Što je SLUG i kako optimizirati slug?

U SEO-u često razgovaramo o stvaranju pravog slug-a za našu web stranicu.


Što je slug? Kako optimizirati slug? U SEO-u često razgovaramo o stvaranju pravog slug-a za našu web stranicu. Naravno, ne govorimo o sluzavom stvorenju koje jede vaše biljke. Dakle, što je onda ovaj "puž golać"? I zašto biste ga optimizirali? U ovom članku objasnit ćemo sve što trebate znati o njemu.

Što je slug?

Slug je dio URL-a koji u lako čitljivom obliku identificira određenu stranicu na web serveru, dakle vašoj web stranici. Drugim riječima, to je dio URL-a koji objašnjava sadržaj stranice. Na primjer, za ovaj članak, URL je https://netbit.hr/sto-je-slug-optimizacija-sluga/, a slug je jednostavno "slug".

WordPress slug

U WordPress-u, slug je dio vašeg URL-a koji možete uređivati ​​dok pišete novi post. Imajte na umu da ovo radi samo s ispravnim postavkama trajne veze (Permalinks). Uređivanje vašeg sluga u WordPressu izgleda ovako:

Stvari kao što su datum ili naziv kategorije koji se ponekad uključuju u URL-ove, nisu dio sluga. A ako ste svom URL-u dodali više varijabli, slug je i dalje samo onaj dio koji se može uređivati ​​na stranici. Na kraju tog URL-a može se nalaziti dodatna vrijednost. Npr. brojevi ili datumi. U ovom slučaju se koristi ta dodatna varijabla kako bi slugovi mogli biti isti, a da URL nije isti. U primjeru smo dodali na kraju broj 1.

Slugovi i SEO

Pisanje dobrog sluga za vašu stranicu ili post može pozitivno utjecati na vaš SEO te vam omogućuje slijedeće:

Uključite ključnu riječ u slugu

Glavna SEO prednost sluga je da možete promijeniti riječi kako biste bili sigurni da u njoj ima riječi za koje stvarno želite rangirati na tražilicama. To je jedan od pokazatelja koji Google koristi za utvrđivanje o kojoj se stranici radi.

Stvaranje čitkih, prijateljskih URL-ova

URL je također jedna od stvari koje ljudi vide u rezultatima pretraživanja. Sigurno ste vidjeli mnogo različitih URL-ova o određenoj temi na rezultatima tražilica, zar ne? Stoga morate biti sigurni da je vaš slug u skladu s onim što ljudi očekuju da vide. Na primjer, naš članak o SEO ima URL https://netbit.hr/sto-je-slug-optimizacija-sluga/, što je vrlo važno. U rezultatima pretrage veća je  vjerojatnost da će ljudi kliknuti na to nego na https://netbit.hr/?p=614, iako je to slug koji WordPress stvara prema zadanim postavkama.

Kako optimizirati slug?

Koje su stvari koje trebate uzeti u obzir pri stvaranju pravog sluga za vaš post ili stranicu?
Krenimo kroz četiri koraka optimizacije vašeg puža:

1. Uključite ključnu riječ u slugu
Tvoja ključna riječ ili fraza trebala bi biti u slugu. Posjetiteljima mora odmah biti jasno o čemu se radi na vašoj stranici.

2. Razmislite o funkcionalnim riječima
Slug koji je generiran prema zadanim postavkama može uključivati ​​funkcionalne riječi poput "i", "ili" i "za" i slične riječi. U nekim će vam slučajevima zatrebati u slugu da razjasne o čemu se radi na vašoj stranici, ali obično ih možete izostaviti.

3. Fokusirajte se
Ne samo što je neophodno filtrirati nepotrebne riječi, već stvarno izostavite sve riječi koje vam nisu potrebne. U slučaju ovog posta, WordPress je automatski stvorio slug „sto-je-slug-i-kako-optimizirati-slug“. To je prilično dugo, isprekidano, pa sam ga ručno sveo na slug "sto-je-slug-optimizacija-sluga". Ipak, budite sigurni da slug ima smisla te da je čitak i razumljiv ljudima.

Ovdje treba imati na umu jednu stvar. Slug možete koristiti samo jednom, pa biste ga trebali koristiti za pravu stranicu. Sada nećemo pisati još jedan članak sa naslovom „Što je SLUG i kako optimizirati slug?“ kao temu. Ovaj je informativni članak središnja točka za informacije o slugovima na našoj web stranici. Ali da je ovo samo dodatni post, a mi smo planirali napisati glavni članak kasnije, imali bismo problem. Shvatit ćete zašto: jer će biti „slug“ već zauzet. Dakle, uzmite u obzir razinu ili položaj stranice na vašoj web stranici. Smanjena količina riječi znači da je slug fokusiran na određenu temu. Ili ćete slugu dodati posebnu vrijednost, varijablu, broj ili riječ.

4. Neka slug bude kratak i čitljiv
URL vaše stranice prikazuje se u rezultatima Google pretraživanja (Search Engine Results Pages (SERP)). Ne uključujte previše podataka u slug ako namjeravate ponovo upotrijebiti URL za ažuriranje članka. Pažljivo dodajte datume i takve stvari u svoj slug, jer će se oni odmah odati kada je sadržaj prvotno objavljen. Još jedan razlog zašto bi slug trebao biti sažet: tj. kratki slug, koji dolazi odmah nakon domene, omogućava Googleu da prikazuje i ključne riječi na svojim stranicama rezultata mobilnog pretraživanja.

Upozorenje: najbolje je poduzeti sve ove mjere prije objave posta. Ako razmišljate o boljem slugu nakon što objavite svoj post, možda ga poželite promijeniti. Jednostavno ga je promjeniti, zar ne?
Ali budite oprezni: to znači promijeniti URL i mogućnost pojave 404 pogreške, a za to ćete trebati preusmjeriti URL.

Zaključak: Vaša web stranica treba dobre slugove

To je to! Sada znate što je slug i što on može učiniti kako bi pomogao vašem SEO-u.
Dakle, od sada, nadalje, optimizirajte svoje slugove s ove četiri opaske na umu!
Blog post

Kompanije koje se bave poslovanjem između poduzeća i softvera kao usluge, globalne divove e-trgovine i regionalni maloprodajni lanci imaju jednu zajedničku stvar: ulažu u optimizaciju tražilica.

Blog post

U ovom okruženju digitalnog marketinga koji se brzo razvija, otkrio sam da je ključ uspjeha ostati informiran o promjenama koje slijede. Budući da optimizacija za tražilice (SEO) još uvijek drži titulu u podizanju online vidljivosti i pokretanju organskog prometa, uspon umjetne inteligencije (AI) postao je prekretnica u industriji.

Blog post

Tehnički SEO je dobro izvedena strategija koja uzima u obzir različite signale rangiranja na stranici i izvan nje kako bi se vaša web stranica rangirala više u SERP-ovima. Svaka SEO taktika igra veliku ulogu u poboljšanju ranga vaše stranice osiguravajući da alati za indeksiranje weba mogu lako indeksirati i rangirati vašu web stranicu.

Blog post

U 2022. tržište e-trgovine vrijedilo je više od 5 trilijuna dolara, a internetska prodaja brzo se povećala.