Marketing na društvenim mrežama

Kako odabrati najbolje društvene mreže za marketing?


Kako odabrati najbolje društvene mreže za marketing?

Nema sumnje da su društveni mediji važan kanal za promociju osobe, proizvoda ili tvrtke na mreži. U idealnom svijetu mogli biste svoje proizvode, usluge ili web stranicu staviti na tržište na bilo kojoj društvenoj mreži. Međutim, vaše vrijeme i resursi su ograničeni, tako da ćete morati odrediti najbolje društvene mreže na kojima ćete promovirati svoj brend.

Većina bi trgovca najviše voljela odabrati nekoliko ključnih društvenih mreža i koristiti ih za dijeljenje sadržaja i izgradnju publike. Naravno, svako je poslovanje drugačije, pa platforme koje odaberete trebaju biti jedinstveno usklađene s vašim ciljevima. Malo istraživanja i bolje razumijevanje najpopularnijih mreža društvenih medija učinit će vašu odluku mnogo jasnijom. Marketing na društvenim mrežama započinjemo pojašnjenjem četiri najpopularnije i najbolje društvene mreže. Pomoći ćemo vam da odaberete onu koja će maksimalno iskoristiti vaše marketinške aktivnosti.

Prvo, raščlanimo zašto je ovaj proces tako presudan?
Iako postoji puno načina da se vaše poslovanje plasira na tržište, društveni mediji su možda najvažniji kanal kojim treba ići. Sada širom svijeta ima preko 2,5 milijarde korisnika društvenih medija (aktivnih), a tom se broju svakodnevno dodaje još milijun. Jasno je da postoji ogromna baza potencijalnih kupaca i klijenata.

Međutim, vjerojatno ste svjesni koliko puno platformi društvenih mreža postoji. Ako imate vremena da na sve njih plasirate svoje poslovanje, to je sjajno! Nažalost, velike su šanse da su vaši resursi ograničeni, što znači da ćete trebati odabrati najbolje društvene mreže koje ćete ciljati.
Ako se fokusirate na nekoliko ključnih mjesta, možete učinkovito stvoriti prisutnost na društvenim medijima i doći do svoje idealne publike, jer možete saznati gdje se oni okupljaju i susretati ih tamo. Također nećete izgubiti svoj fokus pokušavajući biti u korak s previše platformi odjednom. Osim toga, moći ćete kreirati sadržaj koji iskorištava sav potencijal odabrane mreže.
Dakle, bez dodatnog pojašnjavanja, pogledajmo nekoliko najboljih stranica društvenih mreža i pomozimo vam da odlučite koje su od njih najprikladnije za vašu tvrtku.

Kako odabrati društvenu mrežu koja je najbolja za marketing?


Četiri najbolje društvene mreže za trgovce

Umjesto da pokušavamo pokriti svaku dostupnu društvenu stranicu, odlučili smo se usredotočiti na četiri najpopularnije i najutjecajnije. Ove smo web stranice odabrali zbog njihovog utjecaja i dosega. To su neke od najboljih web stranica za promociju vašeg poslovanja.

Započnimo s web stranicom koja i dalje ima najveću publiku:


1. Facebook
Kako odabrati najbolje društvene web stranice za svoj marketing? - Facebook
Facebook je već neko vrijeme najpopularnija platforma za društvene medije, a trenutno ima preko dvije milijarde aktivnih korisnika. Vjerojatno je da se brojka neće značajno smanjiti u dogledno vrijeme. Iako je nemoguće točno odrediti što Facebooku daje ogromnu popularnost, dio razloga je vjerojatno zbog njegove fleksibilnosti. Korisnici mogu stvarati osobne profile, osnivati javne i privatne grupe i stranice, pokretati događaje, slati kontakte, objavljivati širok raspon vrsta medija i još mnogo toga. Drugi faktor koji čini Facebook tako moćnom platformom je njegova raznolika demografija.

Evo kako na prvi pogled izgleda baza korisnika:
Gotovo je identičan broj fakultetski obrazovanih korisnika kao onih sa srednjom stručnom spremom.
Lokacija korisnika pokazuje slične razine upotrebe među urbanim, prigradskim i ruralnim područjima.
Malo je popularniji kod žena, tek nekoliko postotaka, ali Facebook gotovo jednako koriste i muškarci.
Ima sličnu stopu korištenja u dobi od 18 do 49 godina (84 do 88%), uz lagani pad kod starijih korisnika.
Kao što vidite, ne postoji nijedan tipičan korisnik Facebooka. To je društvena platforma koja doseže više od 70% svih korisnika interneta. Međutim, postoje neki uobičajeni trendovi u načinu na koji se koristi Facebook. Većina ljudi koji koriste Facebook provode oko 20 minuta dnevno na njoj. Većinu ovog vremena posvećuju postavljanju i konzumiranju video sadržaja. Svakodnevno se na Facebooku gleda 100 milijuna sati videozapisa - a 85% tog vremena provodi se bez zvuka. 66% korisnika platformu također koristi kao glavni izvor vijesti.

Preporuke za trgovce
Što ovo sve znači za vas? Facebook je društvena mreža koja je prilagođena većini poduzeća i koju je vrijedno istražiti jednostavno na temelju njegove sveprisutnosti. Bez obzira na demografiju vaše ciljne publike, vjerojatno ćete pronaći klijente na ovoj platformi. Međutim, tvrtke koje će najviše iskoristiti Facebook su one sa sadržajem prilagođenim nijemom video formatu i one koje svoju ponudu mogu povezati s aktualnim vijestima, trendovima ili problemima u društvu. Ovo je ujedno i jedno od najboljih društvenih mreža ako ste voljni potrošiti vrijeme stvarajući kvalitetan i zanimljiv sadržaj.
Posljednje, ali svakako ne najmanje bitno. Neprestani pad organskog dosega objava znači da ćete morati razmotriti plaćene Facebook oglase i videozapise. U ovom trenutku doseg objave iznosi tek 2%. Drugim riječima, imate li na Facebook stranici 100 pratitelja, samo dvoje će vidjeti objavu. Facebook je postao nemilosrdan u zahtijevanju plaćanja objava kako bi dosegli veću publiku. To nas dovodi do pitanje je li Facebook zaista besplatan? Odgovor je da i ne. Besplatan je, ali i gotovo beskoristan bez plaćanja oglasa.

2. Twitter

Twitter ima oko 328 milijuna korisnika koji su aktivni na mjesečnoj bazi. Ovo je ogromna korisnička baza, posebno s obzirom na ograničenja platforme. Dok Facebook pokušava pružiti sve za svakoga, Twitter koristi daleko ograničeniji pristup. Korisnici mogu postavljati slike, videozapise i kratke poruke te se međusobno 'tagirati' kako bi reagirali i provodili konverzacije.

Pogledajmo demografiju Twittera
Gotovo je podjednako korišten među ženama i muškarcima. Najveći broj korisnika je u dobi između 18 i 29 godina (36%), s vrlo niskom stopom korištenja među 65+ populacijom (10%). Jednostavno stariji korisnici nisu usvojili korištenje Twittera. Nešto manje korisnika ima srednjoškolsko obrazovanje u odnosu na one koji imaju fakultetsku diplomu. Zanimljiv podatak je da Twitter najviše koriste osobe u donjoj granici visokih prosječnih mjesečnih prihoda. Gotovo identično je popularan među gradskom, prigradskom i seoskom publikom.

Poput Facebooka, i Twitter ima doseg koji se proteže na mnogo publike. Postoje neki jasni trendovi, međutim - većina korisnika je mlađa od 30 godina, imaju barem malo obrazovanje na fakultetu i pristojnu plaću. Mnogi od ovih korisnika također koriste platformu na identične načine. Na primjer, većina korisnika Twittera platformi pristupa s mobilnog uređaja. Posebno ih zanimaju vijesti, kao i praćenje poznatih osoba i robnih marki. Štoviše, očekuju brze odgovore na njihove tweetove (obično za manje od sat vremena) i najviše pažnje posvećuju porukama koje uključuju slike ili citate. Slike naročito povećavaju klikovni postotak (CTR) za 18%.

Preporuke za trgovce
Ako ciljate mlađu, obrazovanu i imućniju publiku, Twitter je jedno od najboljih društvenih mreža za vas. Trebat će vam i vremena da se posvetite redovitom praćenju vašeg korisničkog računa i brzom reagiranju na tweetove svoje publike. Osim toga, morati ćete biti otvoreni za vođenje razgovora, diskusije (za razliku od jednokratnih postova, što je i bolje na Facebooku). Konačno, kako biste najbolje iskoristili Twitter, trebat ćete brend prilagođen za kratke, pravovremene poruke, u slici i tekstu. Budite spremni usredotočiti se na izgradnju odnosa i autoriteta, a ne na promociju svojih usluga ili proizvoda izravno, jer nećete doprijeti do publike.

3. Linkedin

S nešto više od 100 milijuna korisnika, Linkedin je najmanje popularna platforma na našoj listi. Međutim, potencijalno je najzanimljiviji, a njegov jedinstveni utjecaj i tržište ne treba zanemariti. Iako je većina platformi za društvene medije dizajnirana za korisnike kako bi se družili, dijelili detalje o njihovom osobnom životu i širili zanimljiv sadržaj, Linkedin se pozicionirao kao mrežna stranica za profesionalce.

Navedeno znači da se demografija za Linkedin malo razlikuje od većine društvenih mreža:
Jedna je od rijetkih platformi koja je popularnija kod muškaraca, nego kod žena. Otprilike trećina starijih od 18 do 49 godina koristi ovu stranicu, dok je 20% onih starijih od 65 godina. 50% korisnika s fakultetskom diplomom aktivno je na Linkedinu. Puno više ovu mrežu koriste oni s visokim primanjima - na primjer, 45% korisnika Linkedin-a ima veća primanja od prosjeka države iz koje dolaze. Najviša stopa korisnika zabilježena je u urbanim područjima (34%) i prigradskim područjima (30%), za razliku od ruralnih područja (18%).

Ovi brojevi ne bi trebali biti iznenađujući. Linkedin nastoji privući određenu vrstu korisnika i u tome uspijeva. Tu je i niz drugih zanimljivih činjenica koje valja napomenuti i o tipičnom Linkedin korisniku. 40% koristi platformu svakodnevno, iako obično provode ukupno tjedno manje od dva sata na njemu. Većina ljudi koristi platformu za uspostavljanje veza, traženje posla ili zaposlenika i dijeljenje vlastitih vjerodajnica i vještina.

Preporuke za trgovce
Linkedin je dobro razmotriti ako vaše poslovanje cilja na publiku obrazovanih, gradskih stanovnika, pogotovo ako su oni nedavno diplomirani ili su znatno stariji. Morat ćete brzo reagirati dok ste na mreži, jer su posjete obično kratke. Uz to, morat ćete moći uspostaviti puno veza kako biste povećali svoj autoritet. Također je vrijedno napomenuti da je Linkedin jedno od najboljih mrežnih mjesta za marketing Business-to-Business (B2B). Za razliku od promocije koja je usmjerena na potrošače. Uostalom, 80% B2B potencijalnih kupaca dolazi iz Linkedina, a 92% B2B prodavača daje prednost ovoj platformi nad svim ostalim.

4. Pinterest

Najnovija platforma na našem popisu, ovo društvena mreža, još uvijek ima dovoljno vremena da skupi korisničku bazu od 175 milijuna ljudi i da postane internetski pokretač na mreži. Fokus Pinterest-a je na vizualni sadržaj - uglavnom slike, s manjim naglaskom na videozapise i GIF-ove. Korisnici mogu prenositi medije i organizirati ih u zbirke, a zatim ih drugi mogu javno pregledati. Poduzeća također mogu stvoriti namjenske promotivne stranice.

Demografija i ključne karakteristike:
Demografski podaci Pinterest-a naginju mladima i ženama, kao i većina društveno orjentiranih platformi: 45% žena koristi Pinterset, dok je samo 17% muškaraca. Otprilike trećina korisnika je u dobi od 18 do 49 godina. Oko 34% korisnika ima završen fakultet ili diplomu više škole. Gradska i prigradska područja imaju najvišu stopu usvajanja - 30% i 34%.
Stoga je vaš tipični Pinterest korisnik ženskog spola, starosne dobi između 18 i 49 godina, živi u prigradskom ili urbanom području i ima bar nešto fakultetskog obrazovanja. Većina ovih ljudi (72%) koristi platformu za pronalaženje ideja koje mogu iskoristiti u svakodnevnom životu, a zanima ih širok izbor niša, uključujući trgovinu, hranu, uređenje kuće ili vozila. Oni žele naučiti nove stvari i pronaći nove proizvode putem ove stranice. Pinterest je također platforma prilagođena potrošačima. 55% korisnika kupuje na web stranici, a 61% kaže da su otkrili nove brendove ili proizvode.

Preporuke za trgovce
Od svih platformi koje smo pokrili, Pinterest ima možda najjasniju publiku i fokus za Marketing na društvenim mrežama. Nije idealan za uslužne tvrtke ili B2B tvrtke, ali je jedno od najboljih društvenih medija ako prodajete proizvode. Osobito ćete htjeti pokazati kako vaši predmeti mogu poboljšati svakodnevni život korisnika i olakšati uobičajene zadatke. Također ćete morati moći na neki način prikazati svoje proizvode kao kreativne ili jedinstvene na tržištu. Konačno, Pinterest je prilično prijateljski nastrojen marketingu proizvoda. Stoga je pametno iskoristiti to mjesto na koje se trebate usredotočiti ako vam je trgovina prioritet. Pinterest također ima jedinstveni format prikaza, stoga je važno optimizirati svoje slike.

Zaključak

Marketing na društvenim mrežama može biti zastrašujući ako to nikada prije niste radili. Međutim, zadatak možete učiniti daleko pristupačnijim pažljivim odabirom mreže koje ćete ciljati i prethodno naučiti više o njoj. Ovaj početni napor dugoročno će se isplatiti jer možete povećati publiku i osnažiti promociju vašeg poslovanja.

Ponovno ćemo pogledati četiri popularna web mjesta o društvenim medijima o kojima smo raspravljali u ovom članku:
Facebook: Idealan za gotovo sve tvrtke, posebno ako ste voljni uložiti malo vremena u stvaranje zanimljivog i privlačnog sadržaja.
Twitter: Savršen za povećanje publike putem komunikacije i kratkih, pravovremenih poruka.
LinkedIn: Često vas prate educirani profesionalci i platforma je idealna za B2B tvrtke.
Pinterest: Savršena mreža za ulaganje ako su vaša publika mlađe ženske osobe i ako prodajete kreativne proizvode koji su korisni za svakodnevni život.

Ako je vaša ciljna publika mlađa, također možete provjeriti Instagram ili Snapchat.
Budući da je Instagram priča za sebe 🙂 o tome ćemo u zasebnom članku.
Blog post

Kompanije koje se bave poslovanjem između poduzeća i softvera kao usluge, globalne divove e-trgovine i regionalni maloprodajni lanci imaju jednu zajedničku stvar: ulažu u optimizaciju tražilica.

Blog post

U ovom okruženju digitalnog marketinga koji se brzo razvija, otkrio sam da je ključ uspjeha ostati informiran o promjenama koje slijede. Budući da optimizacija za tražilice (SEO) još uvijek drži titulu u podizanju online vidljivosti i pokretanju organskog prometa, uspon umjetne inteligencije (AI) postao je prekretnica u industriji.

Blog post

Tehnički SEO je dobro izvedena strategija koja uzima u obzir različite signale rangiranja na stranici i izvan nje kako bi se vaša web stranica rangirala više u SERP-ovima. Svaka SEO taktika igra veliku ulogu u poboljšanju ranga vaše stranice osiguravajući da alati za indeksiranje weba mogu lako indeksirati i rangirati vašu web stranicu.

Blog post

U 2022. tržište e-trgovine vrijedilo je više od 5 trilijuna dolara, a internetska prodaja brzo se povećala.