Kako napisati izvrsne SEO naslove

Pisanje dobrih naslova web stranica je osnovna vještina za one koji razvijaju SEO strategiju.


Pisanje dobrih naslova web stranica je osnovna vještina za one koji razvijaju SEO strategiju. Zašto? Jer je naslovna oznaka prvo što korisnik vidi u rezultatima pretraživanja. To je i jedan od najvažnijih čimbenika koji Google koristi za određivanje teme stranice. Zbog toga su naslovi bitni za SEO. Ovaj članak objašnjava zašto vam trebaju sjajni naslovi stranica i kako ih stvoriti.

1. Oznaka HTML naslova ili glavni naslov?
2. Koja je (SEO) svrha naslova stranica?
3. Naslovi i klikovni postotak (CTR)
4. Naslov i ključna riječ fokusa
5. Optimalna duljina naslova za SEO
6. Naslovi stranica i brendiranje
7. Optimiziranje naslova stranica nakon objave
8. Naslovi za društvene medije
9. Zaključak: Naslovi stranica - dobro ih osmislite!

Oznaka HTML naslova ili glavni naslov?

Prvo, da razjasnimo u članku govorimo o oznaci HTML naslova. Ako pogledate izvorni kod stranice, naći ćete ga u zaglavlju, a izgleda ovako:

< title >Kako napisati izvrsne SEO naslove - NetBIT - Internet solutions< /title >

U preglednicima s karticama ovaj se naslov obično prikazuje na kartici stranice. Ne brkajte ga s glavnim naslovom stranice koji korisnik vidi na samoj stranici. I ovaj je glavni naslov važan.

Koja je (SEO) svrha naslova stranica?

Dva su cilja koja dobar naslov mora postići:
1. mora vam pomoći u rangiranju ključne riječi
2. mora potaknuti želju korisnika da pročita vaš članak

Ta dva cilja nisu međusobno isključiva, ali ponekad imaju konkurentske interese. Ako se dobro rangirate, ali nitko ne klika po vašem rezultatu, rangiranje vam ne ide baš dobro. Napominjemo da će se, ako rangirate, ali nikada ne dobijete klikove, vremenom poredak pogoršati vama na štetu.

Naslovi i klikovni postotak (CTR)

Google koristi CTR (klikovni postotak) kako bi pomogao da odluči koliko ste relevantni za određenu ključnu riječ. Ako je vaš CTR niži od broja koji Google očekuje za određenu poziciju, vaša će se pozicija u rezultatima pretraživanja s vremenom pogoršavati. Očekivano je također, da će vam naslov koji ljudi kliknu pomoći da se bolje rangirate.

Naslov i fokusna ključna riječ

Ako ste za svoj članak odabrali dobru ključnu riječ za fokus, obavezno uključite tu ključnu riječ u naslov stranice. Kao što smo već rekli, naslov stranice jedan je od najvažnijih Googleovih načina za otkrivanje teme vaše stranice. Nepostojanje ključne riječi s fokusom u naslovu ozbiljno umanjuje vaše šanse za rangiranje. Kako napisati izvrsne SEO naslove? Nastavite sa čitanjem.

Ljudi skeniraju rezultate pretraživanja, pa je važno da im naslov odmah upadne u oči. To znači da će ključna riječ fokusa na početku naslova vaše stranice pomoći u poticanju klikova, jer će je Google istaknuti kad ga ljudi pretražuju. Kad optimizirate ključnu riječ s velikom konkurencijom, svi će ključnu riječ imati na početku naslova stranice. U tom slučaju možete se pokušati malo izdvojiti tako da jednu ili dvije riječi stavite ispred ključne riječi fokusiranja i tako malo "uvučete" rezultat.

Optimalna duljina naslova za SEO

Optimalna duljina naslova određuje se time koliko će Google prikazati slova u rezultatima pretraživanja. Rezultati mogu također varirati, ovisno o uređaju koji koristite.

Koliko će znakova iz vašeg naslova prikazati Google? Ovisi. Umjesto da koristi broj znakova, Google ima fiksnu širinu u kojoj može prikazati naslov. To znači da će pokazati mnogo više nego što je, pa puno ovisi o vašem izboru riječi.

Kako optimalna dužina naslova za SEO varira od vrste rezultata, predlažemo vam da u prvoj polovici naslova napišete najvažniju ključnu riječ.

Naslovi stranica i brendiranje

Dugo vremena bilo je moda među nekim SEO stručnjacima da ime stranice ostave izvan naslova stranice. Ideja je bila da gustoća naslova bude bitna i da naziv web stranice ne bi pomogao u tome. Ne činite to. Naslov vaše stranice mora imati vaš brend, po mogućnosti na prepoznatljiv način. Ako ljudi pretraže temu i vide vaš brend nekoliko puta, čak i ako je ne kliknu prvi put, mogu je kliknuti kad vas ponovo vide na sljedećoj stranici rezultata.

Ako u naslovnu oznaku ne navedete naziv svoje web stranice, također ćete riskirati da Google automatski promijeni naslov umjesto vas.

Optimiziranje naslova stranica nakon objave

Analizirajući podatke u Google Search Analytics, ako ste se dobro rangirali za određene ključne riječi a nemate dovoljno prometa nešto u naslovu morate promjeniti. Optimizirajte sam naslov stranice i meta opis i time povećajte broj klikova na članak. Male promjene naslova mogu povećati broj posjeta i klikova.
Npr. umjesto članka pod nazivom WordPress sigurnost! promijena u WordPress Sigurnost u nekoliko jednostavnih koraka! rezultirala je puno većim brojem klikova na naslov članka.

Kao što vidite, ovo ne mora nužno poboljšati poredak stranice. Iz perspektive ključne riječi, naslov nije puno bolji, ali je zanimljiviji i doveo je do mnogo više klikova, što je, naravno, bio željeni rezultat.

Naslovi za društvene medije

Ono što bi moglo biti dobra oznaka naslova za SEO nije nužno i dobar naslov za društvene medije. Na društvenim mrežama optimizacija ključnih riječi je manje važna od stvaranja naslova koji ljude poziva na klik.

Za društvene mreže često ne trebate uključiti naziv marke u naslov. Ovo se posebno odnosi na Facebook i Twitter ako u svoju sliku dodate neki oblik brendiranja.

Ako nastojite prakticirati SEO za svoje web stranice, možete imati zaseban naslov za Facebook, Twitter i Google iako se odnose na isti članak.

Zaključak: Kako napisati izvrsne SEO naslove?
Naslovi stranica - dobro ih osmislite!

Zaključno, glavna točka ovog članka je potaknuti vas da uložite malo više vremena u pisanje dobrih naslova stranica. Doista vrijedi. Povratak na objavljeni članak i optimizacija nekih naslova stranica nakon objavljivanja također bi mogli biti korisni. To je posebno potrebno ako se već dobro rangirate na tražilicama, ali ne dobivate baš mnogo klikova.
Blog post

Kompanije koje se bave poslovanjem između poduzeća i softvera kao usluge, globalne divove e-trgovine i regionalni maloprodajni lanci imaju jednu zajedničku stvar: ulažu u optimizaciju tražilica.

Blog post

U ovom okruženju digitalnog marketinga koji se brzo razvija, otkrio sam da je ključ uspjeha ostati informiran o promjenama koje slijede. Budući da optimizacija za tražilice (SEO) još uvijek drži titulu u podizanju online vidljivosti i pokretanju organskog prometa, uspon umjetne inteligencije (AI) postao je prekretnica u industriji.

Blog post

Tehnički SEO je dobro izvedena strategija koja uzima u obzir različite signale rangiranja na stranici i izvan nje kako bi se vaša web stranica rangirala više u SERP-ovima. Svaka SEO taktika igra veliku ulogu u poboljšanju ranga vaše stranice osiguravajući da alati za indeksiranje weba mogu lako indeksirati i rangirati vašu web stranicu.

Blog post

U 2022. tržište e-trgovine vrijedilo je više od 5 trilijuna dolara, a internetska prodaja brzo se povećala.