0.6 C
Zagreb
25. studenoga 2020.
SEO web stranice

SERP Jednostavan vodič

SEO SEO osnovna seo optimizacija osnovna seo optimizacija ključne riječi seo ključne riječi seo seo seo SEO optimizacija SEO optimizacija seo optimizacija tutorial seo optimizacija tutorial seo optimizacija za početnike seo optimizacija za početnike onpage seo optimizacija onpage seo optimizacija izrada i dizajn web stranica izrada i dizajn web stranica izrada web stranica izrada web stranica SERP SERP kako povećati posjetu kako povećati posjetu SERP Google SERP Google seo optimizacija značenje seo optimizacija značenje

SERP (stranica rezultata pretraživača) su popisi stranica koje vidite kad god upišete upit u tražilicu.

Za većinu nas (63% na stolnim računalima i 90% pretraživanja na mobilnim uređajima) ta će tražilica biti Google, pa ako vaša web stranica dobro surađuje sa Googleovim SERP-ima, imati ćete puno organskog prometa.

Što se tiče digitalnog marketinga, organski promet je nešto poput svetog grala. Zašto? Jer za razliku od plaćenog oglašavanja, gdje plaćate da biste prikazali svoj sadržaj, organski klikovi su besplatni klikovi.

Međutim, SERP-ovi nisu tako izravni kao nekada, a postoji nekoliko načina na koje mogu utjecati na količinu organskog prometa koji dobijete.

Dakle, pogledajmo neke od različitih oblika prometa, kako na njih utječu SERP-ovi i kako možete postići da vaša web stranica bude primijećena u SERP-ovima.

Koje vrste SERP rezultata postoje?

Kada pogledate Google SERP ili bilo koju drugu stranicu s rezultatima tražilice, vidjet ćete dvije vrste rezultata: organske i plaćene.

Plaćeni oglasi na Googleu imaju oznaku ispred naslova crnim slovima Oglas. Ti se oglasi prikazuju na vrhu kao prve poveznice. Svaka vrsta prikaza da li plaćeni ili organski ima svoje pozitivne i negativne strane i svoj utjecaj na SERP-ove.

Rezultati plaćenog pretraživanja

Google AdWords omogućuje web lokacijama da se prikažu na vrhu SERP-a za odabrane ključne riječi i Googleu plaćaju svaki put kad netko klikne njihov oglas.

Ovi se rezultati prikazuju na vrhu i na dnu SERP-a, a pored URL-a masnim slovima napisano je „Oglas“.

Kao što možete primijetiti po njihovoj istaknutosti na vrhu SERP-a, ovi oglasi mogu igrati presudnu ulogu u privlačenju ciljanog prometa na vaše web mjesto, a plaćene reklamne kampanje često se vode zajedno s optimizacijom za tražilice (SEO).

Rezultati organskog pretraživanja

Naš primjeru rezultata pojma za pretraživanje “CRM softver” prikazan dolje pokazuje razne načine na koje web mjesto može zaraditi organski promet od SERP-ova.

Svi smo navikli na tradicionalni organski popis meta naslova i opisa, ali Google je posljednjih godina dodao još značajki SERP-a . Te značajke, poput Istaknutog isječka i Paketa znanja koje vidite u primjeru, mogu značajno utjecati na organski promet.Prikaz SERP-a na GoogleuDok su plaćeni oglasi brzi put do vrha stranica s rezultatima (tvrtke s najvišom ponudom za cijenu klika  obično će pobijediti), konkurencija za organske rezultate je žestoka i puno složenija.

Međutim, ako naučite kako prikazati svoje stranice u SERP-ovima i razumijete kako pridobiti klikove ljudi, ostvariti ćete daleko više organskog prometa.

Kako se SEO uklapa?

SERP je mjesto na kojem se odvija velika većina napornog SEO rada. SEO je odgovoran za osiguravanje da se vaša web stranica prikaže u SERP-u, ostvari pravičan udio klikova i osigura da korisnici pronađu ono što traže nakon što kliknu na vašu web stranicu.

SERP i SEO međusobno su povezani. Koraci koje poduzmete na ovom području ključni su za izgradnju organskog prometa i postizanje vaših ciljeva.

Prečesto ljudi čuju za SEO i misle da je prekompliciran. Ali to je proces, a jednostavni SEO koraci mogu vas dovesti do vrha.

Možete doći do vodećih pozicija u SERP-ovima i možete izgraditi značajan obim organskog prometa ali morate biti dosljedni svom SEO-u i slijediti ispravne korake.

Male promjene SERP-a velike promjene sa posjetom

Google i ostale tražilice primarno imaju cilj pružiti korisniku savršene rezultate upita za pretraživanje. Da bi to učinio, Google koristi algoritme koji koriste stotine različitih čimbenika za određivanje najboljih mogućih rezultata pretraživanja svake osobe.

Ova razina personalizacije znači da se SERP-ovi mogu uvelike razlikovati. Evo nekoliko ključnih aspekata SERP-ova koji mogu u velikoj mjeri utjecati na vaš organski promet.

Poredak na prvoj stranici

Kada dođete do stranice s rezultatima, stignete li ikad do druge stranice? Ili pregledavate pregršt rezultata da biste vidjeli koji će vam pomoći?

Rijetko bismo mogli kliknuti na drugu stranicu da vidimo što se tamo nalazi, ali većina nas bira između najboljih rezultata, zbog čega dolazi do masovnog pada prometa između prve i druge stranice SERP-ova.

Na prvoj stranici rezultata prikazane stranice zarađuju 88,7% svih klikova, ostavljajući sve ostale stranice da se izbore za preostalih 11,3%. Ova razlika samo pokazuje važnost rangiranja na prvoj stranici – većina ljudi nikad ne ode na drugu stranicu sa rezultatima. O onima daljnjim stranica nećemo niti pričati. Nema smisla.

Nisu svi položaji na prvoj stranici jednako vrijedni

Prvo pomislite: “To je sjajno, ako stignem na prvu stranicu, onda sam sve sredio.”

Nažalost, to nije slučaj.

Iako je dolazak na prvu stranicu SERP-a sjajan početak, to je samo dio izazova. Postoji velika razlika između stope klikanja (CTR = broj klikova podijeljen s brojem prikaza vašeg popisa) za prva tri rezultata i CTR za one niže. Ti položaji utječu na vaš organski promet.

Evo kako CTR funkcionira za svaku poziciju u SERP-u :

  1. 23,3%
  2. 20,5%
  3. 13,3%
  4. 8,7%
  5. 6,3%
  6. 4,7%
  7. 3,8%
  8. 3,1%
  9. 2,7%
  10. 2,3%

Možda ste stigli do prve stranice, ali očito postoji ogroman poticaj da dođete do vrha.

Koji aspekti SERP-a mogu zadržati organski promet?

U posljednjem smo dijelu spomenuli da 88,7% klikova ide na rezultate prve stranice, ali to ne znači da 88,7% svih pretraživanja ide na organske popise linkova. Samo 41,45% pretraživanja završi u organskom kliku.

Koje su glavne prepreke povećanju organskog prometa?

Plaćeni promet

Plaćeni oglasi imaju istaknuto mjesto u SERP-ovima, pa ne čudi da privlače puno klikova. Ovaj je promet značajan, ali zapravo čini samo oko 3,58% svih klikova.

Razlog tome je što se plaćeni oglasi ne pojavljuju za svaki pojam za pretraživanje.

Općenito postoje tri vrste pretraživanja : informativno, navigacijsko i transakcijsko. Oglašivači plaćaju za svaki klik i žele dobar povrat ulaganja pa se usredotočuju na transakcijske pojmove za pretraživanje s najvišom namjerom kupca.

Iako je još uvijek moguće dobiti organske klikove za ove transakcijske pojmove za pretraživanje, dobro je upotrijebiti neki SEO alat da biste utvrdili za koje pojmove za pretraživanje postoji veća vjerojatnost da će imati visok udio plaćenih klikova.

Ako pogledate cijenu po kliku (CPC) ključne riječi, možete vidjeti kojim će ključnim riječima dominirati oglasi. Ukoliko ključne riječi za koje se natječete imaju visoki CPC, to znači da se vjerojatno puno ljudi natječe za njih i pretpostavljamo da ćete se natjecati s mnoštvom oglasa.

I dalje možete dobiti organske klikove putem ovih pojmova za pretraživanje, ali riskirate da vas plaćeni oglasi odgurnu prema dolje.

Da biste dobro kotirali u SERP-u, morate biti vrlo usredotočeni na istraživanje ključnih riječi kako biste pronašli pojmove za pretraživanje s realnim snimkom stjecanja istaknutog položaja u SERP-u.

Rezultat pretrage bez klika

Google i ostale tražilice uvijek rade na stvaranju boljeg iskustva pretraživanja za svoje korisnike. Jedan od načina na koji su to učinili je uvođenjem značajki SERP-a kao što su Istaknuti isječci i Ploče znanja, pružajući ljudima brz pristup osnovnim informacijama. Pomoću Istaknutog isječka Google je korisniku dao početni  odgovor bez potrebe za klikom na vezu. To znači da ukoliko korisnik koji postavi upit odmah na SERP-u dobije odgovor, nitko neće zaraditi klik. To je pretraživanje bez klika jer korisnik može pročitati isječak i ukoliko nema potrebe za daljnjim informacijama napušta SERP.

Naravno, mnogi će ljudi biti dovoljno znatiželjni da kliknu na linkove kako bi saznali više, ali znatiželju nekih korisnika zadovoljit će Istaknuti isječak. Pretraživanja bez klika čine 49% svih pretraživanja i to je isto tako vrlo, vrlo velika brojka.

Kako možete koristiti SERP za postizanje više organskog prometa?

Unatoč konkurenciji s plaćenim oglasima i broju pretraživanja bez klika, još uvijek ima više nego dovoljno organskog prometa za vas. Međutim, morate znati kako koristiti SERP-ove za svoju korist.

Svaki SERP, za svaki upit ima svog vođu, svoj broj jedan. A ti ljudi ulažu puno rada na održavanju te pozicije, tako da morate naporno raditi da biste ih prestigli.

Pa, kako se to radi?

Sjajna stvar kod SEO-a je što imate potpunu kontrolu nad sadržajem koji objavljujete i kako se pojavljujete u SERP-u. Ako ovo pametno koristite, možete značajno povećati svoj CTR i pozitivno utjecati na vaš organski promet. Evo kako.

Izradite kvalitetan, relevantan sadržaj

Google želi pružiti korisnicima najrelevantnije odgovore na njihove upite za pretraživanje. Da bi se rangirala više, vaša stranica mora postići dvije ključne stvari. Prvo, mora biti relevantna za upit za pretraživanje, i drugo, to mora biti visokokvalitetan sadržaj.

Ako ne postižete ova dva cilja, onda Google nema poticaja da vas postavi na prvu stranicu jer ne pomažete pretraživačima u postizanju njihovih ciljeva.

Ovaj element dobro vam pomaže u istraživanju ključnih riječi kako biste precizno shvatili što vaša publika želi vidjeti. Kad znate što vaša ciljana publika traži, tada možete pružiti hiperrelevantan sadržaj koji privlači ljude na vašu web stranicu.

Što više ljudi klikne na vašu stranicu i prihvati sadržaj kao relevantan, više će vas tražilice nagraditi za pomoć u obavljanju posla. Kada kažemo prihvati sadržaj mislimo na vrijeme provedeno na stranici, mali postotak napuštanja početne stranice, komentare, recenzije posjetitelja itd.

Istaknite svoj unos

Imate potpunu kontrolu nad izgledom vašeg popisa u SERP-u. Možete urediti naslov, meta opis i koristiti druge aspekte poput strukturiranih podataka, pa iskoristite ovu priliku da se istaknete iz mase.

Ako ste na trećem mjestu po pojmu za pretraživanje, tada je lista na vrhu u prednosti nad vama. Ne smatrajte to hendikepom nego prilikom. To možete preokrenuti izradom zanimljivijeg, relevantnijeg naslova i opisa. (Google obično koristi odabrani naslov i opis stranice, ali ih povremeno modificira. ) Vaš se link natječe za klikove, pa ga tretirajte kao oglas i nastojte privući korisnike.

Nabavite sve SERP značajke koje možete

Google će i dalje koristiti te “dodatne” značajke SERP-a, tako da biste ih trebali prihvatiti i osigurati da vaša web stranica sadrži ove značajke.

Značajke SERP-a mogu dovesti do većeg postotka pretraživanja bez klika, ali mogu dovesti i do mnogo većih CTR-ova kada ih osvojite. Hubspot je otkrio da web lokacije na kojima se pojavljuju isječci imaju dramatično veću stopu klikanja.

Istaknuti isječci, paneli znanja, lokalni paketi, rezultati kupovine: sve što se ističe privlače korisnike. Ako uspijete prodobiti te značajke, imat ćete izvrsnu priliku za povećanje organskog prometa.

Ako slijedite dobru SEO praksu, imate solidne šanse da osvojite te značajke SERP-a, ali također možete poduzeti neke određene korake kako biste povećali šanse za osvajanje značajki, poput uključivanja u istaknuti isječak.

Zaključak

SERP je jednostavno stranica s rezultatima koju korisnici vide kada upišu upit u Google ili bilo koju drugu tražilicu. SERP ima moć pomoći vam da otključate puni potencijal svoje web stranice.

Iako se mogu činiti složenima, postoje opipljivi koraci koje možete poduzeti da biste se dobro plasirali u SERP-ove i doveli organski promet za kojim žudite. Iako tražilice uvijek mijenjaju SERP-ove, SEO i visokokvalitetni, relevantni sadržaj može vam pomoći da ostanete na vrhu.

Sad kad ste dobro razumjeli što je SERP, vrijeme je da počnete optimizirati svoj SEO kako biste svojoj web stranici pomogli u postizanju visinskih ciljeva. Sretno sa SERP-om!

Povezani članci

Napiši komentar

* Korištenjem ovog obrasca prihvaćate pohranu i rukovanje vašim podacima na ovom web sjedištu.

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg korisničkog iskustva. Pretpostavit ćemo da ste s tim u redu, ali po želji ih možete blokirati. U redu Pročitaj više