9.1 C
Zagreb
28. listopada 2020.
SEO web stranice

Najbolja SEO praksa -10 najvažnijih meta oznaka

Najbolja SEO praksa za meta oznake. Neke su oznake ključne za SEO. Ostale imaju mali ili nikakav utjecaj na rangiranje. Nabrojati ćemo i opisati svake vrste metaoznaka o kojima morate sve znati. Ne postoje najvažnije oznake, ali svakako ne treba slijedeće izostaviti: Oznake naslova, Oznake meta opisa, Oznake naslova (H1-H6)

Najbolja SEO praksa za meta oznake. Neke su oznake ključne za SEO. Ostale imaju mali ili nikakav utjecaj na rangiranje. Nabrojati ćemo i opisati svake vrste metaoznaka o kojima morate sve znati. Ne postoje najvažnije oznake, ali najbolja SEO praksa svakako uključuje da se pozabavite slijedećim: Oznake naslova, Oznake meta opisa, Oznake naslova (H1-H6), Alt opisi slika…

Za SEO smo se nekada fokusirali samo na pojedine aspekte optimizacije više nego na druge. Izgradnja veza (Backlink) posebno se naglašavao kao “najvažnija stvar koju treba optimizirati”. Zapravo, kako nas podsjeća (još jednom) Googleov John Mueller, ne postoji niti jedna najvažnija stvar – ne postoji magičan trik za lansiranje vaše web stranice u visine tražilica.

Umjesto toga, moramo se usredotočiti na sveobuhvatnu SEO strategiju. Dio te strategije uključuje korištenje HTML metaoznaka – presudne komponente za uspješan SEO-a. Korištenjem pravih metaoznaka na ispravan način pomažemo komunikaciji sa tražilicama i to na način:

  1. O čemu se radi na vašoj stranici?
  2. Kako čitati vašu stranicu?
  3. Tko bi trebao vidjeti vašu stranicu?

Imajući to na umu, razmotrimo koje su meta oznake ključne za SEO i kako ih dobro iskoristiti.

1. Oznake naslova

Naslovna oznaka vaše je glavno i najvažnije sidro.
Element <title> obično se pojavljuje kao naslov na koji se može kliknuti u SERP-ovima, a prikazuje se i na društvenim mrežama i u preglednicima.
Na primjer, ako pregledate HTML za ovaj članak, vidjet ćete da je naslov sljedeći:

<title>Najbolja SEO praksa -10 najvažnijih meta oznaka</title>

Oznake naslova smještaju se uvaše web stranice i trebaju pružiti jasnu i sveobuhvatnu predodžbu o čemu se radi na stranici.

No, imaju li naslovi presudan utjecaj na rangiranje kako smo navikli dugi niz godina?

U posljednjih nekoliko godina o faktorima ponašanja korisnika puno se raspravljalo kao o logičnom dokazu relevantnosti i, prema tome, signalu za rangiranje – čak i Googleovi predstavnici priznaju utjecaj ponašanja korisnika. Još uvijek je naslov stranice prvo što pretraživač vidi u SERP-ima i odlučuje hoće li stranica odgovarati rezultatu pretraživanja.

Dobro napisan naslov može povećati broj klikova i promet, a to ima barem neki utjecaj na rangiranje.
Jednostavan eksperiment može također dokazati da Googleu više nije potrebna vaša naslovna oznaka da bi uključila ključnu riječ s točnim podudaranjem da bi znali temu koju stranica pokriva.

Na primjer, prije nekoliko godina, Google-ova pretraga rezultirala bi barem 2 od 5 rezultata s naslovima koji bi točno odgovarali vašem upitu.
Danas, međutim, vidimo drugačiju sliku. Moguće je da se pojave rezultati i to svih 10 na prvoj stranici SERP-a a niti jedno sa točnim podudaranjem naslova. Pa ipak, ni jedan nevažan rezultat se neće pojaviti: svaka prikazana stranica sadrži sadržaj relevantan upitu, iako naslovi različiti sadržajno se članci podudaraju i odgovaraju upitu.

Ono što tražilice gledaju je cijela slika, a one imaju tendenciju da ocjenjuju sadržaj stranice u cjelini, a naslov vašeg članka je kao naslov knjige. I dalje je važan – posebno kada je riječ o interakciji s pretraživačima i korisnicima.

Najbolja SEO praksa za oznake naslova

  • Dajte svakoj stranici jedinstveni naslov koji sažeto i precizno opisuje sadržaj stranice.
  • Zadržite naslove do 50-60 znakova (da se ne bi urezali u SERP-ove).
  • Zapamtite da su dugački naslovi na SERP-u skraćeni na oko 600-700px.
  • Prvo stavite važne ključne riječi, ali na prirodan način, kao da prvo pišete naslove za svoje posjetitelje.
  • Iskoristite naziv svoje marke u naslovu, čak i ako se na kraju ne prikaže na SERP-ima, to će svejedno značiti tražilici.

Savjet: Koristite svoj naslov kako biste privukli pažnju

Naslovna oznaka dragocjena je ne samo zato što je glavna SERP-ova vrijednost, već i zato što funkcionira kao naslov kartice u vašem web pregledniku. Ovo se može upotrijebiti za privlačenje pozornosti korisnika. Na primjer: Kao na našoj stranici NetBIT.hr obavijest da imate poruku!

2. Oznake meta opisa

Meta opis se također nalazi unutar <head> oznaka web stranice i obično se (iako definitivno ne uvijek) prikazuje u isječku SERP-a zajedno s naslovom i URL-om stranice.

Na primjer, ovo je meta opis ovog članka:

<meta name="description" content="10 najvažnijih meta oznaka koje trebate znati za uspješan SEO. Izrada web stranica i izrada web trgovina. Agencija za izradu web stranica NetBIT"/>

I da, meta opis sam po sebi nije faktor rangiranja.

Ali za sve koji pokušavaju povećati broj klikova i ispolirati svoj brend u SERP-u, to je jedinstvena prilika.

Opis zauzima najveći dio isječka SERP i poziva korisnike da kliknu na vašu web lokaciju obećavajući jasno i sveobuhvatno rješenje za njihov upit.
Opis utječe na broj dobivenih klikova i može također poboljšati CTR i smanjiti stopu napuštanja početne stranice ako sadržaj stranica zaista ispuni obećanja. Zato opis mora biti što realniji, jer poziva na akciju i jasno odražava sadržaj.
Ako vaš opis sadrži ključne riječi koje pretraživač koristi u upitu pretraživanja, one će se na SERP-u prikazati podebljanim slovima. Ovo će vam pomoći da se istaknete i točno obavijestite korisnika o onome što će pronaći na vašoj stranici.
Ne postoji način da u meta opis uvrstite svaku ključnu riječ za koju želite rangirati, a za to nema ni stvarne potrebe – umjesto toga, napišite nekoliko kohezivnih rečenica koje opisuju sadržaj vaše stranice, sa uključenim tek ponekim ključnim riječima.

Dobar način da shvatite šta napisati u svom meta opisu, što trenutno najbolje funkcionira za vašu temu, jest napraviti istraživanje konkurencije.
Pogledajte koje vaše najbolje rangirane stranice sadrže meta opise kako biste dobili osjećaj za najbolju upotrebu u svakom pojedinom slučaju i za svaki pojedini članak.

Najbolja SEO praksa za Meta opise

  • Dajte svakoj stranici jedinstveni meta opis koji jasno odražava sadržaj koju stranica ima.
  • Google isječci obično imaju maksimalno oko 150-160 znakova (uključujući razmake).
  • Uključite svoje najznačajnije ključne riječi kako bi se mogle istaknuti na stvarnom SERP-u, ali budite oprezni kako biste izbjegli pretrpavanje ključnim riječima.
  • Nemojte da vaš opis bude samo kombinacija ključnih riječi koje ciljate.
  • Po izboru, koristite privlačan poziv na akciju, jedinstveni prijedlog koji nudite ili dodatne naputke što očekivati ​​- konstrukcije tipa “Saznajte”, “Kupite” itd.

Savjeti za Meta opis

Meta-opis ne mora biti samo rečenica ili dvije.
Kako nas Google obavještava, trebali biste dodati i neke podatke o stranici koju će tražilica pregledavati za opsežniji SERP.
Neki primjer:

  1. Za autorski članak možete dodati datum objave, ime autora, kontakt itd.
  2. Za stranicu proizvoda možete unijeti cijenu i stanje proizvoda (NOVO, POVOLJNO) itd.

3. Oznake naslova (H1-H6)

Oznake naslova su HTML oznake koje se koriste za prepoznavanje naslova i podnaslova unutar vašeg sadržaja od drugih vrsta teksta (npr. Tekst članka). O upotrebi oznaka naslova ovih dana pobuđuju se dosta velikih rasprava. Iako se oznake H2-H6 ne smatraju pretjerano važnim za tražilice, ali u mnogim istraživanjima naglašeno je pravilno korištenje H1 oznake.

U isto vrijeme, Mueller nam stalno govori da H1 naslovi uopće nisu faktori rangiranja, i definitivno nisu u smislu „hijerarhije“ – oznaka H1 nije važnija od H2, koja nije važnija od H3, i tako dalje.

Ono o čemu bismo trebali razmišljati je da su naslovi ključni za organizaciju teksta i sadržaja, i to bismo trebali shvatiti ozbiljno.

Upotreba oznaka naslova zasigurno nadopunjuje arhitekturu sadržaja. Za tražilice je lakše pročitati i razumjeti dobro organizirani sadržaj nego pretraživati ​​strukturne probleme. Za korisnike su naslovi poput sidra u moru teksta, usmjeravaju ih po stranici i olakšavaju im čitanje.

Oba ova faktora igraju važnu ulogu u stručnoj SEO optimizaciji, gdje sitni detalji sačinjavaju veliku sliku SEO-a za korisnike ili mogu dovesti i do većeg rangiranja na tražilicama.

Najbolja SEO praksa za oznake naslova

  • Držite zaglavlja članaka relevantna za dio teksta koji opisuju. To što nisu čimbenik rangiranja, ne znači da ih tražilice ne uzimaju u obzir.
  • Uvijek svojim naslovima odražavajte osjećaj teksta nad kojim su stavljeni.
  • Izbjegavajte naslove i podnaslove poput “Poglavlje 1 … Poglavlje 2 … Poglavlje 3 …”.
  • Ne pretjerujte s oznakama i ključnim riječima u njima. Neka bude čitljivo za korisnike.
Treba li se podudarati vaša oznaka naslova i H1?

Prema Googleovim preporukama, bilo bi dobro da uskladite naslov stranice i H1, malo promijenite redoslijed, i poigrate se razmještajem riječima.

Dakle, ako se trudite smisliti savršeni H1 naslov, jednostavno ponovo upotrijebite svoj naslov članka.

4. Alt Atributi slike

Atribut alt slike dodaje se kao oznaka slike radi opisivanja njenog sadržaja.
Alt atributi su važni u smislu optimizacije na stranici iz dva razloga:

  1. Alt tekst prikazuje se posjetiteljima ako se neka određena slika ne može učitati (ili ako su slike onemogućene).
  2. Alt atributi pružaju kontekst jer tražilice ne mogu “vidjeti” slike.

Za web trgovine slike često imaju presudni utjecaj na način na koji posjetitelj interaktivno djeluje sa stranicom. Google također to izričito kaže : pomaganje tražilicama da razumiju o čemu su radi na slici i kako one idu uz ostatak sadržaja može im pomoći u posluživanju stranice za odgovarajuće upite pretraživanja. Zamišljen opis slike, prema Muelleru, također je od vitalnog značaja ako se želite svrstati u Google Images.

Zapamtite, međutim, važnost: ne samo da alt tekst, nazivi članaka i naslovi moraju biti relevantni za sliku, već i sama slika treba biti postavljena u odgovarajući relevantan kontekst.

Najbolja SEO praksa za Alt atribute slika

  • Dajte sve od sebe da optimizirate najistaknutije slike (slike proizvoda, infografike ili opisne slike), slike koje će se vjerojatno pretraživati ​​u Google pretraživanju slika.
  • Dodajte alt tekst na stranice na kojima osim slika nema previše pisanog sadržaja.
  • Neka alt tekst bude dovoljno jasan i opisan, razumno koristite ključne riječi i provjerite da li se prirodno uklapaju u čitav sadržaj stranice.

5. Nofollow atributi odlaznih linkova

Vanjske / odlazne veze su veze na vašoj web lokaciji koje upućuju na druge stranice. Prirodno se koriste za upućivanje na provjerene izvore, usmjeravanje ljudi prema drugim korisnim resursima ili spominjanje relevantnog web mjesta iz nekog drugog razloga. Ove veze su za SEO vrlo važne: mogu učiniti da vaš sadržaj izgleda kao ručno izrađeni sveobuhvatni dio potkrijepljen pouzdanim izvorima ili poput “farme linkova” s ne toliko vrijednim sadržajem.

Google je poznat po svojoj snažnoj antipatiji prema bilo kakvim manipulativnim taktikama povezivanja likovima, pridržavanje u lance, farme, direktorije i zbog tih radnji možete prouzrokovati kaznu, a sustavi kojima to detektiraju sve su pametniji. Pored toga, Google u vremenu semantičkog pretraživanja može tretirati kontekstom izvore koje povezujete radi boljeg razumijevanja sadržaja na vašoj stranici.

Iz oba razloga, svakako je vrijedno obratiti pozornost na web stranicu gdje se povezujete i kako. Prema zadanim postavkama HTML linkovi slijede sve hiperveze, a kad na web stranicu postavite vezu, u osnovi ćete “dati glas povjerenja” na povezanu stranicu. Kada dodate atribut koji ne slijedi vezu, on upućuje robotima pretraživača da ne slijede vezu (te da ne prolaze bilo koji kapital veze).

Održavajući svoj SEO uredan, očuvali biste zdravu ravnotežu između praćenih i nepraćenih veza na vašim stranicama, ali normalno bi postavljali sljedeće vrste veza na sljedeće:

  • Poveznice na bilo koje izvore koji se na bilo koji način mogu smatrati “nepouzdanim sadržajem”.
  • Sve plaćene ili sponzorirane veze (ne biste htjeli da vas Google uhvati kako prodajete svoj “glas”).
  • Poveznice iz komentara ili druge vrste sadržaja koji je stvorio korisnik, a koji se mogu neželjeno pošiljati izvan vaše kontrole.
  • Slijediti interne veze “Prijava” i “Registriraj se”, samo je gubitak budžeta za indeksiranje.

6. Meta oznaka robota

Metaoznaka robota na razini stranice s atributom content = “noindex” upućuje tražilice da ne indeksiraju nijednu stranicu. Atribut bez praćenja upućuje da ne slijedi nikakve veze na toj stranici. Iako ove oznake nisu u korelaciji s rangiranjem, u nekim slučajevima mogu imati određeni utjecaj na to kako vaša web lokacija izgleda u očima tražilica u cjelini.

Na primjer, Google izrazito ne voli “tanki” sadržaj web stranice. Možda ga ne namjeravate generirati, ali se događa da neke stranice imaju malu vrijednost za korisnike, ali neophodne su da se na web mjestu nalaze iz nekog razloga. Također možete imati stranice s nacrtima ili rezerviranim mjestima koje trebate objaviti dok još nisu gotove ili optimizirane u najboljem redu. Vjerojatno ne biste željeli da se takve stranice uzimaju u obzir prilikom procjene ukupne kvalitete vaše web lokacije.

U nekim drugim slučajevima, možda biste željeli da određene stranice ostanu izvan SERP-a, jer sadrže neku posebnu ponudu koja bi trebala biti dostupna samo izravnom vezom (npr. Iz biltena).

Konačno, ako imate opciju pretraživanja na cijelom web mjestu, Google preporučuje zatvaranje prilagođenih stranica s rezultatima, koje se mogu neometano pretraživati ​​i trošiti resurse bot-a bez jedinstvenog sadržaja.

U gore navedenim slučajevima noindex i nofollow oznake od velike su pomoći jer vam pružaju određenu kontrolu nad vašom web stranicom kao što to vide i tražilice.

Najbolja SEO praksa za Meta oznake robota

  • Ne indeksirajte nepotrebne / nedovršene stranice sa slabima sadržajem koji imaju malu vrijednost i nemaju namjeru da se pojavljuju u SERP-ovima.
  • Ne indeksirajte stranice koje nerazumno rasipaju budžet indeksiranja.
  • Pazite da ne zabranite važnim stranicama indeksiranje.

7. Oznaka veze rel=”canonical”

Oznaka veze rel=”canonical” način je tražilicama da navedete koju verziju stranice smatrate glavnom, a koju bi htjeli indeksirati pretraživačima i da bi je ljudi pronašli. Često se koristi u slučajevima kada je ista stranica dostupna pod više različitih URL-ova ili više različitih stranica imaju vrlo sličan sadržaj koji pokriva istu temu. Unutarnji duplikatni sadržaj ne tretira se strogo kao kopirani sadržaj, jer iza toga obično ne postoji manipulativna namjera.

Ipak, to može postati izvor zbrke u tražilicama: osim ako ne naznačite koji je URL onaj s kojim se želite rangirati, tražilice ga mogu odabrati umjesto vas. Odabrani URL češće se indeksira, a ostali se zaobilaze. Možete vidjeti da, iako gotovo da i nema rizika od kazne sa strane Googlea, takvo stanje daleko je od idealnog.

Još jedna prednost je što kananiziranje stranice olakšava praćenje statističkih podataka vezanih uz sadržaj. Mueller također spominje da korištenje rel=”canonical” za duplicirani sadržaj pomaže Googleu da objedini sve vaše napore i prenese signale linkova iz svih verzija stranice na preferiranu. Upravo tu upotreba kanonske oznake može vam pomoći usmjeriti SEO napor u idealnom smjeru.

Najbolja SEO praksa za oznake veze rel=”canonical”

  • Stranice sa sličnim sadržajem o istoj temi označite glavnu kao kanonsku.
  • Duplikatne stranice dostupne na više URL-ova.
  • Verzije iste stranice s ID-ovima sesije ili drugim parametrima URL-a koji ne utječu na sadržaj.
  • Pažljivo koristite kanonske oznaku za gotovo dvostruke stranice: ako se dvije stranice povezane kanonskom oznakom previše razlikuju u sadržaju, tražilica će je jednostavno zanemariti.

8. Oznaka Schema

Oznaka schema specifična je tehnika organiziranja podataka na svakoj od vaših web stranica na način koji prepoznaju tražilice. To je sjajna značajka za implementaciju, jer je pravi win-win.

Imati strukturiranu oznaku sheme:

  • Odličan je poticaj za vaš UX.
  • Nosi ogromnu SEO vrijednost.

“Semantički web” je “smisleni web”, gdje se fokus preusmjerava iz ključnih riječi i povratnih veza na koncepte koji stoje iza njih i odnose između tih pojmova. Strukturirano označavanje podataka upravo je ono što pomaže tražilicama da ne samo čitaju sadržaj, već i razumiju na što se određene riječi odnose.

U SERP-u su se razvili u tolikoj mjeri da ponekada ne trebate niti kliknuti rezultat da biste dobili odgovor na vaš upit.
Ali ako netko želi kliknuti, bogat isječak – s lijepom slikom, ocjenom od 5 zvjezdica, navedenim cjenovnim rangom, stanjem zaliha, radnim vremenima ili bilo što, što je korisno – vrlo je vjerojatno da će privući pažnju i privući više klikova nego rezultat u običnom tekstu.

Dodjeljivanje oznaka shema određenim elementima stranica čini vaš isječak SERP-a bogatim informacijama koje su korisne i privlačne korisnicima.
I, naravno, faktori ponašanja korisnika poput CTR-a (Postotak pojavljivanja i klikova) i stope napuštanja početne stranice nadopunjuju način na koji tražilice odluče rangirati vašu web lokaciju.

Najbolja SEO praksa za Oznake Schema

  • Proučite dostupne scheme oznake na schema.org.
  • Napravite kartu najvažnijih stranica i odlučite o konceptima relevantnim za svaku od njih.
  • Pažljivo provedite označavanje ( prema potrebi koristeći pomoćnik strukturiranih podataka za označavanje).
  • Temeljito testirajte oznake kako biste bili sigurni u zavaravanje ili su dodane nepropisno.

9. Meta oznake na društvenim mrežama

Open Graph prvotno je uveo Facebook kako biste mogli kontrolirati kako će stranica izgledati kad se dijeli na društvenim mrežama. To je sada prepoznao i LinkedIn. Twitter kartice nude slična poboljšanja, ali su ekskluzivne za Twitter.

Ovdje su glavne oznake Open Graph:

  • og:title – ovdje stavljate naslov koji želite prikazati kada je vaša stranica povezana na društvenu mrežu.
  • og:url – URL vaše stranice.
  • og:description – opis vaše stranice. Ne zaboravite da će Facebook prikazati samo oko 300 znakova opisa.
  • og:image – ovdje možete staviti URL slike za koju želite da bude prikazana kada je vaša stranica povezana.

Upotrijebite specifične metaoznake na društvenim mrežama da biste poboljšali način na koji vaše veze izgledaju kada dijelite sadržaj.

Iako nije ogromna preinaka i ne utječe na vašu ocjenu na tražilicama, korisno je i dobro ispravno koristiti Open Graph oznake. Pravilnim konfiguriranjem izgleda veze do vaših stranica možete uvelike poboljšati svoje CTR i UX statistiku.

Najbolja SEO praksa za Meta oznake Open Graph na društvenim medijima

  • Dodajte osnovne i relevantne metapodatke pomoću protokola Open Graph i testirajte URL adrese da biste vidjeli kako će biti prikazani.
  • Postavite Twitter kartice i potvrdite ih nakon što završite.

10. Metaoznaka Viewport

Metaoznaka Viewport omogućuje vam da konfigurirate način na koji će se stranica skalirati i prikazivati ​​na bilo kojem uređaju.
Oznaka i vrijednost obično izgledaju na sljedeći način:

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1"/>

Tamo gdje će “width=device-width” stranicu prilagoditi širini zaslona u pikselima neovisnim o uređaju, a “initial-scale=1” uspostavit će odnos 1: 1 između CSS piksela i piksela neovisnih o uređaju, uzimajući u obzir orijentaciju zaslona.

Ova se oznaka lako može dodati, a jedan Googleov snimak zaslona dovoljan je da pokaže razliku koju čini:

Najbolja SEO praksa
Najbolja SEO praksa – Metaoznaka Viewport ispravno napisana

Metaoznaka Viewport nema nikakve veze s rangiranjem izravno, ali ima puno veze s korisničkim iskustvom. Posebno je važno s obzirom na raznolikost uređaja koji se danas koriste i primjetni prelazak na mobilno pregledavanje. Kao i kod mnogih oznaka i podešavanja o kojima smo raspravljali u ovom članku, briga o metaoznaci prikaza bit će nešto što vaši korisnici cijene. Ako to zanemarite, CTR i stopa napuštanja početne stranice mogu jako sniziti vaše rangiranje.

Zaključak

Da biste postigli maksimum, nemojte zanemariti ove sitnice koje nadopunjuju ukupnu sliku stranice. Neke metaoznake su obavezne jer čine taksonomiju vaše stranice. Druge oznake možda nisu u tolikoj mjeri od vitalnog značaja, ali mogu vam omogućiti kreiranje bogatog isječka čime ćete se istaknuti ispred konkurencije.

Obje strane će cijeniti male promjene koje poboljšavaju korisničko iskustvo i pomažu tražilicama da bolje razumiju vašu web stranicu, a dugoročno će se sigurno isplatiti.

Povezani članci

Napiši komentar

* Korištenjem ovog obrasca prihvaćate pohranu i rukovanje vašim podacima na ovom web sjedištu.

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg korisničkog iskustva. Pretpostavit ćemo da ste s tim u redu, ali po želji ih možete blokirati. U redu Pročitaj više