Testiranje web stranice ili proizvoda

Gledanje vaših (potencijalnih) klijenata kako koriste vašu web stranicu ili koriste vaše proizvode može vam pružiti obilje novih spoznaja.


Gledanje vaših (potencijalnih) klijenata kako koriste vašu web stranicu ili koriste vaše proizvode može vam pružiti obilje novih spoznaja. Gledajući korisnike na web stranici kako se kreću, pretražuju ili klikaju može vam dati podatke koje ne biste dobili iz klasične analize. A kako svoj proizvod znate u potpunosti, možda ste razvili slijepe točke. Jeste li spremni otkriti svoje slijepe točke? Započnite testiranje!

Upoznavanje s vašom publikom ključno je ako želite biti uspješni u marketingu i SEO. Zato redovito pišemo o metodama kako bismo saznali više o svojim kupcima, korisnicima ili čitateljima.

Što je testiranje korisnika?

Korisničko testiranje je vrsta istraživanja u kojem ispitanici ne daju samo odgovore na vaša pitanja. Vaši će ispitanici zapravo raditi s vašom web stranicom ili proizvodima. Na taj način možete vidjeti što djeluje, a što ne. Iz prve ruke. Testeri vaše web stranice ili proizvoda ispituju korisničko iskustvo.

Kad natjerate ljude da zapravo koriste vašu web stranicu, vjerojatno ćete dobiti neka nova saznanja o kojima nikada ne biste pomislili bez testiranja zbog vlastitih slijepih mjesta. Zamislite da imate internetsku trgovinu i prodajete odjeću. U analitikama ste vidjeli da je postotak posjetitelja koji dodaju proizvod u košaricu prilično nizak, ali nemate pojma zašto. Kada odaberete osobe za testiranje koje ne poznaju vašu web stranicu, možete vidjeti kako se vaša web stranica koristi. Možda testni korisnik ne može pronaći gumb "dodaj u košaricu" ili postoji nedovoljno podataka o proizvodu, što sprječava korisnike da dodaju proizvode u košaricu. Vidjet ćete ih kako traže dodatne informacije koje jednostavno nisu tamo gdje ih očekuju. Tada ćete već znati, imate još posla kako bi stvar 100% funkcionirala!

Osim testiranja web stranica, možete natjerati ljude da testiraju i vaše stvarne proizvode. Bilo da imate fizičke proizvode ili prodajete softver, to zapravo i nije važno: uvijek postoji način da ljudi testiraju vaše proizvode!

Zašto i kada?

Nevjerojatno je vrijedno dobiti uvid u testiranje korisnika pored podataka koje već dobivate iz analitike. Neki bi ishodi mogli biti vrlo očiti i lako ih se mijenja, drugi su složeniji i trebaju malo razmišljanja, dizajniranja i / ili razvoja.

To je razlog zašto je korisno dodati testiranje korisnika u svoj postupak u ranoj fazi poslovanja. Na primjer, prilikom dizajniranja nove web stranice ili proizvoda možete stvoriti web mjesto za postavljanje prednarudžbe. Ako izlazi novi proizvod, možete stvoriti prototip za testiranje. Možda ćete shvatiti da je mnogo lakše promijeniti nešto u svom dizajnu kada još nije u potpunosti razvijen i živi na tržištu.

Međutim, testiranje korisnika može se provesti u svim fazama vašeg poslovnog procesa. Ako ste napravili testiranje korisnika prije nekoliko godina, moglo bi biti korisno ponoviti. Tehnologije se stalno mijenjaju, pa tako i korisnici. Nova generacija mogla bi upotrebljavati vašu web stranicu / proizvod drugačije u usporedbi s vašim korisnicima prije nekoliko godina.

Posljednji razlog zašto biste trebali testirati korisnike je da ćete sigurno znati kako su rezultati "stvarni" umjesto samo anketirati korisnike. Pomoću anketa, uvijek postoji šansa da korisnici ispune pogrešne odgovore jer precjenjuju sebe ili zato što se žele uklopiti u određeni odgovor, iako vjerojatno odgovor koji zaokruže nije istinit. Uz testiranje korisnika, nema šanse za varanje!

Vrste testiranja korisnika

Postoji nekoliko taktika za testiranje korisnika koje možete izabrati.
U nastavku ćemo ih sažeti.

Testiranje korisnika uživo s moderatorom

Kada obavljate test korisnika uživo, vaši testeri i moderator zapravo se okupljaju na mjestu koje ste odabrali unaprijed. Mjesto se može razlikovati, ovisno o vrsti korisničkog testa koji ćete obaviti. Kada testirate web stranicu ili proizvod povezan sa softverom, možete odabrati miran ured. Međutim, kad vaš ispitivač treba testirati stvarni proizvod, druga mjesta mogu biti prikladnija. Možete se složiti da za testiranje bicikla ured nije najbolje mjesto koje možete odabrati.

Daljinsko testiranje korisnika s moderatorom

Ispitivač neće biti na istom mjestu kao moderator. Ali mogu biti u kontaktu videopozivom. Tester će slijediti vaše upute i testirati vašu web stanicu ili proizvod i moderator ih može pratiti. Na ovaj je način lako pronaći testere jer ne moraju prijeći veliku udaljenost da bi vas zapravo upoznali. Ali s moderatorom još uvijek imate priliku postavljati dodatna pitanja ili kad se to čini neophodnim.

Daljinsko testiranje korisnika bez moderatora

Testeri će dobiti vaše upute i testirat će web stranicu ili proizvod u svoje proizvoljno vrijeme, bez da ih netko prati i pomaže / ispravlja ih. Prednost je u tome što možete navesti puno ljudi da testiraju vašu web stranicu ili proizvod u kratkom vremenu, što je dobro za reprezentativnost vašeg istraživanja. Međutim, trebat će vam mnogo vremena da pregledate snimke svih testova i da postavite svoje izvješće. Preporučujemo da koristite ovu taktiku za male promjene na vašem proizvodu da biste imali jasniju predodžbu istog.

Kako kreirati test korisnika

Kad ste odlučili što želite testirati, kada želite pokrenuti korisničko testiranje i koju taktiku želite iskoristiti, vrijeme je za početak.

- Napravite plan djelovanja -

Napravite dokument u kojem ste nabrojali ciljeve svojih korisničkih testova. Razmišljanje o onome što želite unaprijed postići će vam pomoći da odaberete prave testere i postavite testni scenarij.

- Napravite skriptu za testiranje korisnika -

Napravite scenarije testiranja koje će vaši testeri morati slijediti tijekom testiranja. Na koja pitanja treba odgovoriti? Kojim putem želite da ih slijede? Koje dijelove ne smijete propustiti? Obavezno steknite sve uvide koji će vam trebati za poboljšanje vašeg predmeta testiranja.

- Odlučite koji testeri će vam trebati -

Odlučite koliko testera želite, koju taktiku želite koristiti i koju vrstu testera želite. Razmislite o spolu, dobi, razini stručnosti itd. Može biti korisno zaposliti raznolik skup testera. Imajte na umu da je također moguće koristiti različite taktike testiranja korisnika u isto vrijeme.

- Napravite prvo planiranje -

Odlučite kada se testovi trebaju održati i napravite prvo planiranje.

- Angažiranje testera -

Započnite s angažiranjem testera. Iskoristite e-poštu, društvene medije, izravan kontakt, ovdje koristite kreativnost! Poticaj može pomoći kada se na vaš poziv testera ne odazove dovoljno ljudi. Pozovite prijatelje da testiraju vašu novu web stranicu.

- Napravite konačno planiranje -

Postavite konačno planiranje. Nakon što ste zaposlili dovoljno testera, možete stvoriti svoje konačno planiranje za fazu testiranja i za fazu izvješćivanja nakon toga. Obavezno zabilježite sve korisničke testove i iskustva kako biste mogli kasnije analizirati rezultate. Lako je zaboraviti stvari tijekom svih testova korisnika. Stoga, bilježite.

- Kreirajte završno izvješće -

Napravite završno izvješće sa svim rezultatima. Navedite sve važne informacije i izvijestite o razini reprezentativnosti za svoju grupu. Veća grupa će biti reprezentativnija u usporedbi s malom skupinom testera.

- Trebate dodatna istraživanja? -

Odlučite trebate li napraviti dodatna istraživanja kako biste povećali reprezentativnost svojih istraživanja. S rezultatima korisničkih ispitivanja moglo bi biti lako uspostaviti anketu za veću skupinu ispitanika.

- Dijelite rezultate i implementirajte poboljšanja -

Podijelite rezultate unutar vaše tvrtke ili tima. Drugi bi mogli imati vrijedno mišljenje o tome kako popraviti / poboljšati stvari. Nakon toga, provedite sva poboljšanja koja trebate učiniti! Neka bi mogli biti očita i lako ih je implementirati, a druga trebaju promjene u dizajnu / razvojnom postupku prije nego što se mogu implementirati.
Blog post

Kompanije koje se bave poslovanjem između poduzeća i softvera kao usluge, globalne divove e-trgovine i regionalni maloprodajni lanci imaju jednu zajedničku stvar: ulažu u optimizaciju tražilica.

Blog post

U ovom okruženju digitalnog marketinga koji se brzo razvija, otkrio sam da je ključ uspjeha ostati informiran o promjenama koje slijede. Budući da optimizacija za tražilice (SEO) još uvijek drži titulu u podizanju online vidljivosti i pokretanju organskog prometa, uspon umjetne inteligencije (AI) postao je prekretnica u industriji.

Blog post

Tehnički SEO je dobro izvedena strategija koja uzima u obzir različite signale rangiranja na stranici i izvan nje kako bi se vaša web stranica rangirala više u SERP-ovima. Svaka SEO taktika igra veliku ulogu u poboljšanju ranga vaše stranice osiguravajući da alati za indeksiranje weba mogu lako indeksirati i rangirati vašu web stranicu.

Blog post

U 2022. tržište e-trgovine vrijedilo je više od 5 trilijuna dolara, a internetska prodaja brzo se povećala.