste ugurali više sadržaja na manjem zaslonu - u stvari, najvjerojatnije trebate učiniti suprotno. Olakšajte čitanje i vaši će korisnici biti sretni. Obavezno koristite različite veličine slika za prikaz na mobilnom uređaju. Slika preko cijelog zaslona na stolnom računalu mnogo je veća od slike na cijelom zaslonu na mobilnom uređaju, tako da koristite kod svoje web stranice različite veličine slika ovisno o veličini zaslona. Ne opterećujte se ogromnim slikama koje vam ne trebaju. Ako imate prezentacijsku web stranicu, koristite slike specifične za mobilne uređaje i pripazite da stanu na zaslon mobilnog uređaja.

5. Brzina mobilne web stranice pomaže SEO za pametne telefone

Brzina učitavanja stranice za Google je važan čimbenik rangiranja. Budući da Google koristi prvo algoritam za mobilne uređaje, znamo da je najvažnija brzina mobilnog učitavanja. Važno je izuzetno, ali imajte na umu da će brzina učitavanja stranice stvarno utjecati na vaše rangiranje samo ako ste u donjem rasponu rezultata pretrage. Izuzetno spora web stranica kažnjava se lošijom pozicijom  rezultatima pretraživanja. No kad jednom vaša web stranica dosegne određeni rang i koja se učitava u roku od nekoliko sekundi, odstupanje od pola sekunde gore ili dolje neće vam pomoći da se rangirate ništa bolje, niti će vas strovaliti u ponor.

Međutim, to će vam pomoći da pretvorite više posjetitelja u kupce.
Kada pregledavate web stranice na svom telefonu, nema ništa gore od odlaska na web koji se toliko sporo učitava da imate osjećaj kao da ćete posijediti prije nego se učita. Ako je to slučaj i sa vašom web stranicom, vaši će korisnici odustati i otići k vašim konkurentima. Ukoliko vas upamte, teško ćete ih pridobiti nazad.

Većina web developera čula je za Googleov alat za brzi uvid u stranicu. To je vrlo vrijedan uvid u to kako možete ubrzati web stranicu, ali zapravo vam ne govori koliko dugo se ona učitava. Upotrijebite taj alat da napravite promjene prema prijedlozima koje dobijete, ali opredijelite se za drugi alat za ispitivanje brzine koji će vam reći stvarno vrijeme učitavanja.

Sada ćemo podijeliti osam savjeta koji će pomoći vašoj web stranici da se istinski pretvori u brzinskog monstruma u pogledu brzine učitavanja.

1. Pronađite kvalitetan hosting
Vrijeme odziva poslužitelja ima ogroman utjecaj na brzinu učitavanja stranice, pa postavite svoju web stranicu na host koji je optimiziran za visoke performanse.

2. Ne umečite dodatke koji nisu funkcionalni i iskoristivi
Budite oprezni s dodacima za vaše web stranice. Potrebno je samo nekoliko, posebnih dodataka za chat ili društvene medije da drastično usporite vaše web mjesto. Ako ih imate, pokušajte ih odspojiti i testirati brzinu „gole“ stranice.

3. Postavite prioritetni sadržaj na vrh stranice
Drugim riječima, ono što je najvažnije neka se prvo učita i neka to bude ono što korisnici prvo vide. Nemojte blokirati sadržaj padajućim menijem.

4. Optimizirajte slike prije nego što ih ugradite u stranicu
3-megabajtna PNG datoteka slike može se pretvoriti u 210-kilobajtnu .jpg sliku koja izgleda isto na zaslonima mobitela vaših korisnika. Zamislite koliko će brža biti vaša web stranica ako biste to  učinili za svaku sliku. Također je važno koristiti responzivni kôd za posluživanje prave veličine slike koja se koristi za pregled vašeg sadržaja na mobitelima.

5. Budite oprezni s preusmjeravanjima
Previše preusmjeravanja može usporiti vašu web stranicu. Koristite preusmjeravanje samo ako je apsolutno potrebno.

6. Optimizirajte kôd svoje web stranice
Provjerite jesu li HTML, CSS i Javascript čistog koda i bez nepotrebnih linija koje ničemu ne služe. Umanjite kôd komprimiranjem datoteka i smanjenjem veličine.

7. Upotrijebite predmemoriranje web stranice
Ako niste upoznati s predmemoriranjem, posavjetujte sa stručnjacima. Upitajte svog hosting providera ili nekog web developera.  Predmemoriranjem postižete da se HTML kod, CSS, slike i  JavaScript ne moraju učitavati svaki puta kada posjećujete web stranicu ili pregledavate podstranice.

8. Koristite CDN (Content Deliver Networks)
CDN je zapravo distribucija podataka, obično statičnog sadržaja kao što su fotografije, CSS, Javascript i druge komponente koje za svoje učitavanje i rad zahtijevaju puno vremena i samim time usporavaju rad web stranica. To je zbirka geografski različitih lokacija koja poslužuju vaš sadržaj. Kada se zatraži stranica, njen sadržaj isporučuje CDN poslužitelj koji je najbliži lokaciji korisnika.

6. AMP i aplikacije

Ne možemo govoriti o brzini mobilne stranice bez spominjanja AMP i PWA, što su dvije alternativne mogućnosti za pružanje sadržaja i brže učitavanje za vaše korisnike. AMP označava ubrzane mobilne stranice, koje su stvorene posebnim jezikom za kodiranje koji se temelji na skraćenoj verziji HTML-a i CSS-a i učitavaju se gotovo odmah.

AMP uglavnom distribuira vijesti i članke stoga nema puno smisla za mnoge tvrtke jer te stranice ne izgledaju privlačno kao potpuno dizajnirane stranice. Još gore, AMP stranice su pohranjene na Googleovim poslužiteljima, a dobivate ograničene podatke iz analitike. Ako tražite brzo, pojednostavljeno korisničko prikazivanje, aplikacije su druga opcija. Nativne aplikacije omogućuju vam da na web lokaciji radite stvari koje inače nisu moguće. Ipak, i tu postoji prepreka - nema smisla graditi aplikaciju ako je korisnici i potencijalni kupci ne preuzmu i ne koriste. Aplikaciju također mora odobriti App Store ili Google Play.

Progresivna web aplikacija ili PWA daje vam najbolje iz oba svijeta. PWA je hibrid između mobilne web stranice i aplikacije. Možete je preuzeti izravno iz preglednika bez odlaska u App Store. Izgleda kao aplikacija na korisnikovom telefonu, ali u osnovi funkcionira kao mobilna web stranica. PWA-i su nevjerojatno brzi.

Zahvaljujući predmemoriranju podataka, nakon što se PWA jednom upotrijebi, korisnici mogu učitati i koristiti aplikaciju čak i ako nisu na mreži. Može čak slati push obavijesti i pristupiti drugim funkcijama na uređaju - baš poput izvornih aplikacija. Postoji čak i novija hibridna kombinacija PWA-ova i AMP-a, obično nazvanih PWAMP, koje su progresivne web aplikacije izgrađene na temelju AMP stranica.

Dakle, biste li trebali koristiti jednu, drugu ili neku treću opcija?
Svaki je posao drugačiji, tako da nema ispravnog ili pogrešnog odgovora. To također ovisi o vašim kupcima i publici, o tome kako vas korisnici pronalaze i o tome kako stupaju u kontakt s vama nakon što vas pronađu.

7. Optimiziranje SEO za pametne telefone za lokalno pretraživanje

Završiti ćemo s temom kako optimizirati web stranicu za lokalno pretraživanje. Mobilna pretraživanja inherentno su lokalna. Google zna da tražite s mobilnog uređaja, a ako to pretraživanje ima ikakve veze s lokalnim tvrtkama, prikazat će lokalizirane rezultate. Google istraživanje pokazalo je da je 76% korisnika koji su tražili nešto u blizini posjetilo je povezano poduzeće u roku od 24 sata od pretraživanja. Što je još bolje, 28% tih posjeta rezultiralo je prodajom. Ako za to još niste čuli, lokalni SEO postat će vam novi najbolji prijatelj.

Morate biti sigurni da je vaš sadržaj lokaliziran. Trebate se pozivati ​​na lokalno područje, a u sadržaj trebate uključiti i naziv svog grada. Nemojte upisivati ​​ime grada, spominjite ga razgovorno u sadržaju. Također je korisno pisati članke na lokalnom blogu. Oni vam omogućuju obavještavanje kupaca o određenim informacijama sa lokalnog područja.

Također morate biti sigurni da su vaše NAP informacije prikazane na svakoj stranici vaše web stranice. NAP znači ime, adresu i telefonski broj (NAP skraćeno od Name, Address, Phone number). Provjerite je li vaš telefonski broj klikabilan za poziv. Vaši podaci o NAP-u moraju biti označeni shemom lokalnog poslovanja - vrstom koda koji Googleu pokazuje da ste lokalna tvrtka.

Također biste trebali koristiti taktike lokalne optimizacije kada optimizirate važne SEO elemente na svojim stranicama. Uključite frazu ključnih riječi lokacije u svoju oznaku naslova, u oznaku H1 i u alt tekstu. N radite to generički, kao robot. Jednostavno napišite naslov: "Izrađujemo web stranice u Osijeku, ali nije nam problem doći u Viroviticu". Većina platformi za izradu web stranica omogućuje vam prilagođavanje URL-ova, stoga u svoje URL adrese uključite ključne riječi lokacije.

Na kraju, uključite ključnu riječ lokacije u svoj meta opis. Neće vam pomoći u rangiranju, ali budući da se pojavljuje ispod vaše plave veze kada se pokažete kao rezultat pretraživanja, korisno je unijeti podatke o lokaciji kako biste povećali vjerojatnost klikova.

Morate biti sigurni da je vaš profil na Google My Business ispravno kreiran i u potpunosti optimiziran. To je izravno sučelje s Googleom koje vam omogućuje predstavljanje konkretnih informacija o vašoj tvrtki i to je prvo što će kupci vidjeti kada pretražuju vašu tvrtku.

Recenzije igraju veliku ulogu i u lokalnom algoritmu, tako da ako niste obraćali pažnju na upravljanje reputacijom, vrijeme je da počnete raditi na dobivanju kvalitetnih recenzija.
Blog post

Kompanije koje se bave poslovanjem između poduzeća i softvera kao usluge, globalne divove e-trgovine i regionalni maloprodajni lanci imaju jednu zajedničku stvar: ulažu u optimizaciju tražilica.

Blog post

U ovom okruženju digitalnog marketinga koji se brzo razvija, otkrio sam da je ključ uspjeha ostati informiran o promjenama koje slijede. Budući da optimizacija za tražilice (SEO) još uvijek drži titulu u podizanju online vidljivosti i pokretanju organskog prometa, uspon umjetne inteligencije (AI) postao je prekretnica u industriji.

Blog post

Tehnički SEO je dobro izvedena strategija koja uzima u obzir različite signale rangiranja na stranici i izvan nje kako bi se vaša web stranica rangirala više u SERP-ovima. Svaka SEO taktika igra veliku ulogu u poboljšanju ranga vaše stranice osiguravajući da alati za indeksiranje weba mogu lako indeksirati i rangirati vašu web stranicu.

Blog post

U 2022. tržište e-trgovine vrijedilo je više od 5 trilijuna dolara, a internetska prodaja brzo se povećala.