Instagram SEO: 6 načina za povećanje pratitelja

Pravilno postavljen Instagram profil može povećati doseg objava, povećati broj pregleda i povećati angažman a da za to nije potreban preveliki napor.


Pravilno postavljen Instagram profil može povećati doseg objava, povećati broj pregleda i povećati angažman a da za to nije potreban preveliki napor.

Činjenica je da se mnoge tehnike koje koristite za optimizaciju vašeg SEO-a na webu mogu primijeniti za poboljšanje vašeg sadržaja i pregleda profila na Instagramu!

Od hashtagova do alt teksta, objašnjavamo kako primjeniti SEO web procese na Instagramu i zašto to može povećati vašu vidljivost i prisutnost.

Instagram SEO # 1: Optimizirajte svoj Instagram profil za pretraživanje

Kao dio stranice Explore , Instagram Search je direktorij svakog Instagram računa u aplikaciji. Baš kao što biste upisali pojam za pretraživanje u Google, pomoću trake za pretraživanje na vrhu stranice. Pomoću njega pretražujete i možete pronaći i otkriti račune, hashtagove i lokacije.

Ali kako Instagram odlučuje koje će rezultate pretraživanja prikazati?
Prema Instagramu, rezultati pretraživanja koje vidite temelje se na raznim čimbenicima, uključujući ljude koje pratite, s kim ste povezani i koje fotografije i videozapise volite na Instagramu.

Ali oni se temelje i na ključnim riječima!
Baš kao i Google, kada tražite ključnu riječ na Instagramu, Instagram sortira milijune računa kako bi pronašao najkorisnije i najrelevantnije rezultate za ono što tražite - ako računi sadrže tu ključnu riječ.

Dakle, potpuno je moguće pojaviti se za određene ključne riječi u Instagram pretraživanju! Samo trebate optimizirati svoj profil za te ključne riječi. Evo kako:

Vaše ime i korisničko ime
Ako se nadate da ćete se rangirati za ključnu riječ poput "Cvijet", dobra je ideja tu ključnu riječ uvrstiti i u svoje ime i u korisničko ime - obje su pretražive na Instagramu.
Naravno, ovo neće uvijek uspjeti, pogotovo što se tiče vašeg korisničkog imena.

Srećom, polje imena u vašoj biografiji na Instagramu također je pretraživo, potpuno prilagodljivo i odvojeno od vašeg korisničkog imena. Tako ga možete promijeniti u riječi koje ističu ono o čemu se radi na vašem Instagram profilu ili tvrtki.
Ovo je sjajan način da poboljšate šanse za pojavljivanje u najboljim rezultatima ako netko traži vaše ciljane ključne riječi!
Samo prijeđite preko svog profila i dodirnite "Uredi profil" da biste promijenili polje Ime na svom profilu.
Provjerite kako to kasnije radi! Iako naše korisničko ime ( @nekoime ) ne sadrži ključnu riječ "Cvijet", naše ime može sadržavati.

Vaš Instagram Bio
Baš kao i vaše polje Ime, i vaš bi bio sadržaj trebao biti optimiziran ključnim riječima za vašu marku ili tvrtku.
Možete čak dodati hashtagove koji se mogu kliknuti u vašu biografiju kako biste povećali šanse za pojavljivanje ne samo u rezultatima pretraživanja vašeg računa, već i ako netko traži i hashtag!

Pogledajte kako je robna marka za zdravlje i ljepotu Golde uvrstila ključne riječi poput "superhrana", "zdravlje" i "ljepota" u prvi redak svoje biografije: Ovo je sjajan način da novim pratiteljima date do znanja o čemu se radi. Instagram također "indeksira" bio kako bi prikupio više konteksta i utvrdio o čemu se radi u računu.

Instagram SEO # 2: Tretirajte hashtagove kao ključne riječi

Korištenje relevantnih, ciljanih hashtagova na vašim postovima i pričama i dalje je jedan od najboljih načina da vas nova publika otkrije na Instagramu. A to se može pretvoriti u veći angažman, više pratitelja i više kupaca za vaše poslovanje.

Da bismo napravili usporedbu, učinak koji hashtagovi Instagrama imaju na povećanje vidljivosti je sličan tome kako ključne riječi mogu poboljšati vaš SEO (optimizacija za tražilice).

Ako se na Googleu želite rangirati za određenu ključnu riječ, na svom blogu ili web stranici morate stvoriti sadržaj koji je optimiziran za tu ključnu riječ. Kako će vas inače ljudi pronaći? Isto vrijedi i za Instagram hashtagove.

Važnost hashtagova prema profilu
Ako imate javni Instagram račun i dodate hashtag postu, taj će post biti vidljiv na stranici rezultata odgovarajućeg hashtaga. A budući da se hashtagovi koriste s namjerom otkrivanja novog sadržaja, upotreba "pravih" hashtagova može vas dovesti pred ciljnu publiku, čak i ako se prije toga nisu povezali s vama.

Ali hashtagovi imaju još puno koristi osim poboljšanja vaše vidljivosti. Možete ih koristiti za izgradnju zajednice, pronalaženje korisničkog sadržaja (UGC), vođenje kampanja, istraživanje vaše publike i još mnogo toga. Zato je toliko važno imati jasnu i dobro razrađenu strategiju hashtaga - bez nje biste mogli propustiti mogućnosti za optimizaciju računa i poticanje većeg angažmana i sljedbenika.

Na svom Instagram računu koristite hiperrelevantne hashtagove u svim naslovima i prvim komentarima postova, kao i Instagram pričama.
Ono što ne vidite je sav posao iza scene da biste organizirali i razvrstali hashtagove, pronašli nove relevantne hashtagove i pratili njihovu izvedbu. Ali to je jedan od najvažnijih dijelova razvoja vaše strategije!

Zapamtite: Vaša strategija Instagram hashtagova ne mora biti pretjerano složena. Najvažnije je da testirate i pratite reakcije i dosege kako biste mogli vidjeti što djeluje, a što ne.

Instagram SEO # 3: Napišite opisne naslove

Iako se na Instagram postovima može pretraživati ​​samo putem hashtagova i oznaka lokacije, postoje i drugi načini kako povećati vidljivost vašeg sadržaja na stranici Instagram Explore - poput pisanja relevantnih opisnih naslova.

No, prije nego što uđemo u to kako, uzmimo trenutak da porazgovaramo o tome kako stranica Explore radi.

Kao i kod vašeg Instagram feeda, Instagram ima algoritam stranice Explore koji neprestano uči iz vašeg ponašanja u aplikaciji (poput računa koje pratite i postova koji vam se sviđaju i komentirate) kako bi odredio koji će vam sadržaj najviše odgovarati.

Zbog toga vaša stranica Explore izgleda potpuno drugačije od stranice Explore vašeg najboljeg prijatelja - posebno je prilagođena onome za što ste već pokazali zanimanje na Instagramu (zajedno s drugim čimbenicima poput računa koje pratite, vašeg mjesta i koliko nedavno sadržaja je objavljeno).

Kako se to veže za naslove?
Pa, Instagram je nedavno obznanio kako pomoću strojnog učenja i umjetne inteligencije određuje koji će sadržaj prikazati na stranici Explore. Ne iznenađuje što smo saznali da se prilikom davanja preporuka za sadržaj na Explore fokusira na identificiranje "najrelevantnijih računa na temelju pojedinačnih interesa", umjesto na traženje pojedinačnih postova.

Drugim riječima, ako ste pokazali zanimanje za umjetnost, Instagram će to shvatiti kao znak isporuke više sadržaja sa onih računa koji često objavljuju o umjetnosti.

Ali kako Instagram zna koji su računi povezani uz umjetnost... ili kako su objavljene fotografije povezane uz umjetnost?
Prema Instagramu , identificiraju tematski slične račune pomoću metode strojnog učenja poznate kao "ugrađivanje riječi".

U osnovi, to znači da Instagram gleda na ključne riječi koje se koriste na računima kako bi utvrdio koliko su međusobno relevantne. I dok neke od tih ključnih riječi potječu iz imena računa, korisničkog imena i biografije (kao što smo ranije razgovarali), također potječu iz opisa koji ste napisali.
Drugim riječima, kad pišete opise koji opisuju vaše poslovanje ili temu, Instagram će to primijetiti i povezati vas s tematski sličnim računima.

Ovo je donekle pojednostavljeno objašnjenje kako Instagram koristi umjetnu inteligenciju za odabir sadržaja za vašu stranicu Explore, ali glavno je ovo: korištenjem relevantnih opisnih ključnih riječi u vašim Instagram naslovima vjerojatnije je da ćete se pojaviti na stranici Explore za korisnike koji su ranije izrazili zanimanje za teme povezane s tim ključnim riječima.

Instagram SEO # 4: Stvorite vlastiti alternativni tekst

Instagram alt text je značajka koja vam omogućuje da napišete prilagođeni alternativni tekst kako biste mogli dodati bogatiji opis svojih fotografija.

I dok je značajka uglavnom dizajnirana za korisnike Instagrama koji imaju oštećen vid, može se koristiti i za SEO. Trenutno Instagram stvara automatski alternativni tekst tako da možete čuti opise fotografija putem čitača zaslona. Značajka koristi tehnologiju prepoznavanja objekata za generiranje opisa fotografija za čitače zaslona, ​​tako da tijekom pregledavanja aplikacije možete čuti popis stavki koje fotografije mogu sadržavati.

Ali možete stvoriti i prilagođeni alternativni tekst kada prenosite fotografiju kako biste stvorili jasniji opis o čemu se radi u vašem postu! Evo kako to učiniti:

Da biste vidjeli i uredili Alt tekst za fotografiju prije nego što je objavite na Instagramu, dodirnite Napredne postavke na dnu zaslona prije objavljivanja, zatim dodirnite Napiši alt tekst.

Sada jednostavno napišite svoj alt tekst u okvir i dodirnite Gotovo!

Da biste promijenili alt tekst fotografije nakon što ste je već objavili na Instagramu, idite na fotografiju, dodirnite gumb tri točkice i dodirnite Uredi. Zatim dodirnite Uredi zamjenski tekst u donjem desnom kutu.

Sada jednostavno upišite zamjenski tekst u okvir i dodirnite Gotovo.

Instagram SEO # 5: Označite se

Do sada smo razgovarali o tome kako možete optimizirati svoj Instagram profil i sadržaj za pretraživanje i otkrivanje. No, postoji još jedan čimbenik koji može pomoći u otkrivanju vašeg profila na Instagramu: oznake i spominjanja.

Iako je puno teže kontrolirati, oznake i spominjanja na Instagramu vrlo su slične povratnim vezama na webu.

Kad netko označi vaš račun u nekom od svojih postova ili priča, drugi korisnici koji vide taj post mogu kliknuti na vaš profil, što je sjajan način za poticanje novih otkrića.

Postoji nekoliko načina da poboljšate svoje šanse za označavanje u tuđim postovima - ali daleko je najučinkovitiji način jednostavno stvoriti sjajan sadržaj koji drugi žele podijeliti!

Primjerice, popularan trend u 2020. godini su korisnici koji dijele objave drugih korisnika na Instagramu u svojim Instagram pričama. Objave postaju naljepnice na koje je moguće kliknuti, stvarajući izravnu vezu natrag na izvorni Instagram post.

Osim toga, jasno će se prikazati korisničko ime izvornog  računa koji je objavio, što je izvrsno za pošteno priznavanje suradnika korisničkog sadržaja (UGC).

Označavanje i spominjanje također je poput izglasavanja povjerenja - govori Instagramu da se vaš sadržaj cijeni i da ga ljudi zanimaju. Dakle, moglo bi vam koristiti kako se pojavljujete na stranici Istražite ili na feedovima korisnika.

Ako na Instagramu možete pronaći način da dobijete više oznaka i spominjanja, bit ćete na dobrom putu da privučete više prometa na svoj profil i sadržaj!

Instagram SEO # 6: Pratite svoj doseg na Instagramu

Pitate se da li se vaši napori za SEO na Instagramu daju rezultata? Tada ćete možda htjeti provjeriti svoju Instagram analitiku!

Kada se nadogradite na poslovni profil ili račun kreatora na Instagramu, pomoću Uvida u Instagram možete saznati više o svojim sljedbenicima i ljudima koji komuniciraju s vašom profilom na Instagramu.

Da biste vidjeli uvid u objave, otvorite post na Instagramu i dodirnite gumb Pregled uvida ispod njega. Sada se pomaknite dolje do odjeljka Otkriće.

Ovdje ćete pronaći skup uvida o tome koliko je ljudi vidjelo vaš sadržaj i gdje su ga pronašli. Uključujući njihov feed (ako je sljedbenik), hashtagove, stranicu Istraži i "Ostalo" ("Ostalo" kategorija uključuje dijeljenja, spremanja, oznake, spomene i obavijesti). Pomoću ovih podataka možete brzo odrediti koliko je optimiziran vaš sadržaj za otkrivanje.

Još jedno mjesto za provjeru je vaš Instagram Insights kojem možete pristupiti izravno s vašeg profila.

Na kartici Aktivnost pronaći ćete podatke o Discoveryju (uključujući vaš ukupni doseg i pojavljivanja u proteklom tjednu) i Interakcijama, koji ističu broj posjeta profila koje ste primili.

Ako tražite još uvida, možda biste trebali provjeriti Instagram Analytics. On pruža sve Instagram metrike koje poznajete i volite iz aplikacije Instagram. Kao i više podataka u sučelju jednostavnom za korištenje na radnoj površini!

Također ćete dobiti i Instagram Stories analitiku do 3 mjeseca unatrag. Umjesto samo 2 tjedna podataka u aplikaciji Instagram. To puno olakšava otkrivanje trendova u vašem sadržaju i otkrivanju vašeg računa!

Može biti stvarno korisno razmišljati o Instagram SEO-u prilikom optimizacije vašeg računa!

Na Instagram se ne primjenjuju samo mnogi SEO koncepti poput ključnih riječi i optimizacije profila. SEO vam može pomoći u stvaranju organiziranije i promišljene strategije sadržaja.

Javite nam što mislite o našim savjetima SEO-a za Instagram u komentarima! 🙂


Blog post

Kompanije koje se bave poslovanjem između poduzeća i softvera kao usluge, globalne divove e-trgovine i regionalni maloprodajni lanci imaju jednu zajedničku stvar: ulažu u optimizaciju tražilica.

Blog post

U ovom okruženju digitalnog marketinga koji se brzo razvija, otkrio sam da je ključ uspjeha ostati informiran o promjenama koje slijede. Budući da optimizacija za tražilice (SEO) još uvijek drži titulu u podizanju online vidljivosti i pokretanju organskog prometa, uspon umjetne inteligencije (AI) postao je prekretnica u industriji.

Blog post

Tehnički SEO je dobro izvedena strategija koja uzima u obzir različite signale rangiranja na stranici i izvan nje kako bi se vaša web stranica rangirala više u SERP-ovima. Svaka SEO taktika igra veliku ulogu u poboljšanju ranga vaše stranice osiguravajući da alati za indeksiranje weba mogu lako indeksirati i rangirati vašu web stranicu.

Blog post

U 2022. tržište e-trgovine vrijedilo je više od 5 trilijuna dolara, a internetska prodaja brzo se povećala.