Kako Google tražilica zapravo radi?

Za mnoge od vas to će biti prilično stare vijesti. Ali za sve SEO početnike slijedi objašnjenje.


Što i kako Google zapravo radi? Razumijevanje Googlea moglo bi vam zaista pomoći u kreiranju SEO strategije koja djeluje!

Pa krenimo, kako Google radi?

Tražilice poput Googlea slijede veze, linkove. Tražilice slijede veze s jedne web stranice na drugu. Google se sastoji od alata za indeksiranje, indeksa i algoritma. Googleov indeks slijedi veze na webu. Internet se neprestalno kreće 24 sata dnevno a Google sprema HTML verziju svih indeksiranih stranica u gigantskoj bazi podataka nazvanoj indeks. Ovaj se indeks ažurira ako Google alat za indeksiranje ponovo dođe na vašu web stranicu i pronađe nove ili revidirane web stranice. Nova verzija stranice će biti spremljena ukoliko je na njoj promjena. Ovisno o prometu na vašoj web lokaciji i broju izmjena na vašoj web stranici, Google pretraživači se vraćaju k vama češće ili rjeđe.

Da bi Google znao za postojanje vaše web stranice, prvo mora postojati veza s druge stranice - one koja je već u indeksu - prema vašoj web stranici. Ako alat za indeksiranje slijedi tu vezu, dovest će do prve sesije indeksiranja i prvog spajanja vaše web stranice u indeks. Od tada se vaša web lokacija može pojaviti u Googleovim rezultatima pretraživanja.

Googleov tajni algoritam

Nakon indeksiranja vaše web stranice, Google ga može prikazati u rezultatima pretraživanja. Google pokušava određeni upit za pretraživanje uskladiti s indeksiranim web stranicama. Da bi to učinio, Google ima određeni algoritam koji odlučuje koje će se stranice prikazati kojim redoslijedom. Kako ovaj algoritam radi tajna je. Nitko ne zna točno koji čimbenici odlučuju u redoslijedu rezultata pretraživanja.

Googleov algoritam nije statičan. Redovito se mijenja. Čimbenici koji određuju redoslijed i važnost rezultata pretraživanja koje Google prikazuje mijenjaju se vrlo često. Iako je algoritam tajan, Google nam često govori koje su stvari važne. Istina je da mi (SEO stručnjaci) zapravo ne znamo sve. Znamo koliko nam Google otkrije sam a to nije previše. Ispitivanje i eksperimentiranje daju nam relativno dobar osjećaj važnih čimbenika i promjena tih faktora. Uključujemo ove faktore u naš SEO i o tome vam kažemo u mnogobrojnim postovima na blogovima.

Googleova stranica s rezultatima

Googleova stranica s rezultatima - poznata i kao SERP - prikazuje oko 7 ili 10 veza do web mjesta koja najbolje odgovaraju vašem pretraživanju (prema Googleu). Te rezultate nazivamo organskim rezultatima pretraživanja. Ako kliknete na drugu stranicu stranice s rezultatima, prikazat će se više rezultata. Što ste dalje, manje je vjerovatno da će netko pronaći vašu web stranicu.
Iznad 10 veza na prvoj stranici plaćeni su oglasi, većinom. Dakle, više od deset linkova stranica po stranici SERP-a ljudi su platili Googleu da te veze postavi na vrh tražilice kada ljudi pretražuju određeni pojam. Cijene za ove oglase uvelike se razlikuju, ovisno o konkurentnosti pojma za pretraživanje.

Vrijednost linkova za tražilice

Vrlo je važno imati osnovno razumijevanje kako Google i većina drugih pretraživača koriste veze (linkove). Broj veza koji upućuju na stranicu koristi se za utvrđivanje važnosti te stranice. Dakle, što više veza određena web stranica ima, to su važnije tražilicama. I interne internetske poveznice (dolaze s iste web stranice), kao i vanjske (s drugih web stranica) mogu pomoći u rangiranju web stranice na Googleu. Neke su veze ipak važnije od drugih. Linkovi s web stranica koje imaju samo dolazne veze općenito su važnije od veza s malih web stranica sa samo nekoliko dolaznih veza.

Važnost veza zapravo je bila nešto što je vodilo aktivnoj izgradnji veza (tzv. Link building). Sve dok skupljate korisne i logične veze, izgradnja veza može biti dobra SEO strategija. Ali ako skupljate (ili još gore kupujete) neprovjerene i loše linkove, Google će vas možda kazniti zbog toga.

SEO i Google

Optimizacija za pretraživače (SEO) praksa je optimiziranja web stranica kako bi ih se pokušalo prikazati na visokom mjestu u organskim rezultatima pretraživanja. Da bi to učinili, SEO strategijom pokušavamo oblikovati web stranicu u skladu s Googleovim algoritmom. Iako Googleov algoritam ostaje tajna, više od desetljeća iskustva u SEO analizama rezultiralo je prilično dobrom predodžbom o najvažnijim čimbenicima.

Pratimo sve Googleove komunikacije o (promjenama) algoritma i testiramo što zapravo radi u tražilicama. SEO strategiju nikada ne bi trebalo shvaćati kao trik. Pokušavate li prevariti Google, dugoročno ćete biti sankcionirani. Google želi pokazati korisniku rezultat koji najbolje odgovara njegovom upitu pretraživanja. Ako želite pojaviti se visoko na rezultatima pretrage za određeni pojam, obavezno web stranica mora odgovarati tom pojmu za pretraživanje svojim sadržajem. Ruku na srce, i mi želimo što točnije rezultate pretraživanja. Kakav bi kaos nastao kada bismo tražili slike mačke, a dobili kao rezultat sve osim mačaka.
Blog post

Adresa web stranice sastoji se od dvije komponente. Prvi je naziv domene, jedinstveni element koji povezuje vašu internetsku adresu s imenom i ciljevima vašeg brenda. Druga je ekstenzija naziva domene, koja odražava vrstu web stranice i njezinu svrhu.

Blog post

Tijekom posljednja dva desetljeća, web se utkao u tkivo naših života. Ono što je počelo kao istraživački projekt postalo je najvažnija svjetska komunikacijska platforma i osnovni alat za milijarde ljudi.

Blog post

Želite li promijeniti zadano ime pošiljatelja i adresu e-pošte za odlaznu e-poštu WordPressa? Prema zadanim postavkama, WordPress koristi 'WordPress' kao ime pošiljatelja za sve odlazne e-poruke s obavijestima vaše WordPress web stranice. U ovom članku pokazat ćemo vam kako promijeniti zadano ime pošiljatelja i adresu e-pošte u odlaznoj WordPress e-pošti.

Blog post

Ako imate web stranicu koja sadrži članstvo u WordPressu ili internetsku trgovinu, mnogi će vaši korisnici često vidjeti stranicu za prijavu. Prilagođavanje zadane stranice za prijavu u WordPress omogućava vam pružanje boljeg korisničkog iskustva. Drugim riječima, ako vaša web stranica korisnicima omogućuje registraciju i prijavu, tada prilagođena stranica za prijavu nudi bolje korisničko iskustvo. Pomoću vlastitog logotipa i dizajna korisnici se osjećaju kao kod kuće. Dok njihovo preusmjeravanje na zadani WordPress zaslon za prijavu, koji ne sliči na vašu web stranicu, može izgledati sumnjivo vašim korisnicima.