Pokretanje internet trgovine – ideje za proizvode

Ako planirate pokrenuti web trgovinu, pronalazak savršene niše za vaše poslovanje prvi je korak na vašem ostvarenju cilja.


Želite pokrenuti online trgovinu ali nemate ideju što prodavati? Ako planirate pokrenuti web trgovinu, pronalazak savršene niše za vaše poslovanje prvi je korak na vašem ostvarenju cilja.

Da biste otkrili nišu koja vam najbolje odgovara, možete započeti s identificiranjem nekih proizvoda koji vas zanimaju i koji imaju uvjerljiv potencijal robne marke. Pomaže i u određivanju problema koji možete riješiti za svoje ciljno tržište i istraživanju konkurencije. Za ovo će vam trebati neko vrijeme, ali pomoći će vam da brže postignete uspjeh. Pokretanje internet trgovine i početno istraživanje možete započeti sa niže navedenim primjerima i dostupnim alatima.

U ovom ćemo članku govoriti o tome zašto je najvažnije odlučiti što prodavati i kako izabrati proizvode koji garantiraju uspjeh tako što ćete pronaći jaku nišu. Započnimo!

Zašto je ključno pronaći odgovarajuću nišu za svoju web trgovinu?

Odlučivanje o tome što ćete prodati može biti najvažniji odluka. Proizvodi koje nudite utjecat će na svaku vašu poslovnu odluku, odrediti identitet vaše marke i oblikovati vaše ciljno tržište. Drugim riječima, donošenje pametne odluke odmah na početku može značiti razliku između uspjeha i neuspjeha.
Ako ovo zvuči kao veliki pritisak, ne brinite. Pronalaženje prave niše za vašu web trgovinu može puno pomoći. Niša je specijalizirano tržište s vrlo specifičnim fokusom (za razliku od šireg tržišta poput "odjeće" ili "elektronike"). Neke niše mogu biti vrlo malene, ali kad je u pitanju e-trgovina, često je lakše pronaći uspjeh kod jasno definirane ciljne publike. Jedan od odličnih primjera niše za internet trgovinu je web shop koji prodaje maskice za mobitele jer je potražnja konstantna i velika.

Pročitajte članak:

Istraživanje tržišta i prodaja proizvoda putem interneta - 3 načina za potvrdu ideje

Na primjer, recimo da prodajete odjeću. Ova široka kategorija može obuhvaćati sve vrste različitih proizvoda, od majica i jakni do cipela i šešira. Teško je promovirati vašu trgovinu i trinaestogodišnjoj djevojčici koja traži majicu od jednoroga i 30-godišnjem muškarcu koji kupuje poslovnu odjeću. Ove dvije različite skupine vaših potencijalnih klijenata imaju vrlo malo zajedničkog, pa biste trebali uložiti vrlo velik napor u privlačenje obje skupine.

Rješenje ovog problema je pronaći jednu nišu na koju ćete se usredotočiti. U ovom primjeru, vaša niša mogle bi biti mitološke majice ili poslovna odijela za muškarce. Ima dvije jasne kategorije klijenata i svaka može poslužiti za sužavanje ciljane publike i usmjeravanje vaših marketinških napora ka jednoj od njih. Trik leži u odabiru prave niše za pokretanje internet trgovine.

Kako pronaći svoju nišu web trgovine i odlučiti što prodavati na mreži?

Ako se mučite s odlukom što želite prodavati na internetu, možda će vam trebati dodatne informacije da konačno odaberete proizvode i nišu. Sljedećih pet koraka pomoći će vam da započnete s tim postupkom.

1. Razmotrite svoje interese ili strasti

Koristan način za započeti brainstorming svoje niše je razmišljanje o vašim postojećim interesima i strastima. Razmislite o proizvodima koje sada želite koristiti, o proizvodima koji su vam neophodni vikendom, svojim hobijima i kako provodite svoje slobodno vrijeme. Mnogo je teže prodati nešto što vam se ne sviđa ili ne razumijete smisao proizvoda, pa je korisno usredotočiti se na proizvode koji na neki način odgovaraju vama.

Neka od pitanja koja možete postaviti sebi za pokretanje internet trgovine u ovoj fazi uključuju:
- O kojim temama volite učiti?
- Kako provodite slobodno vrijeme?
- Kojim društvenim organizacijama pripadate?
- Za koja područja imate specijalizirane vještine ili znanje?

Na primjer, ako volite slobodno vrijeme provoditi vani i često pješačiti i kampirati, trgovina usredotočena na vanjsku odjeću ili dodatnu opremu za boravak u prirodi mogla bi biti savršeno pogodna za vas. Moći ćete iskoristiti svoje postojeće znanje i strast kako biste dodali veću vrijednost proizvodima i podijelili svoju strast ciljanoj publici za takve vrste proizvoda.

2. Napravite istraživanja potencijalnih niša

Kao što smo ranije spomenuli, stvaranje jasne niše može vam pomoći učinkovitije ciljati marketing . U ovom se trenutku možete poslužiti idejama koje ste stvorili u prethodnom odjeljku da biste se smjestili u niši. Recimo da razmišljate o prodaji odjeće za boravak vani ili u prirodi. Sada možete početi razmišljati o tome tko bi mogao biti zainteresiran za tu vrstu proizvoda i koje vrste predmeta spadaju u tu kategoriju. Na primjer, odjeća za boravak na otvorenom možda je još uvijek preširoko tržište. Svoju trgovinu možete dodatno odrediti odabirom prvenstveno prodaje ruksaka ili planinarskih cipela. Ovo će vam pomoći da započnete stvarati identitet svoje marke i odrediti svoju ciljanu publiku u marketinške svrhe.

Ako još uvijek nemate određenu nišu na umu, također je vrijedno istražiti koja su tržišta trenutno vrijedna ulaganja. Googleov alat za uvid u kupovinu ovdje može biti vrlo vrijedan. Omogućuje vam istraživanje specifičnih niša i također uspoređuje kako se različite niše odnose jedna naspram druge.
Alat je prilično specifičan - na primjer, može vam reći da je niša "prijenosni filteri za vodu" mnogo popularnija od niše "vreće za spavanje". Što je još važnije, također vam može reći da izgleda da se niša prijenosnih filtera za vodu povećava. Google Shopping Insights pomaže vam pronaći što prodavati na mreži. Podaci za Hrvatsku su slabije zastupljeni ali možete otprilike otkriti kako se trendovi kreću na većim tržištima i to primijeniti prilagođeno lokalnom tržištu.

3. Definirajte trenutne probleme tržišta koji vi možete riješiti za svoje ciljano tržište

Neke od najuspješnijih internetskih tvrtki pronašle su svoju nišu jer su vidjele problem koji treba rješenje. Nakon što se smjestite u potencijalnu nišu, morat ćete razmisliti koji će proizvodi najbolje zadovoljiti potrebe kupaca. Ako ste, primjerice, odlučili prodavati planinarske cipele, možda ćete otkriti da je trenutna ponuda jednostavna i slabije fokusirana na dodatne opcije proizvoda i popratni pribor. Umjesto da slijedite taj stil, možete se istaknuti nudeći cipele koje su daleko više stilizirane i privlačnije za vašu publiku, sa mnoštvom opcija.

Probleme koje ćete možda trebati rješavate istražite pomoću alata za istraživanje ključnih riječi:
- Moz Explorer
- KWFinder
- Google oglasi

Želite otkriti popularna pretraživanja koja su povezana s "bolnim točkama" vaše publike (ili problemima koje vi možete riješiti)?

Kako riješiti problem sa žuljevima? Jedno od čestih pitanja kada se traži planinarska obuća.

Moz Explorer vam pomaže pronaći što prodavati na mreži. Možete vidjeti da bi žuljevi mogli biti bolna točka za ljude koje zanimaju planinarske cipele. Pokušajte ponuditi rješenje za žuljeve uz to što ćete prodavati npr. obuću za planinarenje.

Ideje o proizvodima također možete pronaći izravno razgovarajući s ciljanim tržištem ili pretražujući forume i web stranice na društvenim mrežama na kojima se oni često druže.

4. Istražite svoju konkurenciju i otkrijte kako možete poboljšati svoju nišu

Bez obzira na to koliko je vaša niša određena, vjerojatno ćete imati barem malo konkurencije. Naravno, to nije loše i može pružiti dokaz da vaša niša može biti profitabilna. Uostalom, tko nikada nije zavirio malo kod susjeda u dvorište? Ipak, morat ćete se zapitati kako se namjeravate istaknuti iz gomile.
Dok istražujete svoju konkurenciju, trebali biste paziti na prilike da stvari napravite malo drugačije. Možda možete ponuditi kvalitetniji proizvod ili pokrenuti novi spin na starom dizajnu. S druge strane, jedino tvrtke koje prodaju iste proizvode mogu biti dosadne i imaju vrlo malo dodane osobnosti. Nemojte učiniti vašu trgovinu sterilnom.
Vaš je cilj ovdje zapravo pronaći „nišu unutar svoje niše“. Nakon što potvrdite kako možete raditi i vi ono što vaši konkurenti rade, ali malo bolje, bit ćete u prilici da počnete privlačiti kupce svojom ponudom

5. Generirajte ideje o proizvodima na temelju svojih otkrića

Sada kada ste proveli svoje istraživanje i imate mnogo informacija s kojima treba raditi, vrijeme je da smislite neke ideje o proizvodima. Da biste to učinili, razmislite o problemima koje ste otkrili tijekom istraživanja.

Za svaku ideju koju imate, razmislite o sljedećim pitanjima:
- Uklapa li se proizvod ugodno u vašu nišu?
- Želite li vi koristiti taj proizvod?
- Kako se rješavaju problemi sa proizvodom?
- Po čemu se razlikujete od konkurencije i u čemu možete biti bolji?

Za nastavak na primjeru planinarskih cipela, originalna ideja proizašla je iz strasti prema boravku na otvorenom i u prirodi. Nakon općenitog istraživanja proizvoda za boravak na otvorenom, odlučili smo se za planinarske čizme kao održivu i specifičnu nišu. Odatle smo prepoznali jedan od problema našeg ciljanog tržišta, a to je nedostatak stilskih opcija. Kako bismo udovoljili toj potrebi, naša bi se trgovina usredotočila na ponudu obuće koja je ujedno i funkcionalnija od konkurentskih proizvoda.

Ovo je samo jedan primjer, ali daje vam predstavu o procesima koji su uključeni. Nakon što utvrdite svoju nišu i posložite neke proizvode za početak, preostaje samo postaviti internetsku trgovinu koristeći nešto poput WooCommerce, Shopify ili druge eCommerce platforme!

Zaključak

Pokretanje internet trgovine i online prodaja može biti zastrašujuća ideja. No, s pravim proizvodima i savršenom nišom uvelike ćete povećati svoje šanse za uspjeh. Pročitajte i 8 koraka pokretanja uspješne web trgovine

Da biste lakše odlučili što ćete prodavati na mreži, slijedite ovih pet koraka:
- Razmotrite svoje interese ili strasti.
- Ispitajte niše u e-trgovini.
- Odredite problem koji možete riješiti za svoje ciljno tržište.
- Istražite svoju konkurenciju i utvrdite kako možete poboljšati svoju nišu.
- Generirajte ideje o proizvodima na temelju svojih otkrića.

Imate li kakvih pitanja o tome kako odlučiti što prodavati na mreži i kako pronaći svoju nišu? Niste sigurni je li pokretanje internet trgovine za vas?
Pitajte nas u komentarima ili nas kontaktirajte!
Blog post

Kompanije koje se bave poslovanjem između poduzeća i softvera kao usluge, globalne divove e-trgovine i regionalni maloprodajni lanci imaju jednu zajedničku stvar: ulažu u optimizaciju tražilica.

Blog post

U ovom okruženju digitalnog marketinga koji se brzo razvija, otkrio sam da je ključ uspjeha ostati informiran o promjenama koje slijede. Budući da optimizacija za tražilice (SEO) još uvijek drži titulu u podizanju online vidljivosti i pokretanju organskog prometa, uspon umjetne inteligencije (AI) postao je prekretnica u industriji.

Blog post

Tehnički SEO je dobro izvedena strategija koja uzima u obzir različite signale rangiranja na stranici i izvan nje kako bi se vaša web stranica rangirala više u SERP-ovima. Svaka SEO taktika igra veliku ulogu u poboljšanju ranga vaše stranice osiguravajući da alati za indeksiranje weba mogu lako indeksirati i rangirati vašu web stranicu.

Blog post

U 2022. tržište e-trgovine vrijedilo je više od 5 trilijuna dolara, a internetska prodaja brzo se povećala.