Internet prodaja: savjeti za uspješan web shop

Da biste pretvorili posjetitelja u kupca i izgradili vjernost, vaša web trgovina treba pružiti besprijekoran doživljaj.


Da biste pretvorili posjetitelja u kupca i izgradili vjernost, vaša web trgovina treba pružiti besprijekoran doživljaj. Svaka bolna točka ili neugodnost koju dožive posjetitelji na vašoj web trgovini uzrok je gubitka i odustanka od kupnje. Da bismo to prebrodili, identificirali smo 10 točaka kako bismo uklonili sve prepreke tijekom procesa kupnje. Od vremena prikazivanja do e-pošte o transakcijama, otkrijte pogreške koje treba izbjegavati.

1. Pretjerano dugo vrijeme učitavanja stranica

Vrijeme čekanja je prioritet broj 1 za odnose s kupcima u svim sektorima prodaje. Na telefonu, na blagajnama, odjelima u dućanu... i na webu naravno. Kada je riječ o internetu, problem leži u vremenu potrebnom da se stranica u potpunosti učita. Ako učitavanje stranice traje duže od 3 sekunde, vjerojatno je da će više od polovice posjetitelja napustiti stranicu. Vrlo selektivan zahtjev koji ima značajan utjecaj pogotovo kod posjetitelja koji pristupaju vašem web shopu na pametnim telefonima. Google je od srpnja 2018. objavio da će uzeti u obzir te podatke prilikom izračuna svojih algoritama. Da biste postigli dobru optimiziranost, razmislite o smanjenju veličine slika (tu mislimo na veličinu u MB, ne na pixele), poboljšanju i smanjenju neophodnog koda i korištenju predmemoriranja preglednika.

2. Web trgovina koja nije prilagođena mobilnim telefonima

S gotovo 30% prodaje ostvarene na mobilnim telefonima, vaše sučelje mora biti dobro prilagođeno pametnim telefonima. Treba biti dizajnirano da se s lakoćom prikazuje kako bi se omogućilo optimalno korisničko iskustvo. To uključuje sve faze procesa stvaranja web trgovine: dizajn, sadržaj, slike i ilustracije, videozapisi, akcijski gumbi. Korisnik ne bi trebao povećavati i umanjivati ​​pogled radi lakšeg čitanja sadržaja.

3. Nedostupni proizvodi

Nema ničeg više razočaravajućeg od narudžbe otkazane zbog neažurnih zaliha. Da biste izbjegli ove neugodnosti, trebali biste procijeniti kritičnu količinu potrebnu za svaku vašu referencu proizvoda, na temelju učestalosti kupnje i vremena koje je potrebno za obnavljanje zalihe na skladištu.
Ta međuzaliha (rezervirana zaliha, odnosno kritična količina) omogućit će vam da automatski upravljate načinom prikazivanja proizvoda, ovisno o njegovoj dostupnosti, ili čak dodate poruku posjetiteljima kojom upozoravate da će ovog proizvoda uskoro nestati na skladištu. Također možete izraditi sustav obavjesti kako biste kupce obavijestili čim proizvod bude ponovo dostupan. Tvrtka NetBIT ima izrađen sustav kojim se upozorava administratora kada pojedini proizvodi dosegnu kritičnu količinu. Isto tako, proizvod promjeni status iz Dostupno za narudžbu u Posljednji artikli na skladištu.

4. Troškovi dostave naznačeni u zadnjem trenutku prilikom naručivanja

60% napuštanja košarice povezano je sa skrivenim troškovima dostave koji se smatraju previsokim.
Važno je odlučiti se za učinkovitu i transparentnu komunikaciju. Troškovi dostave moraju biti jasno uočljivi na vašoj web stranici, na primjer, u podnožju, kao i na stranicama vaših proizvoda. Važno je što prije obavijestiti kupca o uvjetima isporuke (rokovi i troškovi) te odrediti uvjete prodaje, uvjete dostave, uvjete povrata proizvoda i povrat novca u slučajevima kada se vrši naplata prije isporuke (najčešće avansna uplata na transakcijski račun ili plaćanje karticama).

Ako su vaši uvjeti isporuke povezani s minimalnim iznosom kupnje (npr. minimalni iznos košarice mora iznositi najmanje 200 kn za jeftiniju dostavu), možda ćete htjeti predložiti atraktivne dodatne proizvode koji bi mogli uvjeriti kupca da kupi više proizvoda kako bi iskoristili povoljne uvjete isporuke.

5. Složeni obrazac za prijavu

Drugi veliki problem pretvorbe posjetitelja u kupca je obrazac za kreiranje računa. Na mnogim internet trgovinama koje nude opcije plaćanja jednim klikom kupci sve više nerado ispunjavaju izuzetno složene obrasce. Stoga biste trebali ograničiti polja na bitne informacije i održavati sučelje relativno jednostavno. Obrazac bi se trebao idealno uklopiti na stranicu, biti jednostavan, čitljiv i objasniti (po mogućnosti s primjerima kako ispuniti polja). Pogreške pri upisu trebaju biti jasno istaknute prilikom ispunjavanja obrasca ili nakon ispunjavanja kako bi ih korisnik mogao brzo prepoznati i ispraviti. Svaki zahtjev za informacijom treba biti opravdan kupcu: telefonski broj bit će koristan osobi koja će vas kontaktirati, datum rođenja kako bi imao koristi od posebne ponude ili primio poklon na svoj rođendan itd.

6. Samo jedan način plaćanja

Dok je u pogledu plaćanja bankovna kartica još uvijek dominantna s 90% transakcija (80% prodaje proizvoda), druge se metode brzo razvijaju, uključujući plaćanja kreditnim karticama, što kupcima daje mogućnost plaćanja u 3 ili 4 rate, sa ili bez naknade, a to sada čini preko 15% prodaje proizvoda na internetu. Razmislite o integriranju obročnog plaćanja za veće iznose. Drugi način plaćanja je elektronički novčanik (uglavnom PayPal), koji predstavlja 11,5% transakcija. Ova kretanja sugeriraju potencijalno stvaranje novih paradigmi plaćanja temeljenih na "trenutnom plaćanju" ili trenutnom prijenosu. Fenomen koji treba implementirati naglašava važnost pružanja svojim kupcima više mogućnosti kada je riječ o plaćanju, imajući u vidu da je neuspjeh u pružanju preferiranog načina plaćanja odgovoran za polovicu svih otkaza narudžbi i najveći je uzrok napuštanja košarica.

7. Nedostatak pojašanjenja, FAQ, Pomoć pri kupnji

Suočeni sa sve zahtjevnijim kupcima koji žele odmah sve, alati za samopomoć postali su izuzetno važni za uspješan odnos s kupcima.
Prema Forresteru, 72% potrošača radije rješava svoj problem samostalno bez kontaktiranja korisničke podrške čitajući uputstva. Otuda je važnost pružanja dokazanih alata kao što su FAQ, pristup uputama za upotrebu ili chat-bot. Ovo su moćni alati, ali ne bi trebali zamijeniti kontakt obrazac ili telefonsku pomoć.

8. Nedostatak sadržaja i savjeta

Osim alata za samopomoć, sadržaj je također važan kako bi korisniku pomogao u njegovom odabiru. Prezentacija branda, njegova povijest, filozofija, vrijednosti i obveze svi su uvjeravajući elementi za potrošače koji traže stavke za usporedbu. Sadržaj treba nadograditi korisničko iskustvo, uroniti ih u svemir robne marke, demonstrirati vašu stručnost i samim tim se istaknuti na tržištu.

9. Nedostatak vizuala

Odsustvo vizuala ili vizualnih prikaza nedovoljne kvalitete prava je prepreka za potrošače koji radije vizualiziraju kupnju, čak i kad je riječ o usluzi. Fotografije bi stoga trebale biti nadahnjujuće, orijentirane na ambiciju da evociraju emocije i pozitivno utječu na posjetitelja. Da biste povećali prodaju proizvoda, razmislite o objavljivanju fotografija na kojima se proizvod koristi (u upotrebi) i kupcima pružite bolju predstavu o njegovoj veličini, izgledu, značajkama i funkciji. Također biste trebali razmotriti detaljne prikaze, čak i ako vaše sučelje ima funkciju zumiranja. Neki će proizvodi možda trebati i više demonstrativnih fotografija kako bi objasnili prednosti proizvoda, sasvim sigurno je preporučljivo postaviti što više fotografija proizvoda.

10. Pogreška 404

Pogreška 404 jedna je od najčešćih pogrešaka na Internetu. Tko nije naišao na stranicu s pogreškama koja sadrži "Datoteka 404 nije pronađena"? Ove se stranice generiraju kada stranica ne postoji (url greška) ili slično. Da biste ih otkrili, možete upotrijebiti alat Google Search Console i izvršiti preusmjeravanja 301. Također možete iskoristiti ovu stranicu s pogreškama i učiniti je korisnom, čak i ugodnom za korisnike, s dizajnom koji odražava vašu grafičku identifikaciju. Napravite na njoj sadržaj koji je inspiriran vašom poslovnom pričom i slikom vaše marke, kako bi korisnika mogli uputiti na ispravne stranice ili na početnu stranicu.

Promet je često prioritet vašoj internet trgovini. Uz to, ako vam je važno generirati posjete na web stranici, jednako je važno zadovoljiti svoje posjetitelje jednom kada ih privučete. Iznenadite ih poklonom, povećajte šanse za pretvorbu u kupce i izgradite njihovo povjerenje. Obraćajući pažnju na sučelje vaše web stranice, kvalitetu sadržaja i kvalitetnu podršku uspjeh ne bi trebao izostati.
Blog post

Kompanije koje se bave poslovanjem između poduzeća i softvera kao usluge, globalne divove e-trgovine i regionalni maloprodajni lanci imaju jednu zajedničku stvar: ulažu u optimizaciju tražilica.

Blog post

U ovom okruženju digitalnog marketinga koji se brzo razvija, otkrio sam da je ključ uspjeha ostati informiran o promjenama koje slijede. Budući da optimizacija za tražilice (SEO) još uvijek drži titulu u podizanju online vidljivosti i pokretanju organskog prometa, uspon umjetne inteligencije (AI) postao je prekretnica u industriji.

Blog post

Tehnički SEO je dobro izvedena strategija koja uzima u obzir različite signale rangiranja na stranici i izvan nje kako bi se vaša web stranica rangirala više u SERP-ovima. Svaka SEO taktika igra veliku ulogu u poboljšanju ranga vaše stranice osiguravajući da alati za indeksiranje weba mogu lako indeksirati i rangirati vašu web stranicu.

Blog post

U 2022. tržište e-trgovine vrijedilo je više od 5 trilijuna dolara, a internetska prodaja brzo se povećala.