Istraživanje tržišta i prodaja proizvoda putem interneta
Ključno je osigurati da postoji potražnja za vašim proizvodom prije nego što počnete graditi poslovanje oko tog proizvoda. Mislite da imate dobru ideju o novom proizvodu? Nemojte samo pretpostavljati. Da je vaša ideja o proizvodu nešto što će kupci kupiti, morate biti sigurni u to! Istraživanje tržišta na internetu vam može pomoći
To ste možda čuli stotine puta iznova i iznova, ali morate potvrditi svoje ideje prije nego što počnete ulagati vrijeme i novac. Pa kako ispravno potvrditi svoje ideje? Jedna je stvar razgovarati o novim idejama i proizvodu tijekom sastanka s kolegama ili prijateljima. Potpuno je druga stvar iskoristiti perspektivu svojih potencijalnih kupaca mjerenjem i testiranjem vaših pretpostavki s nekim stvarnim podacima na tržištu.
Pretpostavimo da imate dobru ideju. Svoju ideju prezentirajte prijateljima. Ukoliko od njih deset, deset kažu da ideja nije dobra, onda vjerojatno nije. Ali ako je barem polovica neodlučna, ili pretpostavljaju da postoji mogućnost da bi kupili vaš proizvod, šansa postoji.
Ove 3 metode pomoći će vam da shvatite postoji li kritična masa na tržištu potrošača kojem trebate prodati vaš proizvod, gdje to tržište postoji i hoće li oni zapravo biti zainteresirani za kupnju vašeg proizvoda.
Prva metoda - Istraživanje volumena potencijalnih ključnih riječi za razumijevanje namjere kupnje
Jedan od prvih i vrlo temeljnih koraka koje možete poduzeti kako biste utvrdili postoji li održivo tržište za prodaju svojih proizvoda je istraživanje volumena ključnih riječi. To može pokazati koliko ljudi traži vašu određenu ključnu riječ mjesečno, što vam daje naznaku koliko bi zapravo vaš proizvod bio tražen.
Puno je alata za istraživanje ključnih riječi. Google ima besplatan - Google Keyword Planner. Ne morate trošiti novac na Google Ads da biste pristupili ovom alatu, no potreban vam je Google račun. Prvi korak u korištenju istraživanja obujma ključnih riječi za potvrđivanje ideje vašeg proizvoda je stvaranje popisa ključnih riječi ili fraza koje bi vaša publika mogla upotrijebiti za traženje vašeg proizvoda. Na primjer, ako prodajete cipele, vaše ključne riječi jednostavno mogu biti "Tenisice" ili "Cipele". Također biste mogli dobiti preciznije rezultate uključivanjem ključnih fraza poput "Tenisice za nogomet" ili "Tenisice za trčanje", koje su korisne pri istraživanju potražnje za mogućom nišom. Nakon što osmislite ključne riječi, možete ih unijeti izravno u alat za planiranje ključnih riječi i odmah ćete vidjeti prosječne mjesečne količine pretraživanja, kao i razinu natjecanja za ove ključne riječi u polju Google adwords, odnosno Google ads (ovo također služi kao dobar pokazatelj pri odabiru niša).
Važno je, međutim, napomenuti da alati za analizu ključnih riječi ne daju sasvim točan rezultat u vašem slučaju. Podaci o količini ključnih riječi koje generiraju ti alati dobar su pokazatelj onoga što je istinski opseg pretraživanja. Međutim, postoji mogućnost pogreške jer to nije sasvim točno. Ovisno o ključnim riječima koje koristite, to vjerovatno neće biti istinski prikaz koliko ljudi zapravo želi kupiti proizvod svaki mjesec, već samo općeniti pregled zanimanja za samu ideju proizvoda.
Druga metoda - Provjerite Googleove trendove kako biste razumjeli stanje na tržištu, sezonalnost i popularnost proizvoda
Dio procesa validacije vašeg proizvoda trebao bi biti istraživanje vaše ideje o proizvodu putem alata kao što je Google Trends koji će razumjeti prognozu tržišta i sezonske promjene moguće količine prodaje tijekom godine. Kada unesete ključne riječi proizvoda u Google Trends, on će stvoriti grafikon koji predstavlja podatke o količini ključne riječi tijekom vremena, što će vam dati naznaku kada i koliko često se vaša određena ključna riječ traži tokom godine. To može pokazati da li tržište ovih ključnih riječi raste ili opada, kao i njihova sezonska privlačnost. Možete unijeti više ključnih riječi istovremeno da biste vidjeli njihovu relativnu usporedbu, kao i odabrati različite zemlje da biste bolje shvatili popularnost ovih ključnih riječi na geografskom području. Na slici primjera niže vidimo kako je najveći interes za tenisicama za trčanje tijekom proljeća a najmanji tijekom zime i ljeta. Dobar pokazatelj je što interes tijekom posljednjih pet godina ne opada.
Istraživanje tržišta
Ova će vam metoda pomoći u razumijevanju tržišne situacije, sezonalnosti vašeg proizvoda i njegove privlačnosti u usporedbi s drugim potencijalnim proizvodima koje imate.
Treća metoda - pokušajte putem interneta prodati nekoliko uzoraka vašeg proizvoda da biste vidjeli potražnju i mogućnost prodaje
Postoji mnogo drugih načina na koje možete potencijalno istražiti svoje proizvode. Međutim, u jednom trenutku jednostavno morate saznati dokazuju li podaci koje ste prikupili vaše pretpostavke. Ovisno o vašoj vrsti proizvoda, pa čak i vašoj toleranciji na rizik, naručivanje nekih uzoraka za početak prodaje kupcima može biti pravi način za početak. Preporučujemo da započnete s malim količinama ako želite isprobati ovaj korak. Nemojte se previše zanašati i definitivno ne naručujte više uzoraka nego što možete spremiti u svoj podrum ili garažu, ako ništa od toga zapravo ne uspijete prodati. Ako to nije moguće - možete isprobati predbilježbe proizvoda.
Ako imate nekoliko proizvoda koje možete prodati ili plasirati na tržište, možete isprobati manji set oglasa da biste vidjeli njihovu izvedbu. To je vjerojatno nešto što biste mogli započeti s testiranjem pomoću Facebook oglasa kako biste promovirali svoj proizvod na Facebooku i Instagramu, a rezultati bi vam mogli dati naznaku kakva potražnja za vašim proizvodom postoji, pa čak i odakle ta potražnja može potjecati. Provjerite je li vaš oglas uvjerljiv kako biste što više mogli privući pažnju drugih. Uz to, razmislite o pokušaju A / B testiranja oglasa da biste vidjeli hoće li neke kampanje imati bolju ocjenu od drugih.
Uložite trud u dodatna istraživanja tržišta
Ako ste odlučili koristiti ovu metodu prodaje proizvoda, možda ćete naići na poteškoće zbog količine, dostave itd. Istovremeno, ovo će također zahtijevati da precizno definirate svoju ciljnu publiku kako biste pronašli one ključne kupce koji su stvarno zainteresirani za ono što prodajete i koji će vam pružiti podršku od početka. Ako ste razradili ovaj dio, dugoročno će vam pomoći, nakon što zapravo započnete s uključivanjem vašeg proizvoda na tržište. Pored gore spomenutih metoda, željeli bismo navesti i nekoliko dodatnih ideja za provjeru potražnje novog proizvoda:
• Istraživanje tržišta na internet forumima
• Pokrenite crowdfunding kampanju
• Istražite društvene medije i trendi hashtagove
• Istražite konkurenciju
• Proučite studije uspješnih prodaja drugih
• Savjetujte se o prodaji putem interneta
Imajući u vidu sve navedeno, predlažemo da isprobate barem nekoliko navedenih metoda. Metrički potvrdite svoje ideje o proizvodima prije nego što u potpunosti uložite sebe u njih. Ovo može biti od velike pomoći u stvaranju planova i strategija za vaše nove ideje o plasiranju proizvoda. Jednom kada je vaša ideja potvrđena, sve je stvar u izvršenju.
A ako vam treba pomoć za realizaciju ideja e-trgovine, tu smo. Kontaktirajte nas.