SEO vodič za glasovno pretraživanje

Oko 27% internetskih korisnika širom svijeta koristi mobilno glasovno pretraživanje. Evo zašto i kako biste trebali početi optimizirati svoju web stranicu za ovaj globalni rastući trend.


SEO vodič za glasovno pretraživanje: Trendovi i najbolji primjeri iz prakse

Oko 27% internetskih korisnika širom svijeta koristi mobilno glasovno pretraživanje. Evo zašto i kako biste trebali početi optimizirati svoju web stranicu za ovaj globalni rastući trend.

Sažetak od 30 sekundi:
- Optimizirani SEO i sadržaj za glasovno pretraživanje presudan je za viši rang u tražilicama.
- Ključne riječi u dugačkom obliku rečenica okosnica su glasovnih pretraživanja.
- Mobilna optimizacija ide ruku pod ruku s optimizacijom glasovnog pretraživanja.
- Odjeljci s najčešćim pitanjima najbolji su vam prijatelji.

Glasovno pretraživanje brzo stječe popularnost među mrežnim korisnicima. Jednostavnije je, brže i razgovornije u usporedbi s tradicionalnim pretraživanjem.

Prema ComScoreu, polovica svih korisnika pametnih telefona koristi tehnologiju glasovnog pretraživanja u 2020. Google također izvještava da 27% mrežnih korisnika globalno koristi glasovno pretraživanje na mobilnim uređajima.

Ali da bi to uspjelo do kraja, trebat će vam optimizirani sadržaj i usredotočiti se na SEO za glasovno pretraživanje. U ovom ćemo članku istražiti osam najboljih praksi optimizacije upravo toga.

Prije toga, što je zapravo SEO za glasovno pretraživanje?

Jednostavno rečeno, SEO za glasovno pretraživanje tehnika je koja optimizira sadržaj, fraze, ključne riječi, metapodatke i još više kako bi se omogućilo da se vaše glasovno pretraživanje stavi na vrh kad god korisnik postavi pitanje. Uglavnom se fokusira na prirodni jezik korisnika i daje im odgovore u skladu s tim.

Novi trendovi glasovnog pretraživanja za 2020

1. Pametni zvučnici potiču usvajanje glasovnog pretraživanja
Prema emarketeru, procjenjuje se da će upotreba pametnih zvučnika rasti složenom godišnjom stopom rasta od približno 48% kako bi se zadovoljili zahtjevi više od 76 milijuna korisnika do kraja 2020.

I kaže se da 40 milijuna Amerikanaca trenutno ima pametni zvučnik. Jasno je da sve više kućanstava danas koristi pametne zvučnike.

Ranije je bila popularna samo nekolicina proizvoda poput Alexa i Siri. No, s godinama se glasovna tehnologija izuzetno poboljšala. Kao rezultat toga, mnoge tehnološke tvrtke izdaju vlastite pametne zvučnike.

2. Poboljšanje glasovne umjetne inteligencije i strojnog učenja (ML)
Došlo je do iznimnog poboljšanja u umjetnoj inteligenciji (AI) i strojnom učenju (ML), a promijenilo je način na koji korisnici komuniciraju sa svojim pametnim uređajima i pretražuju internet.

Na primjer, s Googleovim RankBrain-om možete prepoznati riječi i fraze za preciznije predviđanje rezultata prognoze. Kad naiđe na novu frazu, najbolje pretpostavlja i u skladu s tim daje odgovore.

3. Koristi se za traženje lokalnih proizvoda i usluga
Ljudi sve više koriste glasovno pretraživanje za traženje lokalnih proizvoda i usluga. Prema statistikama, 58% ljudi koristilo je glasovno pretraživanje dok je pronalazilo informacije o lokalnoj tvrtki.

Također, prema Googleovim izvješćima, potraga za tvrtkom "blizu mene" drastično se povećala tijekom posljednjih nekoliko godina. To je doista dobra vijest za lokalna poduzeća.

4. Povećanje popularnosti glasovnog SEO-a
Da bi dosegnuli vrh tražilice, trgovci redovito dorađuju svoju SEO strategiju kako bi optimizirali za glasovno pretraživanje. Uzimajući u obzir da Googleovo prepoznavanje glasa ima 95% točnosti, tvrtke koje žele privući više ulaznog prometa na svoje web stranice moraju primijeniti glasovni SEO.

A samo Google ne radi na usavršavanju prepoznavanja glasa kako bi glasovno pretraživanje iskoristio na najbolji mogući način. Kineski sustav prepoznavanja govora iFlytek ima stopu točnosti 98%, a tim radi na postizanju točnosti od 99%.

5. Glasovno pretraživanje mobilnije je nego ikad
Googleovo glasovno pretraživanje sada je dostupno na više od 100 jezika na mobilnim uređajima.

Štoviše, statistika sugerira da se mobilni telefoni koriste gotovo 40% više od pametnih zvučnika za glasovno pretraživanje.
A kod mobilnih telefona ljudi obično koriste glasovno pretraživanje u različitim okruženjima, poput samog ureda, restorana, zabave ili bilo kojeg drugog mjesta.
Ovaj trend glasovnog pretraživanja na pametnim telefonima i dalje raste - sve zahvaljujući napretku tehnologije prepoznavanja govora.

Evo nekoliko najboljih primjera iz prakse za SEO vodič za glasovno pretraživanje

1. Upotrijebite ključne riječi kao cijele rečenice
Ključne riječi s dugim frazama specifične su ključne riječi koje će vaša ciljana publika vjerojatno unijeti (i u ovom slučaju govoriti) na tražilici.
Ljudi već dugo koriste ključne riječi kao čitave fraze i na ljestvici pretraživanja vide briljantne rezultate.
Stoga je dobra ideja koristiti ključne riječi kao rečenice za optimizaciju glasovnog pretraživanja web stranice.
Zapravo, prema statistikama, oni čine 70% svih pretraživanja weba.

U glasovnom pretraživanju možete dodati ključne riječi kao fraze u tonu razgovora i odrediti što korisnici traže. Dobra vijest je da možete koristiti mnoštvo mrežnih alata za traženje relevantnih fraza i njihovo dodavanje u svoj sadržaj. Neki od njih uključuju:
- Ubersuggest
- SEMrush
- Alat za strategiju sadržaja HubSpot

2. Provedite označavanje Schema
Također poznat kao strukturirani podaci, oznaka schema kôd je koji možete dodati na svoje web mjesto. Omogućit će tražilicama da razumiju sadržaj vaše web stranice, što ona znači i zašto je tamo.
Oznaka schema također može pomoći robotima pretraživača da indeksiraju i učine ga rangiranim na tražilicama. Nadalje, možete ga koristiti za poboljšanje i dobivanje sveobuhvatnih rezultata pretraživanja koji poboljšavaju korisničko iskustvo.

Drugi rezultat pretraživanja ima ocjenu zvjezdicama i datum objavljivanja, koji je dodan pomoću oznake sheme. Budući da je rezultat ilustriran, korisnici će ga vjerojatno lako kliknuti.

Također možete primijeniti najbolje primjere iz prakse za označavanje sheme kako biste pružili više informacija o svojoj web lokaciji tražilicama i rangirali se više.

3. Izbor sadržaja koji daje izravne odgovore
Korisnici ne vrše glasovno pretraživanje kao kada upisuju tekst. Umjesto toga, vjerojatno će postavljati duže i konkretnije upite.
Prema istraživanju, zabilježen je rast ključnih riječi 61%. Statistika otkriva kako ljudi koriste ključne riječi s upitima za postavljanje upita putem glasovnog pretraživanja.

Stoga je izvrsna ideja optimizirati svoj sadržaj kako biste odgovorili na njihove upite. Ipak, pripazite da napišete sjajan sadržaj vrijedan vašoj ciljnoj publici. Zadovoljit će vašeg korisnika i istodobno povećati šanse za pojavljivanje u istaknutim isječcima.

4. Optimizirajte svoju stranicu Google My Business
Još jedan način za više rangiranje glasovnih pretraživanja je optimizacija stranice Google My Business.
Zapravo, to je jedan od najlakših načina da vas ciljana publika otkrije kada izgovori svoje upite na Googleu. Morate se pobrinuti da vaš sadržaj, slike i podaci budu cjeloviti i precizni.

Uz to, primijenite svoju prevladavajuću lokalnu SEO strategiju zajedno s ciljanjem načina na koji korisnici formuliraju svoje upite. Prema izvješćima, 76%  korisnika pametnih zvučnika obavlja lokalna pretraživanja barem jednom tjedno. Stoga je lokalni SEO presudan koliko i unos relevantnih informacija i slika.

5. Poradite na povećanju autoriteta domene
Web stranice s mnogo poveznica koje vode na njih rangiraju se više u redovnom pretraživanju. A isto je i za glasovno pretraživanje.
Studija Brian Dean, koji je pregledao 10.000 stranica rezultata pretraživanja, pokazalo je da web stranice s više linkova i boljim rangom češće imaju višlje rezultate u glasovnom pretraživanju.
Čim unesete glasovni upit, Googleova tražilica pružit će rezultate s web lokacija visokih autoriteta.

Evo nekoliko načina za povećanje autoriteta domene da biste ostvarili viši rang u glasovnom pretraživanju:
- Optimizirajte sadržaj na stranici
- Primijenite optimalne strategije internog povezivanja
- Uklonite loše i neželjene veze
- Neka vaša web stranica bude prilagođena mobilnim uređajima

6. Neka vaša web stranica bude optimizirana za mobilne uređaje
Svi danas surfaju internetom putem pametnih telefona jer je prikladan i dostupan. Očito je samo da će većina korisnika svoje glasovno pretraživanje obavljati s mobitela. Budući da se glasovne pretrage uglavnom obavljaju putem mobilnih telefona, mobilna optimizacija je presudna.

Neki korisni savjeti za web lokaciju za optimizaciju za mobilne uređaje uključuju:
- Optimizacija mobilnih stranica pomoću AMP-a
- Provjera brzine web lokacije pomoću GTMetrixa i rad na njenom pojačavanju
- Izrada web stranica koje reagiraju na mobilne uređaje
- Iskorištavanje reaktivnih graditelja odredišnih stranica
- Stvaranje sadržaja koji će biti čitljiviji na pametnim telefonima
- Redovito testirajte svoje web mjesto pomoću Googleovog alata za testiranje prilagođenog mobilnim uređajima

7. Optimizirajte brzinu web mjesta
Brzina stranice igrat će značajnu ulogu u SEO pretraživanju glasom. Studije pokazuju da stranice s višim rangom u tražilicama nakon što se glasovno pretraživanje učita u 4,6 sekundi. Oni su također 52% brži u odnosu na prosječne stranice.
Stoga je optimizacija brzine web mjesta ključna ako želite rangirati više na tražilicama.
Da biste povećali brzinu stranice, možete implementirati trikove poput:
- Korištenje CDN-a
- Odabir izvrsne platforme za web hosting koja omogućuje brzo učitavanje stranice 
- Optimizacija veličine slike na vašoj web stranici
- Ograničavanje broja dodataka i proširenja na stranici
- Korištenje predmemoriranja web stranica
- Smanjivanje upotrebe web fontova

8. Stvorite stranice s čestim pitanjima o glasovnom pretraživanju
Izrada stranica s čestim pitanjima za rezultate glasovnog pretraživanja donijeti će vam puno jer su ključne riječi s pitanjima vrlo popularne.
Prema statistikama, rezultati glasovnog pretraživanja više dolaze sa stranica s često postavljanim pitanjima.
Najbolji dio je što se stranice s čestim pitanjima mogu rangirati za nekoliko upita glasovnog pretraživanja. Štoviše, sažeti su i precizno odgovaraju ono što korisnici traže.
Stoga Google obično izvuče odgovor sa stranice s čestim pitanjima kad god korisnici izvrše glasovno pretraživanje.

Zaključak SEO vodič za glasovno pretraživanje

Glasovno pretraživanje je prikladno i jednostavno za upotrebu. Nije ni čudo što stječe popularnost među mrežnim korisnicima. Ali ako ne optimizirate glasovno pretraživanje za SEO, korisnici neće moći pronaći vaš sadržaj.

Implementacija svih osam savjeta spomenutih u ovom članku za optimizaciju web mjesta za glasovno pretraživanje može vam pomoći u velikoj mjeri. Ovo su provjereni savjeti i sigurno ćete uspjeti.

Osim toga, kada optimizirate web mjesto za SEO glasovno pretraživanje, optimizirat ćete svoje web mjesto i za ostale načine pretraživanja i rangirati se više na tražilicama.
Blog post

Kompanije koje se bave poslovanjem između poduzeća i softvera kao usluge, globalne divove e-trgovine i regionalni maloprodajni lanci imaju jednu zajedničku stvar: ulažu u optimizaciju tražilica.

Blog post

U ovom okruženju digitalnog marketinga koji se brzo razvija, otkrio sam da je ključ uspjeha ostati informiran o promjenama koje slijede. Budući da optimizacija za tražilice (SEO) još uvijek drži titulu u podizanju online vidljivosti i pokretanju organskog prometa, uspon umjetne inteligencije (AI) postao je prekretnica u industriji.

Blog post

Tehnički SEO je dobro izvedena strategija koja uzima u obzir različite signale rangiranja na stranici i izvan nje kako bi se vaša web stranica rangirala više u SERP-ovima. Svaka SEO taktika igra veliku ulogu u poboljšanju ranga vaše stranice osiguravajući da alati za indeksiranje weba mogu lako indeksirati i rangirati vašu web stranicu.

Blog post

U 2022. tržište e-trgovine vrijedilo je više od 5 trilijuna dolara, a internetska prodaja brzo se povećala.