Influencer marketing, što je i zašto može biti koristan?

Postoje ljudi sa stotinama tisuća sljedbenika, oni koji imaju manje od deset tisuća, ali još uvijek imaju puno utjecaja


Važnost odanosti

U svijetu online trgovine jedan od najvažnijih koncepata je mogućnost iskoristivosti napora koji ste uložili u svoj posao. Ako ste odlučili uložiti u posao putem e-trgovine, vjerna publika je publika s kojom gradite zdrav, stalan i siguran odnos. Korisnici koji vjeruju u vašu marku, vaš projekt i koji su spremni podržati vas kupovinom vaših proizvoda, a često i uključivanjem novih kupaca, neprocjenjivo su blago. Uloga influencera može se promatrati kao pravi katalizator u ovom procesu.

Utjecajne osobe - Influenceri, nisu tako nova uloga kao što mislimo

Kad razmišljamo o ulozi influencera, skloni smo razmišljati o tome kao o novoj i isključivo digitalnoj ulozi. U stvarnosti lik influencera postoji više ili manje otkad postoje marketing i oglašavanje. Pomislite na primjer na ikone iz svijeta kinematografije, poznate holivudske zvijezde prošlog stoljeća. Svaka od tih zvijezda je drugačija, baš kao što su danas influnceri, a sa svakim se segmentom  ljudi mogu prepoznati i projicirati na njih. Uzmimo za primjer Marilyn Monroe ili Jamesa Deana, oboje su bili referentna točka za različite skupine ljudi.

Usporedba koju radimo između današnjih i nekadašnjih utjecajnih osoba, influncera, postaje očita zahvaljujući snimci iz 1955. koji prikazuje Marilyn Monroe na setu snjimanja filma Mačka na vrućem limenom krovu, u kojoj drži bocu parfema Chanel br. 5. Ovu fotografiju možemo usporediti sa Instagram slikom modernog influencera u suradnji s prestižnom markom.

Ključna riječ: koherencija

Influencer marketing dokazano je pobjednička strategija u smislu pridobijanja korisnika, kako novih, tako i stalnih i lojalnih. No, kao i svi vrlo učinkoviti marketinški alati, važno je znati kako ih pravilno koristiti - zlouporaba može prouzrokovati katastrofalne posljedice.

Zato morate imati na umu vrlo jasan koncept koji se tiče općenito svijeta komunikacije: koherencija. Odabir pravog influencera za komuniciranje s vašim brendom korak je koji zahtijeva dobru dozu studije, posebno s društvenog stajališta. Oslanjajte se na profesionalce u društvenim medijima ili komunikacijske profesionalce općenito, ažurne i usklađene s vremenom.

Ako, primjerice, imate brend koji proizvodi tenisice, na vama je da potražite utjecajne osobe među sportašima i entuzijastima koji najviše prate određene osobe iz svijeta sporta.

Postoji li razlika između influencera i zaštitnih lica marke?

Nastavljajući kao u prethodnom odlomku, lako ćemo shvatiti razliku između ove dvije uloge. Ako se odlučite obratiti influenceru za svoju robnu marku koja proizvodi tenisice ili samo prodaje, kao što je već spomenuto, morat ćete napraviti istraživanje tržišta uglavnom na društvenim mrežama i otkriti koga najviše prate korisnici koje smatrate svojim ciljanim klijentima. Utjecajna osoba koju biste ciljali bio bi vjerojatno izuzetan sportaš, netko karizmatičan, fit, s izvrsnim društvenim i digitalnim vještinama koji ima prilično velik, ali ne i nevjerojatno visok broj sljedbenika. I osoba koja se često pojavljuje i u drugim medijima osim na internetu i društvenim mrežama.

Ako je ono što tražite afirmiran i priznati sportaš, vjerojatno ćete morati pokušati stupiti u kontakt sa menađerom ili čak sportašem direktno, s kojim možete uspostaviti tradicionalniju suradnju, poput TV oglasa ili niz izvanmrežnih kampanja.

Očito, najbolji izbor uvijek ovisi o pitanju usklađenosti s vašom markom i vašom publikom.

Što su mikro-influenceri?

Jedan od najzanimljivijih aspekata interneta su nevjerojatne brojke. Na internetu doslovno ima mjesta za sve i svakoga. To znači da postoje mjesta na kojima se raspravlja o makro temama i druga pitanja koja se detaljnije raspravljaju. Postoje generički blogovi o tehnologiji općenito i drugi koji se usredotočuju na nešto specifično, postoji i jedan koji se specijalizirao za Appleove proizvode, na primjer.

Baš kao što postoje makro i mikro blogovi, tako postoje i makro i mikro influenceri, točnije mikro-utjecajne osobe. Profesionalci koji se specijaliziraju isključivo za određenu temu, grupu proizvoda ili čak jednu marku. Podrazumijeva se da se ovi influenceri ne mogu pohvaliti velikim brojem sljedbenika. Uglavnom ih imaju manje od 100 tisuća, međutim vrlo su cijenjeni u specijaliziranom području kojem pripadaju. Sklopite li partnerstvo sa takvom mikro-utjecajnom osobom, lako bi se moglo pokazati kao uspješnim i plodonosnim poslovnim potezom.
Blog post

Kompanije koje se bave poslovanjem između poduzeća i softvera kao usluge, globalne divove e-trgovine i regionalni maloprodajni lanci imaju jednu zajedničku stvar: ulažu u optimizaciju tražilica.

Blog post

U ovom okruženju digitalnog marketinga koji se brzo razvija, otkrio sam da je ključ uspjeha ostati informiran o promjenama koje slijede. Budući da optimizacija za tražilice (SEO) još uvijek drži titulu u podizanju online vidljivosti i pokretanju organskog prometa, uspon umjetne inteligencije (AI) postao je prekretnica u industriji.

Blog post

Tehnički SEO je dobro izvedena strategija koja uzima u obzir različite signale rangiranja na stranici i izvan nje kako bi se vaša web stranica rangirala više u SERP-ovima. Svaka SEO taktika igra veliku ulogu u poboljšanju ranga vaše stranice osiguravajući da alati za indeksiranje weba mogu lako indeksirati i rangirati vašu web stranicu.

Blog post

U 2022. tržište e-trgovine vrijedilo je više od 5 trilijuna dolara, a internetska prodaja brzo se povećala.