Dodatni atributi linkova NoFollow 2.0

Google je uveo atribut nofollow prije gotovo 15 godina. Atribut linkova dodan je kao metoda za borbu protiv neželjenih komentara.


Google je uveo atribut nofollow prije gotovo 15 godina. Atribut linkova dodan je kao metoda za borbu protiv neželjenih komentara u kojima su bili postavljani linkovi i evoluirao je kao jedna od Googleovih preporučenih praksi za označavanje sponzoriranih linkova. Internet je doživio dosta razvoja od tada i došlo je vrijeme za promjene.

Google je tako nedavno uveo nove atribute koji mogu utjecati na način kvalificiranja linkova. SEO stručnjaci su nazvali ovu promjenu "NoFollow 2.0" jer donosi neke izmjene i daje nove detaljnije opcije na oznaku "Nofollow". U ovom ćemo članku opisati što trebate znati i što to zapravo znači za vašu SEO optimizaciju?

Prvo, što je NoFollow?

NoFollow je vrsta atributa linku koja Googleu nalaže da ne daje nikakvo značenje linku za odredišnu stranicu. Suprotno je "dofollow", ali da odmah raščlanimo rel="dofollow" ne postoji. Općenito, dobivanje "dofollow" linkova mnogo je važnije i moćnije od "nofollow" linkova.
Kada je Google izvorno uveo atribut veze nofollow, pomagao je webmasterima da zaštite svoje web stranice od davanja nepotrebnih kredita odlaznim linkovima kada to nisu nisu željeli.

To može biti iz više razloga:
• Neželjeni komentari: Dopuštanjem mogućnosti poveznica (linkova) prilikom ostavljanja komentara mnogi „zločesti webmasteri“ otišli bi i ostavili tisuće komentara samo da bi dobili linkove prema svojim stranica. Uvođenjem atributa nofollow na linkove u komentarima obeshrabrio je ovu vrstu neželjenih komentara jer su sada ti linkovi postali beznačajni.
• Oglašavanje: Recimo da želite prodavati oglasni prostor na svojoj web stranici i imate poveznice na oglašavače. U ovom slučaju možete označiti veze kao nofollow jer se oglašivači mogu često mijenjati na vašim stranicama i nemožete rasipati linkove.

Općenito, atribut rel="nofollow" možete koristiti na bilo kojoj poveznici za koju ne želite dati kredit. Ovo su samo neki primjeri kada su nam pomogli atributi linkova, ima ih mnogo više.

Što je NoFollow 2.0?

Google je dodao dva nova atributa linkovima kako bi webmasterima i trgovcima pružio dodatne načine prepoznavanja prirode pojedinih linkova.

rel="sponzored" - za plaćene i sponzorirane linkove. To bi pretpostavljalo da uključuje affliate linkove, iako to Google nije izričito naveo.
rel="ugc" - linkovi sa svim sadržajima koje je stvorio korisnik. Google je izjavio da ako UGC stvori pouzdan suradnik, komentator, ovo možda neće biti potrebno.
rel="nofollow" - ovi se linkovi uglavnom ne upotrebljavaju za svrhe rangiranja ili indeksiranja.

Rel="nofollow" je zamišljeno da se koristi u slučajevima kada želite povezati neku drugu stranicu, ali ne želite dati nikakav kredibilitet.

Još davne 2005. godine, kada je atribut nofollow prvi put uveden, Google ne bi smatrao bilo kakav link s oznakom nofollow kao signal za korištenje u algoritmima pretraživanja. Danas to nije slučaj.

Svi atributi linkova, nofollow, sponzored ili UGC-a, tretiraju se kao veze koje treba uzeti u obzir ali isključiti na stranicama rezultata tražilice. Google algoritmi koristit će te atribute zajedno s drugim podacima da bolje razumiju kako na odgovarajući način analizirati i koristiti linkove unutar svojeg sustava.

Zašto nagle promjene? U prošlosti su atributi linkova bili potpuno zanemareni. Google je tada utvrdio da linkovi sadrže vrijedne informacije koje im mogu pomoći u poboljšanju rezultata pretraživanja, poput riječi koje opisuju sadržaj na koji upućuju. Google je odlučio da pregledavanjem svih linkova na koje naiđe može poboljšati svoje razumijevanje neprirodnih obrazaca povezivanja linkovima.

Često postavljana pitanja o promjenama atributa linkova

Trebam li promijeniti postojeće nedostatke?
Ako trenutno upotrebljavate noFollow kao način blokiranja sponzoriranih veza ili da biste obavijestili Google da ne jamčite za stranicu na koju ste povezani, Google će to nastaviti podržavati. Ne trebate mijenjati nijednu vezu koju već imate.

Mogu li na jednoj vezi koristiti više rel vrijednosti?
Da, na jednoj je vezi moguće koristiti više stvarnih vrijednosti. Na primjer, možete koristiti UGC i sponzorirani atribut ovako: rel="ugc sponsored". Da biste naznačili da je veza nastala iz sadržaja koji je generirao korisnik koji je sponzoriran. Isto tako vrijedi upotrijebiti i slijedeće atribute da biste osigurali povratnu kompatibilnost s uslugama koje ne podržavaju nove atribute.

Trebam li promijeniti atribute na postojećim linkovima oglasa i sponzoriranih veza?
Morate označiti oglase ili sponzorirane veze kako biste izbjegli moguće kaznene sankcije. Google preferira korištenje sponzoriranih linkova kada je to stvarni slučaj.

Ako se bojite da koristite pogrešan atribut, nema pogrešnog atributa osim kada je riječ o sponzoriranim vezama. Označite li UGC ili vezu koja nije oglas sponzorirana, Google će vidjeti vašu oznaku, ali gotovo da neće biti utjecaja. Google u najboljem slučaju ne može tu vezu smatrati kreditiranjem druge stranice.

To znači da svaki link koji je oglas ili sponzorirani link treba sadržavati atribut sponsored ili noFollow. Google preferira uporabu "sponsored", ali smatra "noFollow" kao prihvatljivu alternativu.

Kada ove promjene stupaju na snagu?
Od najave 10. rujna 2019. atributi veza već funkcioniraju kako bi Google mogao započeti rangiranja. No, u svrhu pretraživanja i indeksiranja, atribut nofollow je najavljen tek za 1. ožujka 2020.

Hoće li potpuni prelazak na noFollow smanjiti neželjene komentare?
Puno web stranica koje omogućuju trećim stranama da doprinesu sadržajima na svojoj web stranici već odvraćaju neželjene linkove raznim metodama, poput alata za moderiranje koji se mogu integrirati u mnoge blogerske platforme. Korištenje atributa veze UGC-a i noFollow komentari sa linkovi postaju sve beskorisniji.

Zašto se gnjaviti uporabom novih atributa?
Upotreba novih atributa pomoći će Googleu da bolje razumije i obrađuje linkove te još kvalitetnije analizira kompletan web.
Blog post

Kompanije koje se bave poslovanjem između poduzeća i softvera kao usluge, globalne divove e-trgovine i regionalni maloprodajni lanci imaju jednu zajedničku stvar: ulažu u optimizaciju tražilica.

Blog post

U ovom okruženju digitalnog marketinga koji se brzo razvija, otkrio sam da je ključ uspjeha ostati informiran o promjenama koje slijede. Budući da optimizacija za tražilice (SEO) još uvijek drži titulu u podizanju online vidljivosti i pokretanju organskog prometa, uspon umjetne inteligencije (AI) postao je prekretnica u industriji.

Blog post

Tehnički SEO je dobro izvedena strategija koja uzima u obzir različite signale rangiranja na stranici i izvan nje kako bi se vaša web stranica rangirala više u SERP-ovima. Svaka SEO taktika igra veliku ulogu u poboljšanju ranga vaše stranice osiguravajući da alati za indeksiranje weba mogu lako indeksirati i rangirati vašu web stranicu.

Blog post

U 2022. tržište e-trgovine vrijedilo je više od 5 trilijuna dolara, a internetska prodaja brzo se povećala.