Zašto propadaju modeli za SEO predviđanja?

Iako je predviđanje prilično rutinska aktivnost u životu SEO agencije, s njom je povezano puno problema.


Iako je predviđanje prilično rutinska aktivnost u životu SEO agencije, s njom je povezano puno problema. Pravilna SEO izrada web stranica uključuje niz dolje napisanih primjera iz prakse kao i detaljna analiza podataka.

SEO agencije i SEO profesionalci najčešće se susreću sa dva negativna trenda:
- Pritisak da se SEO izvedba poveže s ROI-jem i poslovnim rezultatima.
- Zahtjev za ulaganje u specijalizirane alate kojima je dopušten uvid klijenta i temeljito analiziranje

Sam postupak nije toliko jednoznačan cijelo vrijeme. Čimbenici koji utječu na vaše SEO performanse dio su složenog sustava koji uključuje organski promet, pozicije, sezonalnost i tako dalje.

Vaše se varijable neprestano mijenjaju. Pa gdje započeti?

Baš kao stolar koji gradi drveni stol. Čini se izravno ako dobro razmislite: jedna gornja površina i četiri noge. No, kako stol započinjete graditi, pitanja se počinju gomilati, a usput i niz odluka o tome - dizajn koji trebate za svoj projekt, najtrajnije ili najlakše drvo i njegove fizičke kvalitete, potrebna količina drveta za vaš stol, kako izmjeriti i rezati drvnu građu itd.

To nije samo stol, već sustav oblika i materijala koji imaju određena svojstva pod utjecajem vremena, prostora, upotrebljivosti itd. Svaki korak podrazumijeva drugačiju razinu znanja i razumijevanja, ili će odabir materijala za posljedicu dovesti do neuspjeha.

Prvo ćete morati znati što trebate znati kako bi sustav radio za vas, a ne protiv vas.
Isto je i sa SEO predviđanjem.

No, za razliku od fizičkih svojstava sustava, treba razmotriti još jedan sloj: sposobnost razumijevanja granica metode i naše vlastite ograničene sposobnosti kao ljudi da točno predviđamo rezultate.

Učinak Dunninga Krugera primijenjen na SEO predviđanje

Ponekad se anegdote mogu zamijeniti s podacima i znanjem - nešto što popularno objašnjenje Dunninga Krugera prilično često ponavlja.

Iako se to obično naziva nešto poput: "što ste manje kompetentni, to ste sigurniji u sebe", studija psihologa Justina Krugera i Davida Dunninga iz 1999. godine krenula je u procjenu precjenjivanja sposobnosti u mnogim društvenim i intelektualnim domenama, repliciranjem testova u disciplinama poput logike, gramatike i humora.

Kao što jedan od stvarnih grafikona u njihovom znanstvenom članku pokazuje, Dunning-Krugerov efekt odnosi se na ljude koji imaju manje performanse (donji kvartil) i imaju veću percepcijsku sposobnost od njihove stvarne sposobnosti:

Prema njihovim vlastitim riječima, „autori sugeriraju da se ovo precjenjivanje dijelom događa i zato što ljudi koji nisu vješti u tim domenama trpe dvostruki teret: ne samo da ti ljudi donose pogrešne zaključke i donose nesretne izbore, već im se zbog nesposobnosti oduzimaju metakognitivna sposobnost da to shvati."

Postoje i ljudi u najvišem kvartilu koji podcjenjuju svoje performanse, iako su oni najbolji, što se može protumačiti kao svjesnije svojih granica.

Dakle, ono što Dunning i Kruger pokazuju (uz pomoć četiri studije i testova logike, gramatike i humora primijenjenih na njihovim studentima s Cornella) jest da je sposobnost prepoznavanja ograničenja vaše sposobnosti posebno važna u donošenju odluka i da se može trenirati.

Iako studija ima niz ograničenja i tijekom godina je dobivala razne akademske kritike, Dunning-Kruger-ov učinak i dalje može biti prikladan alat za otkrivanje nepoznanica i rad na metakognitivnoj razini. Razmišljanje o samom procesu učenja i razmišljanja.

Kad razmišljate o složenom zadatku kao što je SEO predviđanje, ova kognitivna pristranost može djelovati kao "procjenitelj" oblikovanja razumijevanja u vašoj agenciji. Da biste znali kada je vaš model učinkovit alat za crtanje slike potencijalnog rasta.

Ali kada je postupak dovoljno dubinski da dosegne gornji kvartil opaženog i stvarnog učinka u uskoj korelaciji, kao na Dunning-Krugerovu grafikonu?

"Tvrtke na kraju trebaju stvarne ishode koji su povezani s njihovim svakodnevnim aktivnostima."

Modeli predviđanja i procesi koji stoje iza njih

Gledajte organski promet

SEO utječe na organski promet. No, razmatranje integralnog organskog prometa kao vašeg polazišta za SEO predviđanje može zavarati jer uključuje promet i robne marke i ne-robne marke.

Koja su ograničenja?

Spajanjem ove dvije daljnje procjene postat će daleko. Ako želite točno izmjeriti SEO promet, trebali biste filtrirati ključne riječi robne marke kako biste se mogli usredotočiti na ono na što zapravo možete utjecati: određene ključne riječi za koje želite optimizirati. Toliko je prometa na koji uistinu možete utjecati.

Također, rješavanjem ove točke, uspostavljate izravnu vezu između vaših SEO napora i rezultata vašeg klijenta, odvajajući ostale marketinške aktivnosti u procesu.

Procjena pozicije, a ne klikova

U procesu istraživanja ključnih riječi možete razmišljati o ciljanim ključnim riječima i stvoriti procjenu rangiranja iz trenutne situacije za sljedećih 6 do 12 mjeseci.

Vjerojatno ćete uključiti opseg pretraživanja tih određenih ključnih riječi i utvrditi poteškoće s ključnim riječima na temelju konkurencije. Možda ćete uključiti usporedbu sa svojim određenim konkurentima, kako biste dalje utvrdili što je potrebno za postizanje određenog ranga u top 3 ili top 10.

Koja su ograničenja?

Rangiranja sama po sebi ne slikaju većinu SEO slike danas. Tvrtke na kraju trebaju stvarne ishode koji su povezani s njihovim svakodnevnim aktivnostima. Tvrtka bi mogla lakše predvidjeti utjecaj na promet ako bi umjesto redova imala procjenu novih dodatnih sesija / klikova.

Procjenom samo ranga prisiljavate tvrtku da stvori vlastitu hipotezu o tome kako rangovi utječu na klikove ili konverzije (npr. „Koliko automobila trebam dodati svojoj floti kad dođemo na poziciju 1 u potrazi za ključnom riječi: "automobili najam"?).

Uz to, razmislite o ovom jednostavnom i obmanjujućem skoku misli:
Recimo da ključna riječ "najam automobila" ima prosječni mjesečni opseg pretraživanja 10 milijuna. Gost sesije samo na temelju ovih podataka značilo bi da će jednom kad dosegnu TOP 3 sav taj promet biti stečen,  stvaran, tako da je zajamčeno 10 milijuna posjeta.

Vjerojatno se trenutno smiješite.

Procjena sesija na temelju mjesečnih volumena pretraživanja

Što ako odemo korak dalje i ne procijenimo samo ljestvice, već rezultate na temelju ljestvica - sesija i klikova? To znači gledanje na CTR-ove na temelju postizanja određenog ranga.

Ponovno, u procesu istraživanja ključnih riječi vjerojatno ćete razmotriti opseg pretraživanja i poteškoće s ključnim riječima, ovaj put uključujući i tematsku procjenu autoriteta - slične ključne riječi za koje se svrstava stranica, mapiranje vašeg trenutnog statusa i konkurencije.

Zatim ćete, za procjenu sesija, uzeti u obzir osnovnu vrijednost CTR-a. Ako ključna riječ dosegne broj 1, to znači da je CTR 30% puta veći od opsega pretraživanja u tom mjesecu.

Da biste imali dublji prikaz opsega pretraživanja, dodavat ćete mjesečnu distribuciju i uzeti u obzir kako sezonalnost utječe na vaše ključne riječi - utvrđujući koliko je sezonska ključna riječ i kada biste trebali ciljati ljestvicu.

Podatke pretraživanja iz godine u godinu možete koristiti i za bolje razumijevanje razlike u opsegu pretraživanja u posljednja 24 mjeseca, modulirajući razvoj vaših ključnih riječi.

Koja su ograničenja?

Morate primijeniti opće pravilo na CTR-ove koje bi danas, sa svim značajkama pretraživanja, moglo ozbiljno utjecati na ishod.

"10 plavih poveznica" stvar je prošlosti.

Na primjer, traženje "kafića Zagreb" uključivat će najmanje 2-3 oglasa i Googleov lokalni paket. Također, ovisno o uređaju, tu su i dodatne varijacije.

Procjena klikova i sesija na temelju prilagođenih CTR-ova i uređaja

Idemo još dublje u složenost potencijalnog modela predviđanja i recimo da ćete uključiti podjelu između stolnih računala i mobilnih uređaja tijekom procjene klikova i sesija. Sada ćete moći riješiti razlike u CTR-ima na temelju uređaja.

Možete uključiti i analizu izvedbe tijekom vremena (na primjer, 12 mjeseci), koju možete izračunati kao linearnu ili eksponencijalnu, na temelju cilja koji ste postavili za svoju kampanju. A s opsegom pretraživanja, sezonalnošću i međugodišnjim trendovima kojima smo se pozabavili, možete izračunati procjenu inercijalnog prometa, ukupan broj posjeta uključenih u vaš zadani vremenski okvir,  pod uvjetom da nema promjena u vidljivosti web mjesta.

Ovakav način razmišljanja približava vas složenoj stvarnosti sila koje utječu na vaše SEO performanse, no ipak postoji nešto što treba riješiti:

Koja su ograničenja?

Čak i kad biste sada prognozi dodali još sofisticiranosti, još uvijek bi nedostajao važan čimbenik. Koliko klikova ide na web mjesto umjesto na Googleova vlastita svojstva?

Vraćamo se nezgodnoj analizi CTR-ova i njihovim varijacijama pod utjecajem uređaja i SERP-a.

Procjena poslovnih rezultata uzimajući u obzir prilagođene CTR-ove

Uzimajući u obzir sve gore navedeno, riješimo problem CTR-ova koji uključuju i uređaje i SERP-ove.

Možete razmisliti o načinu procjene utjecaja CTR-a na mobilni uređaj na radnoj površini na vaše rezultate, kao i na to kako SERP sadrži varijablu za svaki uređaj i ključnu riječ.

Na primjer, izračunavanje krivulje CTR za pozicije Page 1 - prosjek za svaku pojedinačnu kombinaciju značajki i uređaja SERP - kako bi se dobio sofisticiraniji uvid u ono što kampanja može donijeti.

Uključujući krivulje CTR-a ciljanih ključnih riječi i povijesne CTR-ove za te kombinacije (SERP-ove i uređaje), moći ćete bolje procijeniti stvarne klikove i sesije.

Nadalje, da biste procijenili poslovne rezultate i stvorili širu sliku za svoje klijente, možete povezati sesije s stopama konverzije.

Sjetimo se da je vlasnik najma automobila ispitivao koliko automobila dodati u svoju ponudu. Procjena dodatnih konverzija na temelju dodatnog prometa koji bi donijele vaše željene ljestvice, nakon postizanja, može pojasniti koji su sljedeći poslovni koraci.

Možda imate povijesne podatke o pretvorbi za pojam "najam automobila", pa ćete znati što znače dodatne pretvorbe. Ako ne, možete procijeniti stope konverzije za nove ključne riječi uzimajući u obzir kanal - na primjer, ekstrapolirajući prosječnu stopu konverzije za "vozila" ili "automobile".

Također, kao posljednji korak, možda ćete s vremenom morati prilagoditi svoju izvedbu. To zahtijeva još više analize i iskustva, ali još uvijek je krhko. Procjena točnog mjeseca u kojem ćete dosegnuti određeni rang na temelju napora na razvoju sadržaja sam po sebi predstavlja izazov.

Koja su ograničenja?

U ovom se modelu stope konverzije procjenjuju za nove ključne riječi koje nemaju povijest, na temelju prosječne stope konverzije kanala u cjelini. To vam daje ideju što možete očekivati, ali to je i dalje hipoteza.

Tu su i ograničenja svojstvena SERP značajkama i njihovim stalnim promjenama. Ne možete predvidjeti koja će biti sljedeća, ali krivulja CTR omogućuje vam da budete spremni prilikom predstavljanja SEO prognoze.

I kao konačnu točku, ne možete procijeniti velike promjene na tržištu koje generiraju globalne sile, poput pandemije ili ekonomskog kraha. Zato je, napokon, prognoza pokazatelj kako bi posao mogao izgledati, a imajući na umu sve predvidljive rizike i nepredvidive događaje.

Zaključak za SEO izrada web stranica

Popularna je izreka koja kaže: "Svi su modeli pogrešni, ali neki su korisni."

Baš kao i spoznaje Dunninga i Krugera da granice našeg znanja utječu na našu percepciju uspješnosti i naš proces donošenja odluka, tako i svi modeli pate od određenih ograničenja.

Uključivanjem nekih ključnih napora koje utječu na promet, sesije i klikove, postat ćete svjesniji implicitnih veza. Moći ćete predstaviti relevantan poslovni model i objasniti svojim klijentima kako njihovi rezultati mogu izgledati s tim SEO kampanja.

Ne radi se o magiji, već temeljitoj prognozi i pokazivanju kako postizanje određenog SEO cilja može utjecati na njihovo poslovanje.

Dubinsko ispitivanje i ispitivanje svakog sloja u vašem modelu skratit će udaljenost između opaženog i stvarnog.

Vaša SEO izrada web stranica mora uključivati:
- Podijeljeni organski promet između robne marke i no name brenda.
- Istražite sezonalnost.
- CTR-ovi zasnovani na uređaju i SERP-ovima, s prosječnom krivuljom CTR-a izračunatom za svaku ključnu riječ. Naš tim izvršio je opsežno istraživanje o ovom pitanju kako bi utvrdio kako kombinacija značajki SERP na svakom uređaju utječe na CTR-ove na prvih 10 pozicija.
- Međugodišnji trend pretraživanja za vaše ciljane ključne riječi.
- Inercijalni promet izračunat na temelju sezonalnosti, pod uvjetom da se vidljivost web stranice ne mijenja u vašem vremenskom okviru.
- Izvedba u vremenu, bilo linearna, eksponencijalna ili prilagođena.
- Dodatni promet generira se nakon postizanja željenog ranga, uzimajući u obzir postavljene performanse u vremenu.
- Učinak ključnih riječi dugog sadržaja.
Blog post

Kompanije koje se bave poslovanjem između poduzeća i softvera kao usluge, globalne divove e-trgovine i regionalni maloprodajni lanci imaju jednu zajedničku stvar: ulažu u optimizaciju tražilica.

Blog post

U ovom okruženju digitalnog marketinga koji se brzo razvija, otkrio sam da je ključ uspjeha ostati informiran o promjenama koje slijede. Budući da optimizacija za tražilice (SEO) još uvijek drži titulu u podizanju online vidljivosti i pokretanju organskog prometa, uspon umjetne inteligencije (AI) postao je prekretnica u industriji.

Blog post

Tehnički SEO je dobro izvedena strategija koja uzima u obzir različite signale rangiranja na stranici i izvan nje kako bi se vaša web stranica rangirala više u SERP-ovima. Svaka SEO taktika igra veliku ulogu u poboljšanju ranga vaše stranice osiguravajući da alati za indeksiranje weba mogu lako indeksirati i rangirati vašu web stranicu.

Blog post

U 2022. tržište e-trgovine vrijedilo je više od 5 trilijuna dolara, a internetska prodaja brzo se povećala.